O530K

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Razor, a czy Mógłbyś tutaj w temacie przesłać zdjęcie wnętrza Waszych MB Citaro K ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:Razor, a czy Mógłbyś tutaj w temacie przesłać zdjęcie wnętrza Waszych MB Citaro K ;)
Oj będzie problem ponieważ nie miałem jeszcze okazji się nimi przejechać. :-P Tym bardziej jeszcze na TWB nikt nie dodał zdjęcia wnętrza. Jeżeli nadarzy się okazja to fotki wnętrza będą. Tym czasem pokaże zdjęcie naszego Mercedesa. ;)
http://www.phototrans.eu/2-196995.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Piękne zdjęcie. I jak one sprawują się w Bielsku Białej ? ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

No bardzo fajnie to wygląda. Muszę powiedzieć, że szczególnie podoba mi się malowanie bielskiego MPK :)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Lopez pisze:No bardzo fajnie to wygląda. Muszę powiedzieć, że szczególnie podoba mi się malowanie bielskiego MPK :)
Jakim MPK. :?: No malowanie na pewno ładne tylko według pewnego schematu powinno być troszkę inne. Ale liczy się że są i jeżdżą. ;)

Jak na razie jeżdżą wnętrze jest takie same jak w testowanym MB w Warszawie ma taki sam układ siedzeń. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Razor 688 pisze:Jak na razie jeżdżą wnętrze jest takie same jak w testowanym MB w Warszawie ma taki sam układ siedzeń ;)
Ogromne dzięki Razor. Tak właśnie się domyślałem. :razz:

No, ale teraz pytanie - w Warszawie wnętrze małego, testowanego Citaro K za bardzo się nie spisuje. Szczegóły opisali już moi warszawscy koledzy, powyżej i na poprzednich stronach :)

A czy w Bielsku taki układ (zarówno wnętrze pojazdu jak i tylko dwie pary drzwi) jest dobry, czy jest wystarczający ? ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:A czy w Bielsku taki układ (zarówno wnętrze pojazdu jak i tylko dwie pary drzwi) jest dobry, czy jest wystarczający ? ;)
Powiem tak wczoraj miałem okazje się przejechać Mercedesem i moja ocena była wystarczająco kiepska ponieważ. :D

Na minusy zasługują: :confused:
- Przejście do drugich drzwi z samego tyły jest zbyt wąskie. ¯eby pasażer mogło przedostać do drzwi drugi musi się ustawić tak żeby nie taranować przejścia drugiemu.

- Jak dla mnie autobus jest za mały na nasze Bielskie warunki jedynie na jakie by się nadawał to na linie takie gdzie nie ma większego tłoku.

Teraz plusy: :retard:
- Wygodne siedzenia ładna tapicerka.

- W czasie upałów można się spodziewać że nie będzie sauny.
Jako ciekawostkę dodam że oświetlenie ma całkiem przyzwoite.

Wiec moją ocena to taki +3. ;)
Jadąc wczoraj już słyszałem narzekania pasażerów ze autobus jest nie dostosowany ogólnie na liniach bardziej zatłoczonych. :o:

ppln

Post autor: ppln »

Razor 688 pisze: - Wygodne siedzenia ładna tapicerka.
Rzeczywiście, MB stosuje świetne siedzenia

Paweł

Post autor: Paweł »

Razor 688 pisze:No malowanie na pewno ładne tylko według pewnego schematu powinno być troszkę inne. Ale liczy się że są i jeżdżą. ;)

Jak na razie jeżdżą wnętrze jest takie same jak w testowanym MB w Warszawie ma taki sam układ siedzeń. ;)
Malowanie jest takie, jakie miało być, poza jednym mało istotnym detalem, więc nie wiem o co się czepiasz.

Układ siedzeń jest inny niż w testowcu, ale liczba siedzeń taka sama.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Myślę, że MPK Łódź również powinno zakupić kilka takich autobusów, zamiast małych Jelczątek (M083MB Vero, poprawić mnie w razie czego, bo pewny nie jestem)...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

M801MB Vero. Libero jest M083C.

ppln

Post autor: ppln »

barthezz_13 pisze:Myślę, że MPK Łódź również powinno zakupić kilka takich autobusów, zamiast małych Jelczątek (M083MB Vero, poprawić mnie w razie czego, bo pewny nie jestem)...
Koziołki są fajne bo nimi nie jeżdżę. 10m to już pojazdy na inne linie (ale SU10 bo ma normalne drzwi, a nie tak jak ten tylko 2 pary)

PE 099

Post autor: PE 099 »

Wiesz U10 równie dobrze może mieć układ drzwi nie 1-2-2, tylko 1-2-0 i co wtedy. Jeszcze mniej skrzydeł niż w Vero.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PE 099 pisze:Jeszcze mniej skrzydeł niż w Vero.
Jak jest potrzeba takiego pojazdu na konkretną linię to nie ma problem.
Problem jest w tym że do Vero po prostu nie ma za bardzo jak wpakować 3 drzwi.

ppln

Post autor: ppln »

PE 099 pisze:Wiesz U10 równie dobrze może mieć układ drzwi nie 1-2-2, tylko 1-2-0 i co wtedy
Na upartego nawet 1-0-0 albo 0-1-0, ale co z tego? Na 100% jest optymalna wersja z 1-2-2, a MB oferuje 2-2-0 (za szerokie przednie drzwi, brak trzecich).
Chociaż przy takich maluszkach by się najlepiej sprawdził układ 1-2-1

Lopez

Post autor: Lopez »

Według mnie drzwi pojedyńcze zawsze wpływają negatywnie na wymianę pasażerów. Już lepiej żeby było mniej drzwi ale podwójne (np. 2-2-0) niż więcej ale pojedyńczych (np. 1-2-1)

ppln

Post autor: ppln »

A ile osób wsiada pierwszymi drzwiami? Zawsze jest to minimalna ilość. A w przypadku pierwszych drzwi, wbrew pozorom, otwór jest szerszy niż w przypadku otwartego jednego skrzydła drzwi pełnych.

A tylne drzwi, choćby jednoskrzydłowe, naprawdę usprawniają wymianę pasażerską, ludzie nie muszą się przebijać przez pół wozu żeby wysiąść.

PE 099

Post autor: PE 099 »

Ale układ drzwi 2-2-0 teoretycznie w miastach gdzie nie ma obowiązku wsiadania pierwszymi drzwiami, traci na wartości bo robi sie z niego 1-2-0 przez kabłąk na przednim pomoście.

Lopez

Post autor: Lopez »

Masz rację. Wyjątkiem jest oczywiście vero 2-0-2. Nie zmienia to jednak faktu, że drzwi pojedyńcze tylko spowalniają sprawę. BTW: Najwyraźniej to widać w NGT6-2.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mam nadzieje że MZK Bydgoszcz kupi 5 sztuk Mercedesów Citaro K zamiast małych Jelczy :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”