O405N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
voy

Post autor: voy »

Od kiedy są dokładnie eksploatowane to nie pamiętam, ale wydaje mi się że gdzies w okolicach września poprzedniego roku. Te pojazdy mają 8 lat, są z 1998 roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Od kiedy są dokładnie eksploatowane to nie pamiętam, ale wydaje mi się że gdzies w okolicach września poprzedniego roku. Te pojazdy mają 8 lat, są z 1998 roku.
Wow, to w sumie prawie nowy autobus. Nie dziwię się, że tak pozytywnie go Opisałeś :)

voy

Post autor: voy »

No nie taki nowy, 8 lat to już konkretny wiek. Prawie nowo to on wygląda - bardzo o nie na zachodzie dbano.

ppln

Post autor: ppln »

405N-ki to jedne z porządniejszych autobusów, więc raczej nic nadzwyczajnego z nimi się dziać nie będzie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Owszem 405-tki to rzeczywiście piękne i porządne autobusy. Oby tylko jeszcze nasi przewoźnicy o nie dbali, tak sumiennie jak na zachodzie :roll:

jacool

Post autor: jacool »

J-31 pisze:Oby tylko jeszcze nasi przewoźnicy o nie dbali, tak sumiennie jak na zachodzie
Jak widzę Gdańskie O405N i te, które przyjechały z zachodu, to jednak uwązam że nasze są lepsze. Gdańskie są świetnie utrzymane xD

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I znów pozwolę sobie po półrocznej przerwie odkurzyć ten temat, gdyż jest ku temu okazja. Otóż Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie w dniu 30 września br. pozyskało kolejne Mercedesy O405N2. Autobusy te otrzymały nr. taborowe 2281-2283. Jest to druga już tegoroczna dostawa używanych, niskopodłogowych Mercedesów do MPK Lublin. Mają układ drzwi 2-2-2 podobnie, jak Mercedesy, które przyszły w pierwszej dostawie tych wozów, posiadające numery taborowe w zakresie 2278-2280. Łącznie w tym roku w dwóch dostawach lubelskie MPK pozyskało 6 niskopodłogowych Mercedesów, co nieznacznie przyczyniło się do polepszenia komfortu podróży w lubelskim MPK (choć w kwestii taboru jest jeszcze dużo do zrobienia). Łącznie lubelskie MPK posiada już 16 Mercedesów O405N2. Poprzednie 10 z numeracją 2268-2277 zostało dostarczonych w ubiegłym roku :).
Ostatnio zmieniony 2006-10-31, 21:25 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Hej! Dlaczego łódzkie MPK się nie połakomiło na te wozy? By były lepsze od gniotów :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:Dlaczego łódzkie MPK się nie połakomiło na te wozy?
Dlatego, że w Waszym przypadku nie było:
a) Przetargu na używki w tym czasie
b) Ustawiania przetargu pod O405N2
A poza tym lubelskie MPK musi się ratować tego typu używkami, gdyż ich sytuacja taborowa jest znacznie gorsza od MPK Łódź, tak więc możliwe, że w MPK Lublin może pojawić się więcej tego typu Mercedesów :).

Stefko

Post autor: Stefko »

A ile porównywalnie kosztuje nowy Gniot(1 szt.) i jeden Merc używany(1 szt.)? :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Stefko pisze:A ile porównywalnie kosztuje nowy Gniot(1 szt.) i jeden Merc używany(1 szt.)? :)
Gniot — 600-650 tys., jak sądzę
Merc używany (O405N) — 150-200 tys. (tu akurat może być różnie)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przyznam szczerze, że mam pewien dylemat.

Ponieważ logicznie rzecz biorąc używany MB O405N jest tańszy. A jeśli był dobrze utrzymany u poprzedniego właściciela i będzie prawidłowo eksploatowany u nowego przewoźnika, to jest nawet szansa, że pewnie pojeździ tyle lat ile fabrycznie nowy M121I, a może i dłużej. :retard:

Jest jeden szkopuł.

