Mercedes O405NE
No, nie mieliśma (sprostowanko: nierdzewka) to się dało żółtą + barierka uchylna z Solarisa III.J-31 pisze:jednak aluminium (zdaje się, że takiej nie mieliście), czy żółta ?
Można. Jest ciemnozielony, N2, drugie drzwi przesunięte o pół okna, o dziwo ma już żółte poręcze, nieco inna aranżacja pulpitu (np. przyciski sterowania drzwiami umieszczono na pulpicie bocznym), trzy elektryczne szyberdachy, wydaje się, że oryginalnie nie miał żadnej szyby uchylnej itd. Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec - ten jest gdzieś ze Skandynawii, ale dokładnie skąd na razie nie wiem.ep40 pisze:A można prosić o mały opis?
PS
Nasza dyskusja o wersji N3 wywołała małe zamieszanie :
Forum ZKM Gdynia
Mamy w Łodzi od niedawna holenderskie O405GN i są na dobrą sprawę identyczne z niemieckimi i polskimi (różnią się szczegółami w sterowaniu drzwiami, ale przyciski są tam gdzie w niemieckich).u2w pisze:Nietypowe rozwiązania są zresztą charakterystyczne dla wozów sprowadzanych spoza Niemiec
Za to sterowanie (i to jak w Ikarusie - osobno otwieranie i zamykanie) po lewej ma nasz łódzki (od 1997, chyba pierwszy polski O405GN, szkoda że weszli w odkurzacze ) #2790
Gdyż jak wiadomo, był on dwudrzwiowy, a trzecie drzwi dorobiono.u2w pisze:Do tyłu, jak w wersji dwudrzwiowej.
Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach (można poznać po braku monitorów z reklamami niezainstalowanych z powodu braku miejsca), czy jak we wcześniejszych?u2w pisze:trzy elektryczne szyberdachy
Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... szczerze mówiąc nie zwróciłem specjalnie uwagi - albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nimi. Dokładnie powiem w poniedziałek.ep40 pisze:Umiejscowione jak w 3 lub 4 ostatnich Mercach ... czy jak we wcześniejszych?
Taki wymóg. Dokładnie, to nie tyle opłaca się Gdyni, co Kartuzomplocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
Czyli środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
Defacto to lubelskie Mercedesy też miały trzecie drzwi dorobione (BTW. 3052 został zresztą odkupiony od tego samego właściciela co lubelskie).plocmaster pisze:Czemu dorabianie drzwi nie opłaca się na całym świecie z wyjątkiem Gdyni?
To ciekawe co piszesz, ponieważ te mercedesy z Danii jeszcze za czasów ich eksploatacji tam były trzydrzwiowe http://www.ltek.strefa.pl/ziutek/2005_64mercy.jpg
Przede wszystkim nieprecyzyjnie się wyraziłem. Klasycznie to jest dla większości marek. Oczywiście w Mercach O405N przedni szyberdach jest nad drugim oknem. #3012 ma więc przesunięty pierwszy nad pierwsze okno a środkowy znajduje na wysokości trzeciego okna (lub połówki okna i jednego skrzydła drzwi - patrząc na prawy bok).Pierwszy i trzeci, klasycznie a środkowy... albo na wysokości środkowych drzwi albo ciut przed nim
Nie. Podstawa pantografów (jej przednia część) wykorzystuje belkę poprzeczną dachu między trzecim a czwartym oknem.ep40 pisze:środkowy szyberdach raczej będzie trzeba zlikwidować, gdyż nie będzie miejsca na szelki.
Drobna poprawka, mając dzisiaj okazję przejechania się nim, nie mam już pewności czy trzecie drzwi były dorabiane gdyż one się wyróżniają niestandardową poręczą podczas gdy 3016 ma wszystkie takie same. Czy jakiś ekspert posiada wiedzę o tym jaki on był przed przeróbką na trolejbus.ep40 pisze:Jeśli się nie pomyliłem jest to N2 z dorabianymi trzecimi drzwiami, który to od takich pozostałych różni się posiadaniem trzech szyberdachów zamiast dwóch.