Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Z miejskich zapomniałeś o 133 do Zabrodzia, a z prywatnych to od tego Trako 517 i 527 ważniejsza jest Anita, zresztą w zeszłym miesiącu Trako zresztą zlimkwidowało 517 i 527. Przez ostatnie lata jeździli za gminne pieniądze (150 tys. w zeszłym roku), gdzie autobusy puste, widocznie nachapali się ile można i likwidują.
Zresztą, ich spółka - siostra dostała kasę za koncepcję gminnej komunikacji
//Dublowanie kont nie jest dozwolone na tym forum. //P
Zresztą, ich spółka - siostra dostała kasę za koncepcję gminnej komunikacji
//Dublowanie kont nie jest dozwolone na tym forum. //P
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
MPK Wrocław pisze: Z dniem 22 czerwca 2019 roku (sobota) zostaną uruchomione dodatkowe przystanki dla autobusów linii 607:
- "Mokronos Dolny Parkowa/Stawowa"
- "Cesarzowice skrz."
- "Jaszkotle"
- "Pietrzykowice Wrocławska/Stawowa"
- "Pietrzykowice-zakład"
ℹ Przystanki dla autobusów linii 607 będą posiadały status przystanku "na żądanie".
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
W BIP-ie Urzędu Miejskiego pojawiło się ogłoszenie o zamiarze ogłoszenia przetargu na 3-letnią obsługę linii strefowych na terenie Gminy Kąty Wrocławskie, oraz Gminy Kobierzyce (linie 902, 907, 927 i 933). Przewidywana data ogłoszenia przetargu - kwiecień 2020r.
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
O. Ciekawe. Zmienią 133 w 933, 602 i 607 w 902 i 907?
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Najpewniej tak. Obstawiam, że na 902 i na 907 będzie więcej kursów a LG staną się przede wszystkim kursami kieszeniowymi.
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Ciekawe jaką trasą pojedzie 927?
Może jest szansa, że do Smolca / Krzeptowa?
Może jest szansa, że do Smolca / Krzeptowa?
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Póki co, jeszcze nie ma dokumentacji. Trwają jeszcze konsultacje do projektu i do 19 sierpnia można zgłaszać swoje uwagi. https://www.katywroclawskie.pl/pl/news/ ... ublicznego
Ja bym obstawiał lekką korektę obecnych tras 602, 607 i wydłużenie 609 i wariantowych kursów 133. A 927 obstawiałbym mniej więcej jak zlikwidowana przez Trako linia 527 - z tym, że pewnie by zahaczała o Sokolniki, Nową Wieś Kącką i Kilianów.
Oczywiście są to tylko domysły, rzeczywisty układ tras może być znacznie inny.
Ja bym obstawiał lekką korektę obecnych tras 602, 607 i wydłużenie 609 i wariantowych kursów 133. A 927 obstawiałbym mniej więcej jak zlikwidowana przez Trako linia 527 - z tym, że pewnie by zahaczała o Sokolniki, Nową Wieś Kącką i Kilianów.
Oczywiście są to tylko domysły, rzeczywisty układ tras może być znacznie inny.
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Kąty Wrocławskie wybrały operatorów komunikacji gminnej. Prace przewozowe zostały podzielone na dwa zadania. Pierwsze z nich obejmuje pięć linii międzygminnych z Wrocławia do gminy Kąty Wrocławskie. Drugie to dziesięć pozostałych linii o charakterze lokalnym, połączonych z przewozami szkolnymi. Warto dodać że na oba zadania będą wspólne bilety.
Gmina zdecydowała o uruchomieniu systemu komunikacji gminnej jeszcze w 2018 roku. Początkowo planowano uruchomić komunikację z strefową we współpracy z gminą Wrocław jako linie 9xx. Pojawiło się także ogłoszenie o planach uruchomienia takich linii w 2020r., jednak zdecydowano o uruchomieniu komunikacji w całości organizowanej przez gminę Kąty Wrocławskie.
W II kwartale zaczęto przygotowywać dokumentację, w połowie lipca zaproszono dziesięciu przewoźników do negocjacji, które de facto były zaproszeniem do składania ofert, których jedynym kryterium oceny była kwota dopłaty. Ale kwoty ofert, z uwagi na bardzo krótki termin przygotowania do obsługi linii, znacznie przewyższały kwotę max milion euro lub 300 tys. km rocznie.
