O530K

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
PE 099

Post autor: PE 099 »

Lopez pisze:Masz rację. Wyjątkiem jest oczywiście vero 2-0-2.

Vero jest 0-2-2.
Ale jakby nie patrzeć przy układzie drzwi w NGT6-1 [0-2-2-0-2-2-0] z tyłu zawsze jest trochę miejsca. Natomiast w NGT6-2 [0-2-2-0-2-2-1] ten ostatni płat jest NAJBARDZIEJ lubiany ze wszystkich drzwi w tych wagonach.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze:Masz rację. Wyjątkiem jest oczywiście vero 2-0-2.
Vero ma 0-2-2 ;)

ppln

Post autor: ppln »

Lopez pisze:Najwyraźniej to widać w NGT6-2.
Tam nie ma wcale drzwi z przodu (a w CR-ach są) i to jest podstawowy błąd tego układu...
Każde dodatkowe skrzydło drzwi przyspiesza wymianę pasażerską.

Lopez

Post autor: Lopez »

Wyjaśniam: nie mówię o drzwiach z przodu. Mówię o pojedyńczych drzwiach w ogóle. Zachęcam do obserwacji, którymi drzwiami pasażerowi wsiadają/wysiadają najdłużej.
PE 099 pisze:NAJBARDZIEJ lubiany
Powiedziałbym, że średnio w centrum 3 os. wsiadają, 3 wysiadają, ale zawsze trwa to dłużej niż pozostałymi drzwiami.

JacekM

Post autor: JacekM »

Sorki za OT, ale mógłby ktoś poprawić tytuł tematu z 0530K na O530K?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:A tylne drzwi, choćby jednoskrzydłowe, naprawdę usprawniają wymianę pasażerską, ludzie nie muszą się przebijać przez pół wozu żeby wysiąść.
Tutaj zgodzę się z Tobą. Brak trzecich, nawet pojedynczych drzwi w Citaro K jest rzeczywiście problemem.

Jednakże patrząc na konstrukcję pojazdu, umiejscowienie silnika, obawiam się, że wbudowanie nawet pojedynczych drzwi bez całkowitej przebudowy całego tylnego zwisu pojazdu jest niemożliwe. Silnik musiałby znaleźć się w szafie. Autobus musiałby przejść całkowitą modernizację, tak, że w końcu przypominałby MAN-a NM223.3. A nie wiem, czy to przypadkiem nie zachaczyłoby o zmiany konstrukcyjne pojazdu ;)

A propo drzwi na przednim pomoście. Na poprzedniej stronie, Ppln dyskutując z Lopezem wspomnieli o I-szych drzwiach w autobusach 10 metrowych.

Tak się świetnie składa, że w Warszawie mam możliwość porównania dwóch autobusów z przedziału Citaro K - czyli autobusów 10 metrowych.

Tj. MAN NM223.3 i Solaris Urbinetto 10. Mam możliwość pooglądania "na żywca" jak to działa. Oba autobusy różnią pierwsze drzwi. SUrbinetto 10 ma I-sze drzwi pojedyncze.

I uważam, że:

1. jeżeli popatrzymy na te drzwi pod kątem wymiany pasażerskiej. To w obu autobusach - wbrew pozorom - jest identycznie. Ponieważ zazwyczaj jest tak, że w MAN-ach NM223 kierowca blokuje prawe skrzydło i otwiera tylko jedną połowę. A zatem wymiana zawsze jest taka sama.

Pasażerowie chcący wejść do pojazdu muszą poczekać aż wyjdą pasażerowie wychodzący. Z wymianą pasażerską podobnie jest w MAN-ie NM223 jak i w SU10. Może nawet pojedyncze skrzydło drzwiowe w SU10 jest czasami lepsze niż połówka drzwi w MAN-ie NM223, bo jest szersze. Pasażer nie musi się "przeciskać".


2. jednakże jeśli popatrzymy na drzwi wyłącznie przez pryzmat widoczności z kabiny kierowcy, to okazuje, że się, drzwi podwójne są o wiele lepszym rozwiązaniem.

:strzałka: W MAN-ie NM223 (w Citaro K też tak jest) po środku drzwi stoi poręcz. Szerokie drzwi, a także szeroki pomost daje możliwość przesunięcia pasażera nieco do tyłu i odgrodzenia go od przedniej szyby. A zatem kierowca ma lepszą widoczność, a stojący przy pierwszych drzwiach pasażerowie nie przeszkadzają kierowcy.

W razie zderzenia czołowego pasażer stojący na przednim pomoście, odseparowany od przedniej szyby, nie przyjmie bezpośredniego uderzenia. Ma szansę nie wypaść przez przednią szybę. Oczywiście to zależy od danego zdarzenia - mimo wszystko jest ciut bezpieczniejszy.

:strzałka: W Solarisie Urbinetto 10 (SU10) wąskie jednoskrzydłowe drzwi nie dają takiego komfortu. Pasażerowie nawet nie zwracają uwagi na żółte pole (kolor podłogi w obrębie drzwi). Po prostu stoją przy drzwiach, narażając się na uderzenie pojedynczego skrzydła oraz całkowicie zasłaniając widoczność kierowcy.

