Premiery Solarisa
Premiery Solarisa
Wracam do domu, a tu na stole mała koperta od firmy Solaris. W środku zaproszenie (ale niestety nie takie z biletem wstępu od razu ) na targi TRANSEXPO w Kielcach i informacja o tym, co na owych targach firma Solaris pokaże.
Hm... Czyżby Solaris zaczął poważniej myśleć o polskim rynku?Solaris pisze:Czekamy na Państwa wraz z premierowym autobusem miejskim Solaris Urbino 12 LE napędzanym CNG, premierowym wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11, znanym w całej Europie autobusem miejskim Urbino 12 oraz mobilną stacją krwiodawstwa marki Vacanza.
Zapraszamy do naszej wileńskiej kawiarenki w Kielcach, która czynna będzie podczas Międzynarodowych Targów Transportu Lokalnego i Zbiorowego TRANSEXPO, w dniach 19-21 września br.
Do zobaczenia!
Solange i Krzysztof Olszewscy
No ciekawe, ciekawe... A mi nie przysłali zaproszenia... Będę płakać.KKS pisze:premierowym autobusem miejskim Solaris Urbino 12 LE napędzanym CNG, premierowym wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
No to musi wyglądać ciekawie. Hmm... ale czy my nie cofamy się ? Przecież teraz autobus wysokopodłogowy... No nie wiemep40 pisze:wysokopodłogowym autobusem miejskim Urbino 11
W sumie to jedno przychodzi na myśl... o jeju .
Wygląda na to, że w SB&C modły pplna zostały wysłuchane i przerobili Vacanzę. Ja wiedziałem, że on ma z nimi jakieś szemrane powiązania
Co do SU11, cóż — popyt na takie wozy na pewno jest, toteż ktoś im to kupi i w dodatku może nie być takie złe, w końcu to Solaris. Martwi mnie tylko fakt, że uwsteczniamy się kupując wysoką podłogę, ale co można na to poradzić…
Co do SU11, cóż — popyt na takie wozy na pewno jest, toteż ktoś im to kupi i w dodatku może nie być takie złe, w końcu to Solaris. Martwi mnie tylko fakt, że uwsteczniamy się kupując wysoką podłogę, ale co można na to poradzić…
Ten U11 to zdecydowanie nie będzie pojazd do miasta z kilku powodów:
-Długość - 11m to za mało
-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0
Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach, które nie są absolutnie zainteresowane U12LE, które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.
Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba). A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).
Może w tym roku uda mi się przyjechać na Transexpo, chociaż termin mi za bardzo nie pasuje (w tygodniu, mogliby zahaczyć o sobotę). Ale dojazd pociągiem nie powala
-Długość - 11m to za mało
-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0
Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach, które nie są absolutnie zainteresowane U12LE, które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.
Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba). A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).
Może w tym roku uda mi się przyjechać na Transexpo, chociaż termin mi za bardzo nie pasuje (w tygodniu, mogliby zahaczyć o sobotę). Ale dojazd pociągiem nie powala
Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusachppln pisze:-Długość - 11m to za mało
IMO czasy autobusów 2. generacji minęły, silnik zapewne będzie na tyle — coś jak w Conecto albo 120Mppln pisze:-Podłoga - pozwala na umieszczenie silnika pod nią, mamy więcej miejsc co jest tak ważne przy przewozach lokalnych
Zobaczymy, ale chyba w Solarisie wiedzą, co robią i będzie dostępna opcja 2-2-2ppln pisze:-Prawdopodobnie drzwi - spodziewam się domyślnie 1-2-1, 2-2-1 lub 1-2-0
W Turcji? Ale to chyba będzie przypominało optycznie Solarisa i nie będzie takim złomem jak Conecto?ppln pisze:Więcej - pojazd będzie przypuszczalnie produkowany w Turcji (umowa z tureckim producentem, poszukajcie na infobusie).
