Jelcz PR110E/T
Nie ten sam. Zwłoki stojące w Muzeum Przemysłu to prototyp autobusu z napędem elektrycznym. Tak jak wpomniałeś, to ten z przyczepką z akumulatorami. Natomiast na obu zdjęciach czarno-białych jest trolejbus PR100E #12-1 (w Gdyni posiadał nr taborowy #10102).plocmaster pisze:To ten sam
Takie szyby posiadały również niektóre PR110plocmaster również pisze:ma szyby oddzielające siedzących pasażerów od drzwi
Odświeżam temat bo mam info!
Pierwszy w Polsce Jelcz PR110E został skonstruowany nie w Gdyni, jak twierdzi wiekszosc MKM, ale w Slupsku! Chodzi mi o Jelcza ze wszystkimi polskimi czesciami - silnikiem i innymi bajerami. Jako dowod mam fotke, na ktorej stoi Jelcz PR110/E #625 WPK Słupsk w trakcie otwarcia linii B - trolejbus jest odswietnie przyodziany a na gorze widnieje duzy napis: " PIERWSZY POLSKI TROLEJBUS". Zeskanuje to zdjecie i zamieszcze... A no i produkcja oczywsicie KPNA Słupsk.
Pierwszy w Polsce Jelcz PR110E został skonstruowany nie w Gdyni, jak twierdzi wiekszosc MKM, ale w Slupsku! Chodzi mi o Jelcza ze wszystkimi polskimi czesciami - silnikiem i innymi bajerami. Jako dowod mam fotke, na ktorej stoi Jelcz PR110/E #625 WPK Słupsk w trakcie otwarcia linii B - trolejbus jest odswietnie przyodziany a na gorze widnieje duzy napis: " PIERWSZY POLSKI TROLEJBUS". Zeskanuje to zdjecie i zamieszcze... A no i produkcja oczywsicie KPNA Słupsk.
Jelcz PR110E #625 KPNA - Jezdzil od uruchomienia linii "B" w Słupsku, czyli gdziesz lata 1985. Jezdzil do konca.
30.09.1986 - 10.07.1997 los: Tychy (012)
O dziwo był przeciez jeszcze #624 ale on mial jakies czesci "nie polskie" - prawdopodobnie z Ziutkow. A ten byl w calosci polski - jednoczesnie pierwszy.
W Tychach go chyba skasowali w tym roku...
30.09.1986 - 10.07.1997 los: Tychy (012)
O dziwo był przeciez jeszcze #624 ale on mial jakies czesci "nie polskie" - prawdopodobnie z Ziutkow. A ten byl w calosci polski - jednoczesnie pierwszy.
W Tychach go chyba skasowali w tym roku...
Wcale nie -> pierwsza wymiana trolejbusów na autobusy była własnie z Tychami, gdzie 8 super sprawnych trolejbusów poszlo za 4 zdezelowane Ikarusy 280 (#869, #870, #871, #872) i 3 Jelcze M11 (#873, #874, #875) z czego zostały juz tylko 4 autobusy, 2 z nich czeka kasacja. I tam własnie poszedl #625 - skasowany 2006r. Czyli jak na swoj wiek jezdzil bardzo dlugo. Lublin kupił od nas trolejbusy w 1999 roku, kiedy juz byl calkowity koniec - sprzedane zostały tam najlepsze perelki ze Słupska - "#632, #496, #462, #501 czy #645... Ostały sie z tego co wiem tylko #462, #632 i #501 (kazdy przeszedl drugie w swoim życiu NG).
Dobrze, że w ogóle ktoś to pamięta Z tego, co ja pamiętam, to faktycznie był prototyp dla późniejszej produkcji w Kapenie. Różnił się jednak sterowaniem, które było jeszcze oparte o rozwiązania z ZiU9. Wewnątrz charakteryzował się pseudo-zamkniętą kabiną zbudowaną z paneli tworzywowych stosowanych w PR110U. Zbudowany był w na ówczesnym WNT (po przemianach PNTKM, Trobus itp) przy współudziale PG.Skoda9Tr pisze:o ile dobrze pamiętam
U2w a czy Pamiętasz może jaka była jego późniejsza historia - w sensie, co się z nim stało i czy zostały po nim jakieś zdjęcia ?u2w pisze:Z tego, co ja pamiętam, to faktycznie był prototyp dla późniejszej produkcji w Kapenie. Różnił się jednak sterowaniem, które było jeszcze oparte o rozwiązania z ZiU9. Wewnątrz charakteryzował się pseudo-zamkniętą kabiną zbudowaną z paneli tworzywowych stosowanych w PR110U. Zbudowany był w na ówczesnym WNT (po przemianach PNTKM, Trobus itp) przy współudziale PG.