Mercedes Intouro
Jechałem wczoraj starachowickim intouro. Wrażenia beznadziejne. Za plus muszę policzyć fajny design zewnętrzny, duża liczbę miejsc w tej wersji i dużą powierzchnię szyb. No i to, że w ogóle jest.
Ale:
- klmiatyzacja jest głośna i mało wydajna, poza tym kierowcy chyba nikt nie przeszkolił z jej obsługi bo cały czas otwarte były luki dachowe... Nawet jak zwróciłem gościowi uwagę to powiedział że tak właśnie ma być
- siedzenia absolutnie nie są dostosowane do ruchu turystycznego, co najwyżej międzymiastowego; zresztą całe wyposażenie wewnętrzne o tym świadczy,
- potwornie trzeszczą półki na bagaż,
- jakoś wykonania wnętrza nie jest zła, ale zacząłęm się zastanawiać czy ten model nie powstaje gdzieś w Turcji.
Tyle moich spostrzeżeń. Ogólnie oceniam ten autobus na słabą 4.
Ale:
- klmiatyzacja jest głośna i mało wydajna, poza tym kierowcy chyba nikt nie przeszkolił z jej obsługi bo cały czas otwarte były luki dachowe... Nawet jak zwróciłem gościowi uwagę to powiedział że tak właśnie ma być
- siedzenia absolutnie nie są dostosowane do ruchu turystycznego, co najwyżej międzymiastowego; zresztą całe wyposażenie wewnętrzne o tym świadczy,
- potwornie trzeszczą półki na bagaż,
- jakoś wykonania wnętrza nie jest zła, ale zacząłęm się zastanawiać czy ten model nie powstaje gdzieś w Turcji.
Tyle moich spostrzeżeń. Ogólnie oceniam ten autobus na słabą 4.
Normalka. Ponieważ klima nie jest wydajna... a raczej kierowcy nie potrafią jej normalnie nastawić, zatem ludzie zaczęli się dusić i krzyczeć, żeby kierowca coś z tym zrobił. No to pootwierał furty dachowe, a klima ... sobie pracujeLopez pisze:Nawet jak zwróciłem gościowi uwagę to powiedział że tak właśnie ma być
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Mercedes Intouro
Obecnie ten model Mercedesa testuje PKS Bydgoszcz .infobus.pl pisze:Nowy Mercedes Intouro to ekonomiczny, wysokopodłogowy autobus międzymiastowy, opracowany z myślą o obsłudze ruchu lokalnego, wycieczek oraz przewozów szkolnych. Autobus produkowany jest w nowoczesnych zakładach w Hosdere niedaleko Istambułu, które w 2005 r. przeszły kolejną rozbudowę. Wraz z jej uruchomieniem, nowy Intouro zastąpi swojego poprzednika, model Conecto Ü, produkowany w Turcji z przeznaczeniem na rynki Europy Wschodniej od 1998 r. Dostępne wyłącznie jako wysokopodłogowy autobus, nowe Intouro zostało opracowane na bazie sprawdzonych pojazdów międzymiastowych koncernu, przede wszystkim modelu Integro. Jako wytrzymały „koń roboczy”, przeznaczony do ciężkiej, codziennej eksploatacji, konstrukcja spełnia specjalne wymogi rynków Europy Wschodniej, gdzie istnieje zapotrzebowanie na wytrzymałe pojazdy, zdolne do eksploatacji na długich trasach po drogach, które często są w bardzo złym stanie. Dwuosiowy, dwudrzwiowy Intouro dostępny jest w dwóch wersjach pojemnościowych o długości 12,14 i 12,98 metra (Intouro M), mogących zabrać na pokład od 55 do 59 pasażerów siedzących (w zależności od wersji). Autobus posiada zupełnie od nowa opracowaną stylistykę, która wizualnie i technicznie łączy go z innymi modelami oferowanymi przez Mercedes-Benz. Zastosowanie nowych, optymalizowanych komputerowo materiałów pozwoliło zmniejszyć masę własną autobusu, co przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa. Nowy model posiada także stosunkowo duży bagażnik podpodłogowy, którego pojemność wynosi 4,7 m3 w Intouro i 5,7 m3 w Intouro M. Dostęp do niego umożliwiają duże, uchylane klapy. Tak jak we wszystkich nowych konstrukcjach międzymiastowych koncernu, tak i w Intouro zwiększono długość przedniego zwisu o 140 mm. Po lewej stronie nadwozia oznacza to więcej przestrzeni na stanowisku kierowcy, zas po prawej –szerszego przejścia, gdzie łatwiej można teraz zmieścić fotel pilota, a i pasażerowie pierwszego rzędu foteli mają teraz nieco więcej przestrzeni. W standardzie, w Intouro montuje się jednoskrzydłowe, odskokowe drzwi przednie i tylne o szerokości 900 mm. W ramach