Isuzu Citiport
Isuzu Citiport
Pora na nowy temat, dotyczący wrocławskich autobusów Isuzu Citiport, będących w posiadaniu Mobilisa.
https://mobilis.pl/2020/01/18/debiut-is ... wroclawiu/
https://mobilis.pl/2020/01/18/debiut-is ... wroclawiu/
Re: Isuzu Citiport
Autobus - jak widać. Wnętrze - jak widać... ale jaki jest Isuzu w czasie jazdy ? Porównywalny np. z Solarisem ? Czy raczej nie ? Czy któryś z kolegów może tym jechał ?
Ciekawi mnie ten pojazd, bo miałem okazję zobaczyć go na żywo, ale to była krótka znajomość na targach - nie jechałem nim.
Ciekawi mnie ten pojazd, bo miałem okazję zobaczyć go na żywo, ale to była krótka znajomość na targach - nie jechałem nim.
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Isuzu Citiport
Miałem raz okazję tym autobusem jechać i jeszcze nie raz okazja będzie.
Pierwsze wrażenia pozytywne. Autobus szybko się zbiera, zwinny na zakrętach.
Plusy:
- Wielki plus za pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
- Możliwość pracy skrzyni w pięciu trybach. O ile pamiętam to: Super eco, eco, normal i coś tam jeszcze.
- Boczna szyba regulowana elektronicznie góra/dół. Tak samo roleta na przedniej szybie.
- Panoramiczna szyba ale słupek od kabiny z przodu trochę przeszkadza.
- Zewnętrzna boczna kamera, dzięki której widzisz pasażerów którzy wchodzą do autobusu.
Minusy:
- Jak pasażer naciśnie STOP, to cały czas jest dźwięk podobny do kierunkowskazu, który pika do momentu otwarcia drzwi. I nieważne, że stoisz dwadzieścia minut w korku. To będzie dalej pikać
- Brak radia do słuchania.
- Małe lusterko do oglądania wnętrza pojazdu.
- Boczne siedzenia, które strasznie walą o ścianę, jak pasażer wstaje.
Pierwsze wrażenia pozytywne. Autobus szybko się zbiera, zwinny na zakrętach.
Plusy:
- Wielki plus za pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
- Możliwość pracy skrzyni w pięciu trybach. O ile pamiętam to: Super eco, eco, normal i coś tam jeszcze.
- Boczna szyba regulowana elektronicznie góra/dół. Tak samo roleta na przedniej szybie.
- Panoramiczna szyba ale słupek od kabiny z przodu trochę przeszkadza.
- Zewnętrzna boczna kamera, dzięki której widzisz pasażerów którzy wchodzą do autobusu.
Minusy:
- Jak pasażer naciśnie STOP, to cały czas jest dźwięk podobny do kierunkowskazu, który pika do momentu otwarcia drzwi. I nieważne, że stoisz dwadzieścia minut w korku. To będzie dalej pikać
- Brak radia do słuchania.
- Małe lusterko do oglądania wnętrza pojazdu.
- Boczne siedzenia, które strasznie walą o ścianę, jak pasażer wstaje.
Re: Isuzu Citiport
Dzięki wielkie. Przyznam szczerze, że ten CG - w niektórych autobusach po naciśnięciu przez pasażera, pulsuje światełko przycisku drzwi, albo czasami, jak tutaj w Isuzu, jest dźwięk. To może naprawdę nie tylko irytować, ale odwracać uwagę prowadzącego. Trochę źle to przemyślał producent
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Isuzu Citiport
Tutaj też pulsuje. W Manach jak pulsowało to znaczy że drzwi nie są poprawnie otwarte i wystarczyło nacisnąć guzik, żeby je zamknąć i było OK.
Jak jeździłem tym Isuzu, to pierwsze co chciałem robić, to nacisnąć ten pulsujący guzik od drzwi ale się powstrzymywałem na szczęście.
W Isuzu jak pulsuje światełko w guziku do otwierania, to znaczy że ktoś nacisnął STOP.
Za niedługo będę miał dłuższą zmianę, to się pobawię guzikami oraz SIPem, to bardziej moje spostrzeżenia opiszę.
Jak jeździłem tym Isuzu, to pierwsze co chciałem robić, to nacisnąć ten pulsujący guzik od drzwi ale się powstrzymywałem na szczęście.
W Isuzu jak pulsuje światełko w guziku do otwierania, to znaczy że ktoś nacisnął STOP.
