Bilety KM - nowości i propozycje
Komunikacja miejska we Wrocławiu
Przypominam, że od 1 kwietnia znikają stare bilety jednodniowe ważne tylko w dniu zakupu do godziny 23:59:59.
Zastąpią je bilety czasowe ważne odpowiednio: 30, 60, 90 minut, lub 24, 48 bądź 72 godziny. Bilety jednorazowe nie zostaną wycofane.
http://old.transportnews.eu/newsy/1269293278
Zastąpią je bilety czasowe ważne odpowiednio: 30, 60, 90 minut, lub 24, 48 bądź 72 godziny. Bilety jednorazowe nie zostaną wycofane.
http://old.transportnews.eu/newsy/1269293278
Ostatnio zmieniony 2010-07-23, 02:40 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Gratulacje. To jest naprawdę znacząca poprawa. Ponieważ - szczególnie bilety dobowe - były tylko "dobowe" z nazwy. To była poważny błąd.Kędzior pisze:No a tak poza dyskusją, przypominam, że od 1 kwietnia znikają stare bilety jednodniowe ważne tylko w dniu zakupu do godziny 23:59:59.
Zastąpią je bilety czasowe ważne odpowiednio: 30, 60, 90 minut, lub 24, 48 bądź 72 godziny. Bilety jednorazowe nie zostaną wycofane.
Teraz będzie uczciwie. No i szkoda, że dopiero teraz pojawiły się bilety 72 godzinne. Mnie ten ostatni bardzo by się sprzydał
Co do dykt z informacją pasażerską - szczególnie w tramwajach - to faktycznie i ja zauważyłem, że Wrocław jest "do tyłu". Rzeczywiście i mnie raziły te dykty z często wklejanymi tylko nazwami ulic.
Szkoda, że MPK (lub organizator komunikacji we Wrocławiu) nie chce tego zmienić. Takie "koraliki" jakie są standardem w Warszawie, to jest naprawdę bardzo praktyczna rzecz.
Myśmy poszli nawet o krok dalej. Jeśli ZTM wprowadza zmiany, to zmienia również dykty. I na "koralikach" na żółto zaznaczony jest objazd - pod warunkiem, że będzie on trwał dłużej
Cena dawnych "dobowych" ulegnie zmianie, czy zostanie taka, jaka była? (i przy okazji - wiadomo, ile będą kosztowały dwudniówki i trzydniówki?)Kędzior pisze:No a tak poza dyskusją, przypominam, że od 1 kwietnia znikają stare bilety jednodniowe ważne tylko w dniu zakupu do godziny 23:59:59.
Zastąpią je bilety czasowe ważne odpowiednio: 30, 60, 90 minut, lub 24, 48 bądź 72 godziny.
24 godzinne będą kosztować tyle samo, ile dotychczasowe jednodniowe odpowiedniki.PAFAWAG pisze:Cena dawnych "dobowych" ulegnie zmianie, czy zostanie taka, jaka była? (i przy okazji - wiadomo, ile będą kosztowały dwudniówki i trzydniówki?)
Więcej informacji:
Ostatnio zmieniony 2010-07-23, 02:40 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Badania ruchu
No i dzięki obecnym władzom Wrocławia, od marca przyszłego roku za bilet jednorazowy zapłacimy nie 2,40zł, lecz 3zł.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Oprócz podwyżki będą wprowadzone też inne, mniej i bardziej absurdalne opłaty, jak choćby np. za deszcz i śnieg, ale o nich raczej nie będe pisać na forum o komunikacji miejskiej
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Oprócz podwyżki będą wprowadzone też inne, mniej i bardziej absurdalne opłaty, jak choćby np. za deszcz i śnieg, ale o nich raczej nie będe pisać na forum o komunikacji miejskiej
Komunikacja miejska we Wrocławiu
http://www.wroclaw.pl/nowe_ceny_biletow_mpk,.dhtml
** - Prawda jest taka, że wpływy z biletów w ciągu ostatnich trzech lat rosły - ze 112 w 2009 do 125 w 2011. Miasto jak chytry lis - to podchwyciło i podniosło ceny w nadziei, że uda się w ten sposób podratować nadszarpnięty przepłaconym stadionem, budżet.
Faktem jest, że po poprzedniej podwyżce, w 2008 roku wpływy z biletów spadły (ze 122 w 2007 do 112 w 2009).
Kolejna sprawa, którą należy oddzielić od siebie, to wpływ z biletów, a nakłady na komunikację i wydatki MPK.
