Nowy elektryczny tabor kolejowy
Pierwszy człon już wyjechał z hali http://transportnews.tk/aktualnosci/wro ... dowie-foto
Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców. Wcześniej ezt-y z NEWAG-u również trafiły tylko do Warszawy (SKM).
Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego
A zatem PESA nadal zbiera zamówienia. A Newag na razie goni PESę, nadal szukają nabywców na swoje ezt-y. Ja bym powiedział, że nadal jest "szał kupowania ELF-ów"
O szynobusach celowo nie piszę
Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego
A zatem PESA nadal zbiera zamówienia. A Newag na razie goni PESę, nadal szukają nabywców na swoje ezt-y. Ja bym powiedział, że nadal jest "szał kupowania ELF-ów"
O szynobusach celowo nie piszę
No heloł. A to niby co:J-31 pisze:Zaraz, zaraz - no jednak nie "wszyscy". 35WE w ilości kilku sztuk trafiło tylko do SKM Warszawa. Natomiast 31WE do Kolei Dolnośląskich - to na razie dwóch odbiorców.
http://rail.phototrans.eu/14,74233,0,NE ... E_007.html
?
Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.
I jeszcze dla warmińsko-mazorskiego.J-31 pisze:Natomiast ELF-y trafiły na Górny Śląsk, do woj. Wielkopolskiego, w Świętokrzyskie, no i oczywiście na Mazowsze (KM i SKM W-wa). I warto pamiętać o Acatusie dla woj. Małopolskiego
Ja nie widzę szału, po prostu Newag wygrał kilka mniejszych przetargów. Mniejszych bo w sumie "opchnął" 16 EZTów, Pesa ok. 70 samych Elfów.Amalio pisze: Po za tym ja nie mówię, że wszyscy już kupuli Newagi. Nie zmienia to faktu, że najpierw był szał na Pesy, a teraz robi się szał na Newagi. I na pewno kolejne firmy je kupią.
Jak na razie nie widać tendencji żeby ktoś trzymał się konsekwentnie jednego producenta.
Różnice cenowe były minimalne, czasem Newag był droższy, ale decydował inne aspekty.Kędzior pisze:"Szał" na Newagi wiąże się tylko z tego, że nowosądecka firma oferuje jednostki za o wiele mniejsze pieniądze, niż PESA.
Newag dzięki SKMce utrącał próby wyeliminowania go za pomocą warunku doświadczenia czy innej papierkologii. A odnowa taboru się dopiero rozkręca, trwające i planowane przetargi zapowiadają się nieźle. A parcie na Pesę się zmniejsza bo zamawiający zaczynają dostrzegać w jakie maliny zostali wpuszczeni. Pesa jest spalona w Kolejach Mazowieckich, na Śląsku już ustawiają przetargi pod Newag (niezbyt udanie, ale jednak).
Ja bym 14WE pominął. To jednak kibel. Przerobiony, ale tylko kibel...
Bardzo rzadko jeżdżę pociągami, więc nie miałam jeszcze okazji jechać ani niczym nowym, ani odnowionym, ale dzisiaj, z racji tego że KD postanowiły zaprezentować tego nowego Newaga, co połączone było z darmowym przejazdem do Legnicy i Węglińca i z powrotem, to się przejechałam. Wrażenia? Jak najbardziej pozytywne. Miło i ciepło w środku (a przynajmniej biorąc pod uwagę pogodę za oknem), do tego bardzo cicho. Rozpędził się do tych obiecanych wszystkim 160km/h ale w sumie to nawet nie było aż tak czuć tej prędkości. Mknął po szynach, że aż miło. I przyznam że tak mi się spodobał, że chyba zacznę planować jakieś wycieczki, jak się zrobi cieplej
I wcale Ci się nie dziwię. Nowe ezt-y z Newagu, począwszy od 19WE i najnowsze 31WE, 35WE - charakteryzują się fantastycznym zawieszeniem. Tzn. nie czuć torowiska, pociąg płynie. Nie wiem w jakiej konfiguracji - pod względem napędu - zamówiły Koleje Dolnośląskie 31WE, ale warszawskie 35WE bardzo szybko się rozpędzają, to po prostu rakieta na szynach. Myślę, że Dolnośląskie 31WE mogą mieć podobną charakterystykę.
Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce
Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce
Powiem tak: z Głównego w stronę Legnicy ruszaliśmy dwoma złączonymi 31WE i nawet maszynista czy ktoś tam z obsługi, kto mówił przez mikrofon z jaką aktualnie prędkością jedziemy, powiedział, że z racji na połączenie składów, to przyspieszenie nie będzie tak efektowne. Wracałam już pojedynczym i faktycznie bardzo fajnie przyspieszał.J-31 pisze:warszawskie 35WE bardzo szybko się rozpędzają, to po prostu rakieta na szynach. Myślę, że Dolnośląskie 31WE mogą mieć podobną charakterystykę.
Na razie do tych 160km/h rozpędził się tylko w dwóch miejscach, gdzieniegdzie musiał jechać dużo wolniej, a zwłaszcza na remontowanym odcinku w okolicy stacji Wrocław Leśnica. Jak skończą remont i nie trzeba będzie stać i czekać na możliwość przejazdu to myślę że będzie się jechało dużo lepiej. Aczkolwiek inną sprawą jest fakt czy on będzie się zatrzymywał na każdej stacji po drodze... Bo z tego co słyszałam to zwykły rejsowy się zatrzymuje, a na przejeździe promocyjnym zatrzymywał się tylko w obrębie Wrocławia i w Środzie Śląskiej...J-31 pisze:Mam nadzieję, że Dolnośląskie 31WE - w przeciwieństwie do warszawskich 35WE (szczególnie na linii S1) - będą miały to szczęście, że będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości. Aż się prosi o więcej takich ezt-ów w Polsce
KD otwarło oferty złożone do przetargu na dostawę 11 EZT:
¬ródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/48327/prze ... newagu.htm1. Zadanie 1 - dostawa 6 trójczłonowych EZT:
- NEWAG: 81.401.400 zł brutto (13.566.900 zł brutto za pojazd)
- PESA: 72.840.600 zł brutto (12.140.100 zł brutto za pojazd)
2. Zadanie 2 - dostawa 5 czteroczłonowych EZT:
- NEWAG: 95.940.000 zł brutto (19.188.000 zł brutto za pojazd)
- PESA: 79.150.500 zł brutto (15.830.100 zł brutto za pojazd)