Jest to horror. Ludzie nie rozumieją powagi sytuacji i zagrożenia jaki generują, zasłaniając widocznośc kierowcy. Za to kierowcy w wielu przypadkach "walczą" ze stojącymi. Informują ustnie, naklejają informacje, czasami wieszają sznurki. Co zapobiegliwi montują bramki, które można otworzyć tylko do środka by przejść, ale utrudniają wyjście -co cwani pasażerowie jednak otwierają sobie te bramki...

Co gorsza pasażer w SU10 w żaden sposób nie jest odgrodzony od przedniej szyby. W razie zderzenia czołowego, stojący na przednim pomoście pasażer jest narażony na bezpośrednie uderzenie, lub nawet wypadnięcie przez przednią szybę


A zatem - wracając już do tematu, MB Citaro K - uważam, że patrząc wyłącznie przez ten ostatni aspekt, widoczności, a także bezpieczeństwa o wiele lepszym rozwiązaniem są podwójne pierwsze drzwi.;)

OZZY

Post autor: OZZY »

J-31 pisze:
ppln pisze:A tylne drzwi, choćby jednoskrzydłowe, naprawdę usprawniają wymianę pasażerską, ludzie nie muszą się przebijać przez pół wozu żeby wysiąść.
Tutaj zgodzę się z Tobą. Brak trzecich, nawet pojedynczych drzwi w Citaro K jest rzeczywiście problemem.

Jednakże patrząc na konstrukcję pojazdu, umiejscowienie silnika, obawiam się, że wbudowanie nawet pojedynczych drzwi bez całkowitej przebudowy całego tylnego zwisu pojazdu jest niemożliwe. Silnik musiałby znaleźć się w szafie. Autobus musiałby przejść całkowitą modernizację, tak, że w końcu przypominałby MAN-a NM223.3. A nie wiem, czy to przypadkiem nie zachaczyłoby o zmiany konstrukcyjne pojazdu ;)
ZTCW to Citaro K powstało poprzez przebudowanie środkowej sekcji (czyli od nadkola do nadkola) standardowego 12m Citaro. Przedni i tylny zwis są pod względem technologicznym identyczne. Tak więc jeśli ktoś by zapragnął to mogłoby być pewnie Citaro K o układzie drzwi 2-2-2, zarówno ze schodkiem z tyłu jak i z dobrze znaną z srebrnego nigdyś testera wieżą. Tyle że który przewoźnik kupi K o "normalnym" układzie drzwi jeśli za niewielką dopłatą będzie miał 12m. Stąd wyciągam wniosek że Evobus nie celuje tym modelem w lukę jaką zapełniają Urbinetto czy NM223.3 tylko raczej w coś co ma być małym autobusem na średnio i nisko obłożone linie :)

ppln

Post autor: ppln »

Ale w takim razie po co startują z czymś takim na Polskę?
Małe obciążenia są tylko na liniach podmiejskich (niektórych), ale tam drogi są w takim stanie, że delikatny MB nie wytrzyma tam nawet roku czy dwóch.
Na takie linie potrzebna jest solidna konstrukcja LE, jak Libero.

OZZY

Post autor: OZZY »

A no, po to że lepiej zaprezentować cokolwiek z szansą na ewentualną sprzedaż (np. Bielsko-Biała) niż oddać zupełnie bez walki rynek konkurencji.
Poza tym, wydaje mi się że to jest to raczej ciekawostka na nasz rynek, jeśli mają czymś zdobywać nowych klientów, to będą ich zdobywać mutacjami Conecto LF :)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Tak jak obiecałem zapodam teraz fotki wnętrza naszych Mercedesów.
http://www.phototrans.eu/2-197607.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Zabudowa kabiny przez te żółte rurki wygląda tandetnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Wnętrze jest takie jak się spodziewałem. A czy ta podłoga to nie jest za śliska - bo tak jakoś dziwnie błyszczy (może to wina zdjęcia) ? ;)

PE 099

Post autor: PE 099 »

Razor 688; mógłbyś zrobić fotki kabiny z bliższa? I innych stron?

Kamil

Post autor: Kamil »

Amalio pisze:Zabudowa kabiny przez te żółte rurki wygląda tandetnie.
W tych rurkach jest mechanizm automatycznego podnoszenia szyby.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Kamil pisze:
Amalio pisze:Zabudowa kabiny przez te żółte rurki wygląda tandetnie.
W tych rurkach jest mechanizm automatycznego podnoszenia szyby.
Jakiej szyby zaś :?: Zresztą widać, że ta na prawo jest na stałe przytwierdzona.

Kamil

Post autor: Kamil »

Tego okienka gdzie kierman wydaje bilety.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nawet jeśli to nie oznacza to, że musieli to tak daremnie zabudować jak na załączonym obrazku.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

PE 099 pisze:Razor 688; mógłbyś zrobić fotki kabiny z bliższa? I innych stron?
Jeżeli nadarzy się taka okazja postaram się uwiecznić kabinę na zdjęcie.
Kamil pisze:W tych rurkach jest mechanizm automatycznego podnoszenia szyby.
Dokładnie to ten mechanizm znajduje się w tej małej skrzynce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm.. Ale o czym Wy piszecie. Jaki "mechanizm automatycznego podnoszenia szyb" ? :shocked:

ppln

Post autor: ppln »

Taki, że szybka od kabiny kierowcy się podnosi po naciśnięciu przycisku. Bajer, ale można lepiej rozmawiać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”