Wątpię, czy uda im się zainteresować je SU11, myślę, że rynek podbiją raczej kolejne edycje spektaklu „Modernizacja H9, ale tak, żeby osiągnąć jak najlepszy efekt jak najmniejszym kosztem, i żeby broń boże nie zmieniło się za wiele, bo PKSy nie lubią zmian”, szanse miałby także hipotetyczny Jelcz L101 (ale po co wdrażać nowy model? ¯ebyśmy jeszcze nań stracili? Przecież bez niego pensja i tak jest), tudzież inne wynalazki typu Solbus, Solaris może być za duży (H9 to jakieś 9 m), tudzież za drogi (w końcu Solaris).ppln pisze:A został wprowadzony dlatego, że za kilka lat z obiegu wypadają H9 (limit wieku pojazdów do 24 lat), liczą na zyski w PKSach
Jeśli są potoki na 12-metrowca, to tak.ppln pisze:które jest najwłaściwszą propozycją do krótkich przewozów lokalnych.
Eee… Kraków raczej nie, na Bieńczyce kupią sobie niskacze, a na Wolę Duchacką to tylko Jelcze. Rzeszów mógłby to kupić.ppln pisze:Powód wprowadzenia U12LE CNG jest powszechnie znany - wiele miast poszukuje właśnie takich pojazdów (Kraków, Rzeszów ostatnio chyba).
Wg mnie w SU12LE o to, żeby mieć jakąś nowinkę tanim kosztem, którą ktoś mógłby kupić.
Jakby tak zrobili, w ogóle byłby przebój rynkowyppln pisze:A może przy okazji poprawią drzwi (na 2-2-2), zmniejszą stopnie z tyłu (do 2 na 950cm) i zrobią jakieś małe tournee po Polsce (czytaj. będą testy w Łodzi).
Czyżby Solaris próbował szturmem brać rynek dotąd zarezerwowany dla Jelcza i Autosana?
Zapewne ten wysokopodłogowy "miejski" autobus z "miejskości" będzie miał tylko wygląd podobny do niskich Solarisów - Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...
Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...
No, ale nie wyprzedzajmy faktów - czekajmy na TRANSEXPO
Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
BTW - Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Zapewne ten wysokopodłogowy "miejski" autobus z "miejskości" będzie miał tylko wygląd podobny do niskich Solarisów - Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...
Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...
No, ale nie wyprzedzajmy faktów - czekajmy na TRANSEXPO
Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
BTW - Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Raczej zarezerwowany dla każdego, kto zrobi coś taniego i przekona biedotę, żeby to kupowała.Mibars pisze:Czyżby Solaris próbował szturmem brać rynek dotąd zarezerwowany dla Jelcza i Autosana?
Ogólnie dla biednychMibars pisze:Towar, jak wspomniał ppln, dla PKS'ów...
Nadaje nadaje, np. w Szwecji na takich liniach jeżdżą LE i jest dobrze, poza tym niepełnosprawny też człowiekMibars pisze:Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje
Jak już wspomniałem — wątpię w to, że silnik będzie pod podłogą, lata 60. już bezpowrotnie minęły. Poza tym po co bagażnik w autobusie na krótkie trasy?Mibars pisze:Podejżewam, że mimo 11 metrów miejsca będzie dość sporo - podłoga będzie zapewne równa, więc nie trzeba będzie tracić miejsca na wnęki kół, bak, czy wreszcie silnik, a dodatkowe miejsce pod podłogą, to na bagażniki jak znalazł...
Zobacz, jak to jest rozwiązane w krakowskich gazgniotach.Mibars pisze:Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...
Mylisz się, powietrze dodatkowo przepływałoby przez owy próg, a teraz po prostu autobus przedrze się przezeń i jest spokój. Poza tym SOR BN12 tak ma, zobacz go sobie i powiedz sam, czy dalej to ci się podoba.Mibars pisze:Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
No niestety, po pierwsze żyjemy w Polsce, a po drugie... Zresztą to wynika z pierwszego - PKSy są biedne, drogi kiepskie, czyli nawet półniski pojazd byłby narażony na uszkodzenia... W końcu PKSy mogą jeździć 80km/h, a jak jakieśtam warunki dodatkowe spelniają, to nawet 100km/h - No po prostu nie oplaca się - za duże ryzyko uszkodzeniaplocmaster pisze:Nadaje nadaje, np. w Szwecji na takich liniach jeżdżą LE i jest dobrze, poza tym niepełnosprawny też człowiekMibars pisze:Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje
Ja tam korzystałem z bagażników na krótkie trasy - Na mazurachplocmaster pisze:Poza tym po co bagażnik w autobusie na krótkie trasy?
