Protram 205WrAs
No to teraz pytanie. To dlaczego Pesa i Bombardier nie staneli do przetargu? Ich sprawa. Poza tym kol. plocmaster używa sformułowań, które po przeczytaniu wywołuje reakcje zarzenowania. Zacznij od porównania swojej osoby. Poza tym przeczytaj nazwę tego tematu. Poza tym 16T jest w pewnym sensie Polska. Całą elektrykę zaprojektował polski inżynier.
Och, istotnie to takie żenujące. Ale to dobrze odwzorowuje jej wygląd. Wiem, że jesteś silnie podniecony wizją nowych tramwajów we Wrocławiu, ale takie są fakty.Wilchelm pisze:Poza tym kol. plocmaster używa sformułowań, które po przeczytaniu wywołuje reakcje zarzenowania.
Ha ha. Może ty też porównaj swoją osobę.Wilchelm pisze:Zacznij od porównania swojej osoby.
Łojejku…Wilchelm pisze:Poza tym 16T jest w pewnym sensie Polska. Całą elektrykę zaprojektował polski inżynier.
Na styczeń. A [ ] plocmaster niech łaskawie nie myli swojego prywatnego zdania z faktami. Zanim zaczniesz używać tak prostych terminów, poznaj ich znaczenie...
A pierwsza Skoda ma przyjechać w tym tygodniu.
Przywitanie tylko dla zaproszonych Protramika 205WrAs odbyło się/odbędzie się dziś. 205 zacznie ludzi wozić od stycznia (testują go), tak, jak Skoda.
A pierwsza Skoda ma przyjechać w tym tygodniu.
Przywitanie tylko dla zaproszonych Protramika 205WrAs odbyło się/odbędzie się dziś. 205 zacznie ludzi wozić od stycznia (testują go), tak, jak Skoda.
A nie. Człon środkowy został zbydowany na miejscu. A konstrukcja jego struktury nośnej (części stalowej - po prostu) powstała w firmie EC Engineering.Wilchelm pisze:Produkcja własna oparta o plany czechów. Jak tłumaczył jeden z członków zarządu Protramu firma ta jest w tym momencie w stanie wyprodukować tramwaj o 80 % niskiej podłogi
[ Dodano: 2007-02-16, 21:26 ]
A nie. Człon środkowy został zbudowany na miejscu. A konstrukcja jego struktury nośnej (części stalowej - po prostu) powstała w firmie EC Engineering.Wilchelm pisze:Produkcja własna oparta o plany czechów. Jak tłumaczył jeden z członków zarządu Protramu firma ta jest w tym momencie w stanie wyprodukować tramwaj o 80 % niskiej podłogi
Czytanie ze zrozumieniem. Gdzie napisałem, że środkowy człon powstał w Czechach?plen pisze:A nie. Człon środkowy został zbydowany na miejscu. A konstrukcja jego struktury nośnej (części stalowej - po prostu) powstała w firmie EC Engineering.Wilchelm pisze:Produkcja własna oparta o plany czechów. Jak tłumaczył jeden z członków zarządu Protramu firma ta jest w tym momencie w stanie wyprodukować tramwaj o 80 % niskiej podłogi
Nie znalazłem lepszego tematu, więc ciekawsze fragmenty wklejam tutaj:
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 68939.news
Z wizytą w Protramie
Łukasz Faluta, Gabriela Błażek, 21.11.2007
204 czy 205?
Firma Protram słynie z budowy tramwajów 204WrAs. Rocznie halę fabryki opuszcza 30-40 wagonów (ogólnie), z czego większość to modernizacje przypominające wyglądem tramwaje 204WrAs. Spółka odchodzi jednak od w pełni wysokopodłogowych konstrukcji, skupiając się na produkcji wagonów 205WrAs z 22% udziałem niskiej podłogi. Dwa tramwaje tego typu jeżdżą już po torach Wrocławia, kolejne dwa są w fazie produkcji. MPK chwali sobie te tramwaje.
- Przede wszystkim są mniej awaryjne niż czeskie ©kody, które są w pełni niskopodłogowe - tłumaczą pracownicy Protramu.