opcji, drugą parę drzwi można zastąpić drzwiami dwuskrzydłowymi o szerokości 1380 mm. Tak jak wspominaliśmy, nowy Intoruo jest dostępny w dwóch wersjach długości –12,14 m (rozstaw osi 6080 mm) oraz 12,98 m (rozstaw osi 6920 mm). Wysokość nadwozia obu modeli wynosi 3,36 m, a szerokość –2,55 m. W standardzie, we wnętrzu montuje się nowego typu fotele przeznaczone do autobusów międzymiastowych –„Inter Star Eco”, które umieszcza się na podstawach o wysokości 170 mm. W opcji można je zastąpić bardziej komfortowymi fotelami „Inter Star Plus”lub „Travel Star Eco”. Oba modele napędzane są pionowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem MB OM 926 LA o pojemności 7,2 litra. W podstawowej wersji rozwija on moc 210 kW (286 KM) oraz osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 1120 Nm w zakresie obrotów silnika od 1200 do 1600 obr./min. Jednostka pracuje w technologii BlueTec, opartej o rozwiązanie z katalizatorem SCR, co zapewnia niską emisję spalin i zużycie paliwa. Silnik współpracuje z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów Mercedes-Benz GO 110. Tradycyjnie dla autobusów Mercedes-Benz, do priorytetów ich konstruktorów należało bezpieczeństwo, zarówno czynne, jak i bierne. Podczas gdy Conecto Üposiadał hamulce bębnowe, nowy Intouro w standardzie wyposażany jest we hamulce tarczowe na obu osiach. W celu ograniczenia kosztów wymiany, na obu osiach zastosowano identyczne tarcze. W standardowym wyposażeniu, nowy Intouro posiada system ABS i ASR. Jako opcja występuje retarder Voith. Poprawie uległo także bezpieczeństwo bierne, dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu struktury szkieletu, co zapewnia mu większą sztywność. Szkielet autobusu przechodzi proces całkowitej kataforezy zanurzeniowej. Tak jak wszystkie autobusy Mercedes-Benz, tak i model Intouro może być obsługiwany w, obejmującej całą Europę, sieci serwisowej Omniplus, a także wielu autoryzowanych punktach dealerskich
żródło: infobus
4 pierwsze maszyny tego typu kupił Guliwer ze Świdnicy, do obsługi podmiejskiej linii "31" Wałbrzych -> Świdnica i tam sprawują się doskonale (lepiej niż Sprintery innych przewoźników), co prawda nie miałem jeszcze nimi okazji jechać ale wozy widać są cały czas na chodzie więc się na razie nie psują Wozy pojawiają się także na trasie Wałbrzych -> Wrocław.
Ale wlaśnie ten Mercedes powstał z myślą o biedniejszych krajach. Jest solidny, prosty w obsłudze i mało pali. W przedostatnim PT Bus jest jego test i spalanie wychodzi nawet poniżej 20l/100 km. To nie jest autobus turystyczny tylko międzymiastowy.Lopez pisze:Jechałem wczoraj starachowickim intouro. Wrażenia beznadziejne. Za plus muszę policzyć fajny design zewnętrzny, duża liczbę miejsc w tej wersji i dużą powierzchnię szyb. No i to, że w ogóle jest.
Ale:
- klmiatyzacja jest głośna i mało wydajna, poza tym kierowcy chyba nikt nie przeszkolił z jej obsługi bo cały czas otwarte były luki dachowe... Nawet jak zwróciłem gościowi uwagę to powiedział że tak właśnie ma być
- siedzenia absolutnie nie są dostosowane do ruchu turystycznego, co najwyżej międzymiastowego; zresztą całe wyposażenie wewnętrzne o tym świadczy,
- potwornie trzeszczą półki na bagaż,
- jakoś wykonania wnętrza nie jest zła, ale zacząłęm się zastanawiać czy ten model nie powstaje gdzieś w Turcji.
Tyle moich spostrzeżeń. Ogólnie oceniam ten autobus na słabą 4.
Testowe Intouro śmiga na testach w Raf Transie.J-31 pisze:Ja tego Intouro widuję co jakiś czas w Warszawie. Zdaje się - o ile się nie mylę - że wcześniej testował go PKS Grodzisk MazowieckiKrzysiek pisze:Minibus albo testuje , albo kupił tego mercedesa, widziany przez kolegę Plesima z Wawkomu na ulicy Emilii Plater z napisem Minibus z przodu.
Intourem nie jechałem, ale z tego co słyszałem zadobrze nie jest. A oto informacje o autobusie jakie podaje PKS Suwałki:
http://pkssuwalki.pl/0,1,253,Galeria_au ... cale=pl_PL
http://pkssuwalki.pl/0,1,253,Galeria_au ... cale=pl_PL