Za niedługo będę miał dłuższą zmianę, to się pobawię guzikami oraz SIPem, to bardziej moje spostrzeżenia opiszę.
Re: Isuzu Citiport
A generalnie jak on reaguje ? Jak się toto prowadzi ?
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Isuzu Citiport
Prowadziło mi się dobrze, ogólnie jakoś nie miałem z nim problemów. Skrzynia całą zmianę pracowała w trybie Normal, to dobrze się "zbierał" z przystanków. Następnym razem sprawdzę sobie jeszcze inne tryby.
Autobus nie szarpał przy ruszaniu/hamowaniu. Jedynie jak hamujesz i dosłownie się powoli toczy, a naciśniesz hamulec przystankowy, to nagle staje. W MANach tego nie ma, bo jak naciśniesz przystankowy podczas toczenia, to uaktywni się dopiero po całkowitym zatrzymaniu.,
Autobus nie szarpał przy ruszaniu/hamowaniu. Jedynie jak hamujesz i dosłownie się powoli toczy, a naciśniesz hamulec przystankowy, to nagle staje. W MANach tego nie ma, bo jak naciśniesz przystankowy podczas toczenia, to uaktywni się dopiero po całkowitym zatrzymaniu.,
Re: Isuzu Citiport
Wow. Super, dzięki wielkie.
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Isuzu Citiport
To jeszcze kilka moich uwag odnośnie tego pojazdu.
Z punktu pasażera:
- "Potrójne" poręcze przy drzwiach. Dzięki temu więcej osób może się złapać za poręcz.
- Elektrodecha praktycznie z całą pokazaną trasą.
- Siedzenia na samym końcu.
- Jedno siedzenie przy I drzwiach
- Plus za nisko ustawiony przycisk dla inwalidy przy drzwiach.
- Mało przycisków STOP we wnętrzu pojazdu. Są tylko dwa między I a II drzwiami.
Z punktu kierowcy:
- Brak haka do rampy.
- Dla mnie za nisko są otwory na drzwiach kierowcy, przez to słabo słychać pasażera co mówi.
- Gaśnica przy II drzwiach. Mogą być przez to kradzieże.
- Przycisk "zbiorczy". Jak są otwarte I oraz II drzwi i chce się zamknąć "zbiorczym". To się zamykają ale III otworzą i tak w kółko niezależnie od konfiguracji.
- Jak "ciepły guzik" jest włączony i nikt nie otworzy drzwi, to autobus ruszy. Trzeba uważać, żeby podczas jazdy był wyłączony, bo ktoś może nacisnąć STOP przy drzwiach i drzwi się otwierają. Fatalnie jest to zrobione.
PS Tych trybów jest nie pięć, jak wcześniej pisałem a cztery. SuperEco, Eco, Normal i Power.
Z punktu pasażera:
- "Potrójne" poręcze przy drzwiach. Dzięki temu więcej osób może się złapać za poręcz.
- Elektrodecha praktycznie z całą pokazaną trasą.
- Siedzenia na samym końcu.
- Jedno siedzenie przy I drzwiach
- Plus za nisko ustawiony przycisk dla inwalidy przy drzwiach.
- Mało przycisków STOP we wnętrzu pojazdu. Są tylko dwa między I a II drzwiami.
Z punktu kierowcy:
- Brak haka do rampy.
- Dla mnie za nisko są otwory na drzwiach kierowcy, przez to słabo słychać pasażera co mówi.
- Gaśnica przy II drzwiach. Mogą być przez to kradzieże.
- Przycisk "zbiorczy". Jak są otwarte I oraz II drzwi i chce się zamknąć "zbiorczym". To się zamykają ale III otworzą i tak w kółko niezależnie od konfiguracji.
- Jak "ciepły guzik" jest włączony i nikt nie otworzy drzwi, to autobus ruszy. Trzeba uważać, żeby podczas jazdy był wyłączony, bo ktoś może nacisnąć STOP przy drzwiach i drzwi się otwierają. Fatalnie jest to zrobione.
PS Tych trybów jest nie pięć, jak wcześniej pisałem a cztery. SuperEco, Eco, Normal i Power.
Re: Isuzu Citiport
One nie mają blokady otwarcia drzwi powyżej jakiejś prędkości np. 5km/h, czy coś w tym stylu ?
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Isuzu Citiport
Jak jedziesz a "ciepły guzik" jest włączony i jak ktoś naciśnie to nie otworzą się drzwi. Gorzej jak wóz się zatrzyma na skrzyżowaniu czy w korku, to wtedy otworzą się.