Wagony 205WrAs są trójczłonowe, będą wypierały najstarsze wozy typu 102Na, których obecnie w ruchu liniowym jest około 20 sztuk. Obecnie trwają prace projektowe nad udoskonaleniem konstrukcji 205WrAs. Głównym celem jest zwiększenie udziału niskiej podłogi do 50%, choć jak wynika z badań, 22% niskiej podłogi już jest wystarczająca, gdyż rzadko zdarza się, aby jednym tramwajem podróżowały dwie matki z wózkami i osoby niepełnosprawne jednocześnie. Mimo to projektanci dążą do zwiększenia ilości niskiej podłogi. Jednym z pomysłów jest dodanie jeszcze jednego członu. Zapytaliśmy, dlaczego tramwaj nie może być w pełni niskopodłogowy.
- Problem jest z umocowaniem silników przy tak niskiej konstrukcji. Wózki są dosyć duże, jednak rozważany jest pomysł zamontowania napędu pod siedzeniami, aby niska podłoga mogła znaleźć się między nimi w przejściu i na całej długości tramwaju. To jeden z wielu pomysłów rozwiązania tego problemu. - dowiedzieliśmy się od mechaników.
A, więc zmienili się zabójcy stodwójek - ©koda przekazała zlecenie WrAsowibystrzak2000 pisze:Wagony 205WrAs są trójczłonowe, będą wypierały najstarsze wozy typu 102Na, których obecnie w ruchu liniowym jest około 20 sztuk.
A to ciekawe, bo Protram modernizuje przecież wrocławskie stopiątki, no i teraz wykonuje ileśtam doczep 105N2k/2000 dla Szczecina, które niskopodłogowe także nie są - 205WrAsy są dopiero w ilości sztuk 2, no i jeszcze te 2 w produkcji.bystrzak2000 pisze:Spółka odchodzi jednak od w pełni wysokopodłogowych konstrukcji, skupiając się na produkcji wagonów 205WrAs z 22% udziałem niskiej podłogi.
Można by to rozwiązać też tak jak np. w Poznańskich Combinobystrzak2000 pisze:Problem jest z umocowaniem silników przy tak niskiej konstrukcji.
A jeśli silniki znalazłyby się pod siedzeniam, to ze skrętnością wózka byłoby chyba nie najlepiej - wózki musiałyby być stałe
4 (słownie: cztery)PAFAWAG pisze:no i jeszcze te 2 w produkcji.
A czy Combino ma wózki od stopiątki? W Protramie w końcu się skapnęli, że fullniskacza na wózkach od 105N się nie zrobiPAFAWAG pisze:Można by to rozwiązać też tak jak np. w Poznańskich Combino
A jeśli silniki znalazłyby się pod siedzeniam, to ze skrętnością wózka byłoby chyba nie najlepiej - wózki musiałyby być stałe
Ale do tego jest potrzebny wózek toczny, a Protram dysponuje tylko wózkami od 105. Z tych wózków można maksymalnie wyciągnąć coś na kształt Skody 05T, która ma ok. 50% niskiej podłogi. Wtedy w członach 1,3 i 5 wkładami wózki, a człony 2 i 4 sobie wiszą. Myślę, że coś takiego Protram byłby w stanie zrobić. Pożyjemy, zobaczymy.ep40 pisze:Może niech zrobią tramwaj konstrukcyjnie podobny do 116Na itp..
Masz rację. Jednak w tym artykule mówili coś o dodawaniu dodatkowego członu, więc może coś innego planują, ale nie potrafię sobie wyobrazić, jak miałby wyglądać czteroczłonowiec w wykonaniu Protramuep40 pisze:Wtedy środkowy człon musiałby być wysoki (i tak daje to ogółem więcej niskiej podłogi niż w 205WrAs).
Otóż po mojej wycieczce na Protram mam dla Was, Drodzy Userzy niespodziankę, ale o tym w 2-giej części postu.
#2707:
A teraz o w/w niespodziance. Otóż w tej hali:
Skrywana jest jedna z największych tajemnic Protramu. Mianowicie 1-szy człon tramwaju 206WrAs. Dowiedziałem się o tym, kiedy pracownik otworzył na chwilę drzwi. Owa część jest póki co w 100% biała, bez osprzętu itp.
#2707:
A teraz o w/w niespodziance. Otóż w tej hali:
Skrywana jest jedna z największych tajemnic Protramu. Mianowicie 1-szy człon tramwaju 206WrAs. Dowiedziałem się o tym, kiedy pracownik otworzył na chwilę drzwi. Owa część jest póki co w 100% biała, bez osprzętu itp.
Ostatnio zmieniony 2008-11-28, 21:31 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 1 raz.