O_O A fe, ohydek... Nie o takie coś mi chodziło - nie chcę żadnych schodków, stopni, czy pochylni - po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...plocmaster pisze:Mylisz się, powietrze dodatkowo przepływałoby przez owy próg, a teraz po prostu autobus przedrze się przezeń i jest spokój. Poza tym SOR BN12 tak ma, zobacz go sobie i powiedz sam, czy dalej to ci się podoba.Mibars pisze:Zastanawia mnie też inny detal - dlaczego autobusy niskowejściowe mają prostopadłościenne pudła? Przecież przednia część jest niższa, zapewne można by obniżyć z przodu dach, na pewno obniżyłoby to choć trochę zużycie paliwa
Czyli niepełnosprawni mają w Polsce mniejsze prawa niż w Szwecji? A to niby czemu?Mibars pisze:No niestety, po pierwsze żyjemy w Polsce
Bez przesadyMibars pisze:PKSy są biedne
Nie wszystkie, ostatnio jest sporo remontów i nie jest już tak źle, poza tym to nie ma aż takiego znaczenia. I jakoś u mnie LFy jeżdżą na zadupiastych trasach i nic im się nie dzieje.Mibars pisze:drogi kiepskie
Muszą, czy mogą? Nikt im nie każe walić 80 km/h w niezabudowanym, a 100 to jest dla wypasionych turystyków, z podłogą bardzo wysoką.Mibars pisze:W końcu PKSy mogą jeździć 80km/h, a jak jakieśtam warunki dodatkowe spelniają, to nawet 100km/h
To co innegoMibars pisze:Ja tam korzystałem z bagażników na krótkie trasy - Na mazurach
No, z tego coś mogłoby być…Mibars pisze:Nie o takie coś mi chodziło - nie chcę żadnych schodków, stopni, czy pochylni - po prostu cały dach wygięty w lekki łuk tak, by z przodu autobus był niższy, niż z tyłu... Coś, jak w niektórych turystykach...
No to cie zaskocze nie z naszym PKSem nieraz turystyk jedzie tylko na wrocłw lub 16km do polkowic,lub wynajm,a na trase Lubin-Świnoujście puszczają Lidery wersje lokalnąMibars pisze:
Zresztą i dobrze - do przewozów lokalnych niskacz tak średnio się nadaje, a nikt przecież nie chce puszczać turystyka z kiblem, telewizorem i niewiadomo czym jeszcze na trasy powiedzmy 50km...
Jechałeś migiem albo solbusem? To polecam, od razu zmienisz zdanie i zapragniesz szerokiego i długiego Solarisa, w którym ludzie mogą przejść.plocmaster pisze:Ikarusy 260 i migi miały tyle, że nie wspomnę o Solbusach
Na pewno będzie przypominało serię Urbino (inaczej by zmienili nazwę), a złomem aż takim też chyba nie będzie, w końcu to Solaris, a nie jakiś, za przeproszeniem, mercedes...plocmaster pisze:W Turcji? Ale to chyba będzie przypominało optycznie Solarisa i nie będzie takim złomem jak Conecto?
A znajdziesz "niemiejski" autobus, który zapewni wygodę pokonywania tylko 1 stopnia? Ten model będzie bezpośrednią konkurencją dla conecto, ale wykorzystanego poprawnie (przewozy do 30 km za miasto). Łódzkie są wyposażone idealnie na trasy lokalne (tempomat, retarder w dźwigni, otwieranie przyciskiem WSZYSTKICH (razem z połówką kierowcy) drzwi, automatyczny przystankowy po przytrzymaniu hamulca)plocmaster pisze:Jeśli są potoki na 12-metrowca, to tak.
Na bank, a nawet dwa, tutaj zastosują patent z gniotaCNG - butle we wnętrzu, niższy sufit w przedniej części. Bo tak jest praktyczniej i wóz się wszędzie mieści.Mibars pisze:Aaa... Gazowiec - Solaris LE CNG - Rozumiem, że konwersja na gaz dodatkowo obniży koszty obsługi pojazdu, ale czy aby nie sprobują zmieścić butli pod podłogą? Nie wiem jak do tego mają się przepisy, ale zdjęcie ciężkich zbiorników z dachu wysokiego pojazdu (LE jest w końcu ciut wyższy od niskich) ma sens...