MPK podpisuje umowę z miastem na to ile przyjedzie kilometrów w roku. I za to dostaje ustaloną z góry kwotę. Wpływy z biletów trafiają do budżetu miasta.
*** - No to warszawianie muszą być bardzo zadowoleni, tam będzie jeździ 15 tych PRZESTARZAŁYCH wagonów, a wkrótce będzie ich ponad 100
**** - To akurat nie jest żadna łaska, tylko konieczność, bo ww. są na granicy wytrzymałości, a MPK uwielbia je zajeżdżać aż do końca
* - że co? Nie ma biletów MPK, są bilety komunikacji miejskiejNowe ceny biletów MPK*
17 lutego 2012 10:58
Od 1 maja 2012 r. będą obowiązywały nowe ceny biletów komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Uchwała został przyjęta 16 lutego 2012 r. na XXII sesji Rady Miejskiej.
To pierwsza od 2008 roku zmiana cennika. Od tego czasu znacznie wzrosły koszty utrzymania miejskiego taboru - o 25 % drożej płacimy za 1 litr oleju napędowego, podrożała opłata za kilowatogodzinę energii elektrycznej, a także stawka ubezpieczenia pojazdów**.
W ostatnich latach wymieniona została część taboru: pojawiło się 31 klimatyzowanych tramwajów, do przeszłości odeszły tramwaje typu 120N***, czyli popularne "ogórki", a po wrocławskich drogach jeździ coraz mniej Ikarusów, które zastąpiły autobusy Mercedesa czy Volvo****.
Nowy cennik zacznie obowiązywać w 1 maja 2012 r., a bilety 30-dniowe, 60-dniowe, 90 - dniowe czy semestralne kupione przed tą datą zachowują ważność. Pasażerowie, którym zostanie zapas biletów jednorazowych będą mogli w biletomatach dokupić bilet na brakującą kwotę np. w przypadku posiadania biletu za 2,40 zł dokupią bilet za 60 groszy. Nowością będzie 30-dniowy bilet kodowany na URBANCARD dla przewożonego zwierzaka bądź bagażu oraz papierowy bilet okresowy 168-godzinny na wszystkie linie.
nowy cennik
http://www.wroclaw.pl/files/bilety,bile ... razowe.jpg
http://www.wroclaw.pl/files/bilety,bile ... resowe.jpg
http://www.wroclaw.pl/files/bilety,bile ... ziciel.jpg
Wraz z nowymi stawkami zmieni się wysokość kary za jazdę bez biletu. Zamiast dotychczasowych 120 zł zapłacimy 150 zł, ale jeśli mandat zostanie opłacony przed upływem 7 dni, opłata zostanie obniżona do 120zł.
od 1 maja 2012 r. zlikwidowane zostanie uprawnienie upoważniające emerytowanych pracowników oraz rencistów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i Dolnośląskich Linii Autobusowych do bezpłatnych przejazdów komunikacją zbiorową na wszystkich liniach. Dotychczasowe uprawnienia do bezpłatnych przejazdów zachowają wszyscy, którzy nabyli je przed dniem 1 maja 2012 r.
** - Prawda jest taka, że wpływy z biletów w ciągu ostatnich trzech lat rosły - ze 112 w 2009 do 125 w 2011. Miasto jak chytry lis - to podchwyciło i podniosło ceny w nadziei, że uda się w ten sposób podratować nadszarpnięty przepłaconym stadionem, budżet.
Faktem jest, że po poprzedniej podwyżce, w 2008 roku wpływy z biletów spadły (ze 122 w 2007 do 112 w 2009).
Kolejna sprawa, którą należy oddzielić od siebie, to wpływ z biletów, a nakłady na komunikację i wydatki MPK.
MPK podpisuje umowę z miastem na to ile przyjedzie kilometrów w roku. I za to dostaje ustaloną z góry kwotę. Wpływy z biletów trafiają do budżetu miasta.
