Volvo B10BLE 6x2
A po co 15 metrowe. Dla tak dużych miast jak Wrocław potrzeba przegubowców aby nie było zbyt dużego tłoku w autobusach. Dlatego MPK Wrocław kupuje najwięcej przegubowców.
A te 12 metrowe Volvo 7000 są wykorzystywane na bardzo nie uczęszczanych liniach typu 435, 129 itp. Natomiast większość linii jest ruchliwa i przewija się przez nie w ciągu dnia setki ludzi i tam radę dają tylko przegóbowce.
A te 12 metrowe Volvo 7000 są wykorzystywane na bardzo nie uczęszczanych liniach typu 435, 129 itp. Natomiast większość linii jest ruchliwa i przewija się przez nie w ciągu dnia setki ludzi i tam radę dają tylko przegóbowce.
Volvo 7000/7700 w wersji 15 metrowej faktycznie nie ma, ale na rynkach europejskich ( w Polsce niestety ten model jest nie oferowany) jest model Volvo 8700 także dostępny w wersji 15m ze skrętną ost. osią. http://transport.wroc.biz/ tutaj można wyszukać sobie polecam zwłaszcza Connex Finland-Vantaa , które właśnie korzysta z tego typu autobusu wyprodukowanego we Wrocławskiej fabryce.B.A. Baracus pisze:No niestety, 15 metrówki to zawsze jakies urozmaicenie A wrocław ma pech podwójny, ponieważ Volvo nie zrobiło 15 metrowej 7000Wilchelm pisze:Szkoda,ze były pierwszymi i zarazem ostatnimi autobusami 15 metrowymi we Wrocławiu.
Przegubowce w gruncie rzeczy są droższe w zakupie i utrzymaniu. Na 15 metrów mogą sobie pozwolić miasta, które nie mają problemu z ulicami, które nie są wąskie i mają sieć drogową w przyzwoitym stanie. Myślę, że w Rzeszowie piętnastometrowce doskonale spełniają swoją rolę. Są tańsze w zakupie i, co najważniejsze, w eksploatacji.
Oczywiście pojazdy powinny być traktowane jako piętnastometrowe, a nie jak przegubowce, bo puszczenie takiego pojazdu na linię, na której powinny jeździć przegubowce, jest porażką.
Oczywiście pojazdy powinny być traktowane jako piętnastometrowe, a nie jak przegubowce, bo puszczenie takiego pojazdu na linię, na której powinny jeździć przegubowce, jest porażką.
No ale według mnie tyle piętnasto metrowców ile mamy nam wystarczy. Chociaż na takiej lini jak 103 by się przydały. Jak jedzie na niej pregniot (najczęściej one właśnie tam jeżdżą)
to jest tłok, że nie można wsiąść, a jak V7x00A, albo I280 to prawie pustka. A piętnastometrowiec byłby w sam raz.
A taki mały OFFTOP: Jak to się stało że MPK zakupiło tego Odkurzacza #8502? On dawniej był jako testowy autobus w Jelczu, a teraz MPK go użytkuje. To chyba jedyny używaniec w MPK Wrocław?
to jest tłok, że nie można wsiąść, a jak V7x00A, albo I280 to prawie pustka. A piętnastometrowiec byłby w sam raz.
A taki mały OFFTOP: Jak to się stało że MPK zakupiło tego Odkurzacza #8502? On dawniej był jako testowy autobus w Jelczu, a teraz MPK go użytkuje. To chyba jedyny używaniec w MPK Wrocław?
Cóż, o tzw. "trzyosiowcu" mogę powiedzieć tylko jedno: wspaniały autobus .Stefko pisze:Co sądzicie o tym wynalazku?
Volvo B10BLE 6x2 był jednym z pierwszych niskopodłogowców, jakim miałem okazję podróżować. Dosyć dobrze zapamietałem tą podróż mimo, iż miała miejsce w 1999 roku. Wtedy wrocławskie Volva B10BLE 6x2 pachniały nowością i wzbudzały u mnie spore zainteresowanie. Zawsze w wakacje odwiedzając Park Południowy widywałem je na linii 127, tudzież 327 gdzie wówczas były standardową obsadą. Niegdyś nawet miałem okazję przejechać sie wrocławskim Volvem B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8038 na linii 122 na trasie Plac 1 Maja-Kazimierza Wielkiego i muszę przyznać, ze to było to. Autobus ten miał bardzo dobre zawieszenie, nie trzeszczał i ogólnie nie sprawiał większych problemów w eksploatacji. W dodatku miał całkiem wygodne fotele. Ogólnie rzecz biorąc był to świetny autobus. MPK Wrocław posiadąło wtedy (i nadal posiada) 18 tego typu Volv o nr. taborowych 8028-8045. Wszystkie stacjonują na zajezdni Grabiszyńska.
Zdjęcia wnętrza tych Volv będą raczej na TWB, gdyż szukałem ich i nic nie znalazłem .Michał pisze:Ma ktoś może fotki wnętrza tego pojazdu?
Tylko kolega zapomniał dodać, że ten zapis istnieje od przełomu 2003/2004 rok i stąd mamy np. turystyki 7250, o których wspomina Adrian.Stefko pisze: Ale to jest 8770, czyli autobus podmiejski
7xxx - miejski
8xxx - podmiejski
9xxx - międzymiastowy
tak to nalze rozumieć
Dalej uskutecnziasz swoje bzdurki.[ Dodano: 2006-11-06, 15:44 ]
nieprawda. to tester jelcza wystawiony do przetargu w 2000 roku...
Tak, uskuteczniam.
Chociaz nie do konca, bo one (8046, 8046 i 8501) zostały kupione <- tego sie przed chwila dowiedzialem. i jeszcze to http://tabor.we.wroclawiu.net/showveh.php?num=8502
[ Dodano: 2006-11-06, 20:12 ]
no i rzeczywiscie, 8502 zostal odkupiony od jakiej Elektrocieplowni, mój błąd, za co przepraszam
Chociaz nie do konca, bo one (8046, 8046 i 8501) zostały kupione <- tego sie przed chwila dowiedzialem. i jeszcze to http://tabor.we.wroclawiu.net/showveh.php?num=8502
[ Dodano: 2006-11-06, 20:12 ]
no i rzeczywiscie, 8502 zostal odkupiony od jakiej Elektrocieplowni, mój błąd, za co przepraszam
Ostatnio zmieniony 2006-11-06, 21:53 przez Stefko, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok, zatem ja również powrócę do tematu i jednocześnie zrealizauję prośbę kol. Michała, który wczoraj zapytał się w bliźniaczym temacie, jak wygląda wnętrze Volva B10BLE 6x2. Otóż tutaj znajduje się zdjęcie wnętrza wrocławskiego Volva B10BLE 6x2 o nr. taborowym 8045: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-901.html
Wnętrze tego typu Volva charakteryzuje się dosyć dobrą przestronnością, co powoduje np. dobre przemieszczanie się pasażerów z tyłu autobusu .
Wnętrze tego typu Volva charakteryzuje się dosyć dobrą przestronnością, co powoduje np. dobre przemieszczanie się pasażerów z tyłu autobusu .