Protram 204WrAs
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Protram 204WrAs
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/zdjec ... ka=2&sa=18
Oto nowy tramwaj (nie zmodernizowany 105) ale strasznie przypomina tramwaj właśnie przerobiony ze 105> Przypomina mi to PR110 i M120 . Teraz pytanie do Wrocławian: Ten tramwaj jest technicznie lepszy od 105Na? Jakie jest Wasze zdanie odnośnie do tego tramwaju
Oto nowy tramwaj (nie zmodernizowany 105) ale strasznie przypomina tramwaj właśnie przerobiony ze 105> Przypomina mi to PR110 i M120 . Teraz pytanie do Wrocławian: Ten tramwaj jest technicznie lepszy od 105Na? Jakie jest Wasze zdanie odnośnie do tego tramwaju
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Inspektorze przejechałby się tym tramwajem, chociaż raz. Przynajmniej byśmy coś więcej się o nich dowiedzieli. Napisałbyś coś potem, np.:
- Jakie fotele: czy są twarde, czy miękkie,
- Ogólne wrażenia: czy coś piszczy, skrzeczy, czy w tramwaju mocno rzuca na boki
..etc....
A tak, że są ładne i wyglądają niczym 105-tki tyle, to i ja widzę ... z Warszawy...
- Jakie fotele: czy są twarde, czy miękkie,
- Ogólne wrażenia: czy coś piszczy, skrzeczy, czy w tramwaju mocno rzuca na boki
..etc....
A tak, że są ładne i wyglądają niczym 105-tki tyle, to i ja widzę ... z Warszawy...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Czytałem gdzieś ostatnio, że modernizowanie 105-tek jest tak naprawdę modernizacją dla modernizacji, ponieważ wagony tego typu mają przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne, a zatem ich modernizowanie niewiele tak naprawdę daje.J-31 pisze: Tak swoją drogą taki zmodernizowany skład typu 105, mógłby nawet ciekawie wyglądać...
To prawda. Wszystko się zgadza. Ale jak nie ma pieniędzy na nowe wagony, to ... specjalnie dla ludu pracującego... "łata" się to co się ma. I liczy na cud...Thomas78 pisze:Czytałem gdzieś ostatnio, że modernizowanie 105-tek jest tak naprawdę modernizacją dla modernizacji, ponieważ wagony tego typu mają przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne, a zatem ich modernizowanie niewiele tak naprawdę daje.J-31 pisze: Tak swoją drogą taki zmodernizowany skład typu 105, mógłby nawet ciekawie wyglądać...
No tak, w przypadku lepszej sytaucji finansowej spółek zajmujących się komunikacją miejską z pewnością nikt by nie modernizował tych wagonów. Pozostaje tylko pytanie: na jak długo tego typu modernizacje wydłużą "żywot" 105-tek? Jeśli na niezbyt długo, to modernizacje są tylko stratą pieniędzy.J-31 pisze:To prawda. Wszystko się zgadza. Ale jak nie ma pieniędzy na nowe wagony, to ... specjalnie dla ludu pracującego... "łata" się to co się ma. I liczy na cud...Thomas78 pisze: Czytałem gdzieś ostatnio, że modernizowanie 105-tek jest tak naprawdę modernizacją dla modernizacji, ponieważ wagony tego typu mają przestarzałe rozwiązania konstrukcyjne, a zatem ich modernizowanie niewiele tak naprawdę daje.
Takie "modernizacje" starczają zwykle na kolejne 5-8 lat. Chyba, że tramwaj sprawia częste problemy techniczne w trakcie eksploatacji, albo uległ poważnemu wypadkowi, to wtedy znacznie krócej...Thomas78 pisze: No tak, w przypadku lepszej sytaucji finansowej spółek zajmujących się komunikacją miejską z pewnością nikt by nie modernizował tych wagonów. Pozostaje tylko pytanie: na jak długo tego typu modernizacje wydłużą "żywot" 105-tek? Jeśli na niezbyt długo, to modernizacje są tylko stratą pieniędzy.
5-8 lat powiadasz - ciekawe jak się ma stosunek kosztów modernizacji do tego stosunkowo krótkiego okresu eksploatacji...J-31 pisze:Takie "modernizacje" starczają zwykle na kolejne 5-8 lat. Chyba, że tramwaj sprawia częste problemy techniczne w trakcie eksploatacji, albo uległ poważnemu wypadkowi, to wtedy znacznie krócej...Thomas78 pisze: No tak, w przypadku lepszej sytaucji finansowej spółek zajmujących się komunikacją miejską z pewnością nikt by nie modernizował tych wagonów. Pozostaje tylko pytanie: na jak długo tego typu modernizacje wydłużą "żywot" 105-tek? Jeśli na niezbyt długo, to modernizacje są tylko stratą pieniędzy.