[Relacja] Etanolowa Scania CN270UB E-95
Czyli co - biorze się flaszkę i wlewa do baku? Nic bardziej błędnego. Stacja CNG faktycznie jest sporym nakłądem, LNG nieco mniejszym, ale bioetanol też potrzebuje specjalnej instalacji, a przynajmniej odpowiednią cysternę z możliwością bezpośredniego tankowania.maly_miki pisze:Gorzelni jest od groma, a i transport zwykłymi cysternami nie jest problemem. Na zajezdni nie potrzeba specjalnych urządzeń.
Nie jest też tak, że alkohol do pojazdów można dostać w każdej gorzelni. Może kiedyś tak będzie, ale na dziś sprowadza się paliwo ze Szwecji.
Nie znam dokładnych kosztów, ale do LNG trzeba i sprężyć i mocno ochłodzić, więc może być droższe. Ale nie o to chodzi w naszej dyskusji.Lopez pisze:LNG nieco mniejszym,
Stawiam po prostu tezę, że z punktu widzenia użytkownika pojazdów etanol jest rozwiązaniem dużo łatwiejszym do implementacji. I tyle.
Nie powiedział bym, ale EOT. Temat o alternatywnych rodzajach napędu znajduje się w dziale techniki i tam możemy ten temat ciągnąć.maly_miki pisze:Stawiam po prostu tezę, że z punktu widzenia użytkownika pojazdów etanol jest rozwiązaniem dużo łatwiejszym do implementacji. I tyle.
Dla mnie poważnym problemem jest tu monopol Scanii. Może jak się to zmieni to nabiorę cieplejszych uczuć do żulo-napędu.
aaaa. To rozmawiamy o prywatnych preferencjach..... No to ja zdecydowanie wolę etanol....Lopez pisze:Może jak się to zmieni to nabiorę cieplejszych uczuć do żulo-napędu.
a tak na poważnie, to też jestem zwolennikiem gazu. Starałem się tylko w miarę obiektywnie dociec jakie mogą być pobudki przewoźników przy wyborze takiego lub innego rozwiązania.
Skąd ta informacja?
Szczerze mówiąc to sądzę, że jeśli taki autobus powstanie to będzie kosztował co najmniej 2,5x tyle co normalny autobus, a więc pewnie tylko najwięksi ekscentrycy będą się na niego decydować.
A swoją drogą - po co napęd hybrydowy, skoro już sam żul jest ponoć super-ekologiczny i -ekonomiczny?
Szczerze mówiąc to sądzę, że jeśli taki autobus powstanie to będzie kosztował co najmniej 2,5x tyle co normalny autobus, a więc pewnie tylko najwięksi ekscentrycy będą się na niego decydować.
A swoją drogą - po co napęd hybrydowy, skoro już sam żul jest ponoć super-ekologiczny i -ekonomiczny?
¯eby był hiper ekologicznyLopez pisze: A swoją drogą - po co napęd hybrydowy, skoro już sam żul jest ponoć super-ekologiczny i -ekonomiczny?
Co do ceny, to zależy jeszcze na czym zabudują ten napęd:
Scania
To na tym potomku DABa testują obecnie układy hybrydowe, więc i możliwe, że elektro żula na tym zbudują.