Negocjacje trwały do tego tygodnia i wybrano następujące oferty:
Zadanie 1 - DLA z kwotą 2118823.78 zł. Drugą złożył Polbus PKS Wrocław na ponad 2808 tys. zł., którego oferta została odrzucona.
Do zadania 2 zgłosiły się dwie firmy, Anita Przewozy Osobowe z kwotą 2328385.25 zł (2889849.83 zł przed negocjacjami), oraz Trako z ceną 2560072.62 zł.
Po weryfikacji, komisja zaopiniowała pozytywnie oferty DLA i Anity i uzyskano zgodę na podpisanie z nimi umów. Na dniach powinny zostać podpisane, bo start linii zaplanowano na pierwszy tydzień września br.
Subwencje dla DLA i Anity wyniosą 4447209.03 zł.
Umowy z przewoźnikami będą obowiązywać jedynie na rok czasu.
Jednocześnie gmina podjęła też uchwałę w sprawie wyrażenia woli utworzenia linii komunikacyjnych publicznego transportu zbiorowego. Jeśli wojewoda uwzględni jej zapisy, to gmina ma szansę na dofinansowanie 300 000 zł z tzw. "ustawy PKS-owej".
Gmina nadal będzie subwencjonować wybrane przewozy kolejowe, oraz połączenie autobusowe z Wrocławia do Gniechowic. Nadal też w dotychczasowym kształcie będą kursować linie 133, 602, 607 i 609.
W planach jest też wdrożenie już od września wspólnego biletu z komunikacją miejską MPK Wrocław oraz pociągami Kolei Dolnośląskich.
Rozkłady i info: https://www.katywroclawskie.pl/pl/news/ ... li%C5%BCej
Gmina zdecydowała o uruchomieniu systemu komunikacji gminnej jeszcze w 2018 roku. Początkowo planowano uruchomić komunikację z strefową we współpracy z gminą Wrocław jako linie 9xx. Pojawiło się także ogłoszenie o planach uruchomienia takich linii w 2020r., jednak zdecydowano o uruchomieniu komunikacji w całości organizowanej przez gminę Kąty Wrocławskie.
W II kwartale zaczęto przygotowywać dokumentację, w połowie lipca zaproszono dziesięciu przewoźników do negocjacji, które de facto były zaproszeniem do składania ofert, których jedynym kryterium oceny była kwota dopłaty. Ale kwoty ofert, z uwagi na bardzo krótki termin przygotowania do obsługi linii, znacznie przewyższały kwotę max milion euro lub 300 tys. km rocznie.
Negocjacje trwały do tego tygodnia i wybrano następujące oferty:
Zadanie 1 - DLA z kwotą 2118823.78 zł. Drugą złożył Polbus PKS Wrocław na ponad 2808 tys. zł., którego oferta została odrzucona.
Do zadania 2 zgłosiły się dwie firmy, Anita Przewozy Osobowe z kwotą 2328385.25 zł (2889849.83 zł przed negocjacjami), oraz Trako z ceną 2560072.62 zł.
Po weryfikacji, komisja zaopiniowała pozytywnie oferty DLA i Anity i uzyskano zgodę na podpisanie z nimi umów. Na dniach powinny zostać podpisane, bo start linii zaplanowano na pierwszy tydzień września br.
Subwencje dla DLA i Anity wyniosą 4447209.03 zł.
Umowy z przewoźnikami będą obowiązywać jedynie na rok czasu.
Jednocześnie gmina podjęła też uchwałę w sprawie wyrażenia woli utworzenia linii komunikacyjnych publicznego transportu zbiorowego. Jeśli wojewoda uwzględni jej zapisy, to gmina ma szansę na dofinansowanie 300 000 zł z tzw. "ustawy PKS-owej".
Gmina nadal będzie subwencjonować wybrane przewozy kolejowe, oraz połączenie autobusowe z Wrocławia do Gniechowic. Nadal też w dotychczasowym kształcie będą kursować linie 133, 602, 607 i 609.
W planach jest też wdrożenie już od września wspólnego biletu z komunikacją miejską MPK Wrocław oraz pociągami Kolei Dolnośląskich.
Rozkłady i info: https://www.katywroclawskie.pl/pl/news/ ... li%C5%BCej
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 2018-02-22, 10:31
Re: Linie podmiejskie i strefowe - gm. Kąty Wrocławskie
Na ten moment widziałem na linii 817 MAZ'a #631 (2014 rok), który do tej pory jeździł w Tczewie. Ciekawe ile egzemplarzy kupiło DLA od Irexa.