*** - No to warszawianie muszą być bardzo zadowoleni, tam będzie jeździ 15 tych PRZESTARZAŁYCH wagonów, a wkrótce będzie ich ponad 100
**** - To akurat nie jest żadna łaska, tylko konieczność, bo ww. są na granicy wytrzymałości, a MPK uwielbia je zajeżdżać aż do końca
Ostatnio zmieniony 2012-02-18, 01:45 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz raczej dostarczają 120Na aniżeli 120NKędzior pisze:a wkrótce będzie ich ponad 100
Co prawda, to prawda - trzeba się czymś zasłonić. A ludzie to łykają, moja mama też łyknęła i była przekonana że to idzie na opłacenie kosztów eksploatacji, dopóki nie uświadomiłem jej o faktach
Bilet na 2 linie traci na wartości na rzecz 90-dniowego, a bilet na linie normalne staje się niewiele tańszy od biletu na wszystkie linie. Swoją drogą, ciekawe co znaczy sformułowanie "wszystkie linie" i "wszystkie linie normalne" użyte w "wizualce" nowego cennika...
No ale założenia takie same Taki był mój zamiar, by dorzucić szczyptę sarkazmu do propagandyButelka pisze:Teraz raczej dostarczają 120Na aniżeli 120N
Ja wczoraj zaś miałem polemikę z osobą "która zna się lepiej", w 100% popiera działania miasta i jeździ SUVem z silnikiem - smokiem (3.0 benzyna). Niestety, przedstawienie jej faktów z dwówch postów wyżej nie trafiało do niej zupełnie, a skończyło się na temacie politycznym i na koneic zostałem nazwany hejterem prezydenta. No cóż...Co prawda, to prawda - trzeba się czymś zasłonić. A ludzie to łykają, moja mama też łyknęła i była przekonana że to idzie na opłacenie kosztów eksploatacji, dopóki nie uświadomiłem jej o faktach
No tak, zapomniałem dołożyć pozostałe tabele "Wszystkie linie" to po prostu linie normalne i pospieszne w granicach i poza granicami miasta (1xx + 2xx + 3xx + 4xx + 6xx + pospieszne)Bilet na 2 linie traci na wartości na rzecz 90-dniowego, a bilet na linie normalne staje się niewiele tańszy od biletu na wszystkie linie. Swoją drogą, ciekawe co znaczy sformułowanie "wszystkie linie" i "wszystkie linie normalne" użyte w "wizualce" nowego cennika...
To znak, że rozmawiasz z ćwierćinteligentemKędzior pisze:skończyło się na temacie politycznym i na koneic zostałem nazwany hejterem prezydenta. No cóż...
Domyślam się tego, natomiast "wszystkie linie normalne" nie mówi do końca wszystkiegoKędzior pisze:"Wszystkie linie" to po prostu linie normalne i pospieszne w granicach i poza granicami miasta
Komunikacja miejska we Wrocławiu
http://transportnews.eu/publicystyka/ar ... -wroclawiu
Od wtorku ceny biletów idą do góry.
Od wtorku ceny biletów idą do góry.
Bilety KM - nowości i propozycje
http://transportnews.eu/aktualnosci/poz ... 13H0c.link
Urzędasy znów chcą podwyższyć ceny biletów, oczywiście jednego z najbardziej popularnych - czyli jednorazowych. Uwaga, teraz poważnie - miasto chce w ten sposób zachęcić większą liczbę pasażerów do korzystania z komunikacji miejskiej
Urzędasy znów chcą podwyższyć ceny biletów, oczywiście jednego z najbardziej popularnych - czyli jednorazowych. Uwaga, teraz poważnie - miasto chce w ten sposób zachęcić większą liczbę pasażerów do korzystania z komunikacji miejskiej
Re: [Wrocław] Wydział Transportu Urzędu Miejskiego
Może po prostu chcą aby ludzie kupowali bilety długo okresowe. Ja np. się nie cyckam, tylko od razu kupuję dobowy - jestem dzięki temu bardziej wolny i swobodnie mogę sobie podróżować, przesiadać, etc
Ceny biletów
http://transportnews.eu/aktualnosci/zmi ... P4mvM.link
No i semafory w radzie miejskiej zagłosowały za podwyżką cen najpopularniejszych biletów - jednorazowych. Od przyszłego roku bilet jednorazowy = 3,40 (1,70 ulgowy) a na pospieszne = 3,60 (1,80 ulgowy).
No i semafory w radzie miejskiej zagłosowały za podwyżką cen najpopularniejszych biletów - jednorazowych. Od przyszłego roku bilet jednorazowy = 3,40 (1,70 ulgowy) a na pospieszne = 3,60 (1,80 ulgowy).
Re: Komunikacja miejska we Wrocławiu
Najważniejsze, że na razie bez zmian pozostały ceny biletów długookresowych. One są dosyć popularne, nie wiem czy nie popularniejsze niż jednorazówki.