Otóż, kupując fabrycznie nowy autobus, przewoźnik może zamówić go pod kątem swoich potrzeb (potoków). W przypadku Jelczy i polskich przewoźników - jak Wiecie - to się nie sprawdza, ponieważ Jelcz "tłucze" standard, a polscy przewoźnicy to kupują "na sztukę". :wall:

Natomiast, zachodni przewoźnicy już od naaaaajdawniejszych czasów rozumieją sens słowa "zamówić" i może się okazać, że autobus, którego chcemy odkupić jako używany - po prostu będzie nie dostosowany do naszych potrzeb. :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

No wybacz, ale 3-drzwiowy MB405N jest ZDECYDOWANIE lepszy od gniota bo:
-ma niższe tylne wejście (o cały jeden schodek)
-ma cichszy silnik
-ma wygodną deskę
-i wiele innych

Stefko

Post autor: Stefko »

ppln pisze:-i wiele innych
no chłopie masz mocne argumenty :D

ppln

Post autor: ppln »

Właśnie, i nie ma charakterystycznych dla Jelcza zacinających się drzwi.

PS. Co takiego widzisz w tych Jelczach? Nie jest to kompletnie tragiczna firma (jak turecki oddział MB produkujący do niedawna tylko wysokopodłogowce), ale mimo wszystko gorsze od kilkuletnich 405N-ek eksploatowanych w idealnych warunkach (taki Mercedes to by pojeździł bez większego NG tyle co Jelcz nowy ;) )

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:ma niższe tylne wejście (o cały jeden schodek)
-ma cichszy silnik
-ma wygodną deskę
-i wiele innych
Zapomniałeś o jeszcze bardzo ważnym aspekcie. Nie wiem, jak z tym jest w Łodzi, ale Mercedesy O405N mają całkiem dobrze zawieszenie i w zasadzie nie tracą przyczepności na drodze (ale to zależy też od konkretnych egzemplarzy).

Stefko

Post autor: Stefko »

Adrian_ pisze: mają całkiem dobrze zawieszenie i w zasadzie nie tracą przyczepności na drodze (ale to zależy też od konkretnych egzemplarzy).
to zależy od tego, jak długo jeździ w Polsce :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Stefko pisze: to zależy od tego, jak długo jeździ w Polsce
Nie tylko. Przede wszystkim zależy to też od tego, jak często jest naprawiany/serwisowany i jak się dba o niego. Bo jeśli na ten przykład autobus niskopodłogowy tego typu unika jazdy po dziurawych drogach to takowy Mercedes moze wytrzymać dłużej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Otóż, kupując fabrycznie nowy autobus, przewoźnik może zamówić go pod kątem swoich potrzeb (potoków).
Taak, niskowejściowy złom jest doskonale przystosowany do potrzeb przewoźników. Chyba że mają potrzebę kupna autobusu, o kasacji którego po 10 latach eksploatacji marzyć będzie każdy — przewoźnik, pasażerowie, MKM-owie.
J-31 pisze:Natomiast, zachodni przewoźnicy już od naaaaajdawniejszych czasów rozumieją sens słowa "zamówić" i może się okazać, że autobus, którego chcemy odkupić jako używany - po prostu będzie nie dostosowany do naszych potrzeb. :mruga:
Co może być w nim niedostosowane do potrzeb? Kolor poręczy? Tapicerka na siedzeniach? Bez przesady.
Poza tym, na rynku jest naprawdę wiele używanych autobusów w różnych wersjach, i każdy znajdzie coś dla siebie.

ppln

Post autor: ppln »

A znajdziesz jakąś 4-drzwiową 405GN-kę?

PS. Jak się tak głębiej zastanowić to Częstochowa nie powinna była kupować nówek tylko używane 405GN-ki z zachodu - są dużo tańsze, a i tak nie potrzebują tam 4. drzwi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”