O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Pójdzie na testy to się sfoci tabliczkę znamionową i będzie po kłopocie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

M_Szymkowiak pisze:Hm, jakoś niespecjalnie mi się podoba to nowe Citaro G...
Może to kwestia koloru lakieru, bo w złotym metaliku wygląda nieźle.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Co do modelu biorąc na inteligencję to pasuje Citaro C2 G.

Nie ważne jak wygląda, ważne jak jeździ. A jak jeździ tak jak krakowskie to jest świetny. :mruga:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Jack the Ripper pisze:Jeżeli wygrają w Katowicach (czyli w każdej chwili), to sądzę iż tam pojedzie jako pierwszy.
Pod warunkiem, że się odwołają Panie... póki co wygrał Solaris. Poza tym jakoś wątpie, że otrzymalibyśmy w przypadku wygrania Evobusa nowego modelu Citaro.

Według mnie dobrze, że zdecydowali się na testy wypuścić od razu wersję przegubową.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

O masz, ostatnio trochę wypadłem z obiegu. W takim razie ok.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Wojtek-MKM pisze:Nie ważne jak wygląda, ważne jak jeździ. A jak jeździ tak jak krakowskie to jest świetny.
Tu przyznam Ci rację w 100% :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Doczytałem się, że poprzednia generacja Citara będzie produkowana aż do 2014 roku! Straasznie długo.

Toteż podejrzewam, że pierwsze C2 zaczną po Polsce jeździć... hmm może i za lat kilka :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nadal stoi tester nowe generacji Mercedes Citaro G w Wolicy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Marcin_558 pisze:Nadal stoi tester nowe generacji Mercedes Citaro G w Wolicy?
Tak. Ten autobus nadal stoi. Przestawiają go jedynie z miejsca w miejsce i nic więcej. Dziwi mnie to, że jeszcze go nie puścili w Polskę. A stoi już trzeci miesiąc - pod chmurką :]

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: A stoi już trzeci miesiąc - pod chmurką :]
Bo na 99% czeka on na wyjazd na targi.

spooney

Post autor: spooney »

J-31 a odwiedzasz jeszcze czasami "wiadome miejsce"? :D
Podobno bydgoskie solówki Citaro na jakieś naprawy pojechały.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

spooney pisze:J-31 a odwiedzasz jeszcze czasami "wiadome miejsce"? :D
Przejeżdżam tamtędy średnio co tydzień. Jeśli coś zauważę, to napiszę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok, ale ja bym nie oceniał tego autobusu tylko po tym testerze. Oni mocno go udziwnili, bo chcieli koniecznie coś w nim zmienić - dla efektu (marketing). Natomiast sam pojazd można dowolnie zamówić i wcale nie trzeba zagadzać się ani na tą kabinę, ani na te łączenia, czy fotele. Wszystko można sobie dowolnie zamówić. ;)

A jeśli okaże się, że "się nie da" i musi być tak... to można pójść np. do Solarisa. SB&C skomponuje Ci taki autobus jaki sobie Wymarzysz.... ale czy na pewno marketingowcom i handlowcom z Evobusa na tym zależy ? Nie sądzę :chytry:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

J-31 pisze:Wszystko można sobie dowolnie zamówić. ;)
Tak jasne... A głupiego ETM'a to nie potrafią ładnie zamontować :-P
J-31 pisze:A jeśli okaże się, że "się nie da" i musi być tak... to można pójść np. do Solarisa. SB&C skomponuje Ci taki autobus jaki sobie Wymarzysz.... ale czy na pewno marketingowcom i handlowcom z Evobusa na tym zależy ? Nie sądzę :chytry:

Prawda jest taka, że elastyczność jest ważna. Bolechowo pod tym względem doszło do perfekcji. EvoBus ? Śmiech na sali.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Z tego co sobie kojarzę to EcoLife się nie sprawdza przy silnikach innych producentów niż Mercedes więc w tym przypadku argument, że EcoLife zwiększa spalanie raczej odpada. Nie wiem jednak jak wygląda spalanie Merców w stosunku do innych autobusów więc faktowi dużego spalania jako takiemu nie będę się sprzeciwiał. Mercedesy tak ogólnie nie są złymi autobusami, osobiście przeprojektowałbym jedynie ścianę tylną która o ile się sprawdza w wersji z silnikiem leżącym tak nie nadaje się zupełnie do wieżowca, szyba jest zbyt mała i wysoko umieszczona więc nie ma widoku na to co jest za autobusem, co np. czasem w przesiadkach ma znaczenie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Podejrzewam, że jeszcze w tym półroczu również ogłoszą przetarg na 8-12 solowych Citaro (albo pakiet 12 - O530 + 10 O530G).

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Obrazek Obrazek
André Weiland pisze:Berlin Schulzendorf, Ruppiner Chaussee, poligon Berlińskiej Straży Pożarnej. Smutne pozostałości byłego hamburskiego autobusu z ogniwami paliwowymi o numerze 2374.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No i Citaro na wodór najwyraźniej okazało się tak nieopłacalne, że przeznaczono je do ćwiczeń strażackich.
Nie każdy wie wszystko o wszystkim w niemieckim Sprachraumie, a o reszcie świata 80%

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Wystarczyło w poście poza fotką i komentem autora jej napisać, że napędzane wodorem Citaro kończy swój żywot jako obiekt ćwiczeń strażaków... a właściwie to ile takich wodorowców wyprodukowano i co się dzieje z resztą, to pierwszy skasowany?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

irisbus pisze:(...) ... a właściwie to ile takich wodorowców wyprodukowano i co się dzieje z resztą, to pierwszy skasowany?
Po trzy sztuki kursowały w Barcelonie oraz Stuttgarcie, kolejne sześć - po trzy w Londynie oraz Amsterdamie, co najmniej jedno w Madrycie i Reykjavík. Hamburg to kolejne 9 sztuk.

Jak można wyczytać w komentarzach pod jednym ze zdjęć na TWB - wszystkie O530 BZ zostały wyprodukowane i eksploatowane w ramach międzynarodowego projektu.

Obrazek
cykel pisze:Takie są w Sztokholmie i chyba Londynie, w ramach międzynarodowego projektu
Zasada działania, dane techniczne pojazdu:
:strzałka: http://www.stuttgarter-busse.de/Fuhrpark_O530BZ.htm

Strona po "przepuszczeniu" przez Google Translate:
:strzałka: http://tnij.org/o530bz

Obrazek
Obrazek
Obrazek

¬ródło:
:strzałka: http://www.stuttgarter-busse.de/Galerie ... edenes.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”