Mercedes O405NE
Konkretnie przekładnię główną a nie most. Podobnie zresztą sytuacja ma się z #3057, który "stukaniem to konkurencje dla PKP robi" - jak to określił pewien nasz znajomy - ten otrzymał przekładnię z #3052. Powodem takiej sytuacji są problemy z ostatnim przetargiem na części zamienne a w związku z tym długi czas oczekiwania na części do w/w przekładni. Zapewne zadasz pytanie, jaki jest sens takich "przekładek" ? Niestety - żaden. Jednak tabor trzeba utrzymać w ruchu a w kolejce do grubszych napraw czeka kilka wozów i dziewiętnastkę trzeba było oddać do użytku. W przypadku #3057 po prostu wykorzystano sytuację odstawienia #3052 (przetwornica).ep40 pisze:dlaczego użyto w nim mostu z 3059 i co z nim teraz, dostanie nowy most?
Ciekawostka z trasy nt. 3052 znanego też jako "czoper".
Dzisiaj rano (około 8:45) był widziany na Wzgórzu św. Maksymiliana jako próba tzn. bez pasażerów i z wyłączonymi wyświetlaczami.
Około 15 zaś na Warszawskiej stał z opuszczonymi pałami, co najprawdopodobniej oznacza awarię. Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ. jakieś wnioski?
Dzisiaj rano (około 8:45) był widziany na Wzgórzu św. Maksymiliana jako próba tzn. bez pasażerów i z wyłączonymi wyświetlaczami.
Około 15 zaś na Warszawskiej stał z opuszczonymi pałami, co najprawdopodobniej oznacza awarię. Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ. jakieś wnioski?
Eeee.ep40 pisze:Ogólnie ten wóz więcej stoi niż jeździ
Z poważniejszych przestojów - pomijając pierwsze tygodnie użytkowania - nie ma. Jedynie dwukrotnie stał na przetwornicę. Raz nastąpiło uszkodzenie spowodowane uszkodzeniem silnika napędu sprężarki - dość dziwne, bo przetwornica sama się "naprawiła" przed przyjazdem serwisu. Drugi raz, to ostatnie dni, kiedy przetwornica padła całkiem i została wysłana do producenta (na jego życzenie - jakieś dodatkowe modyfikacje). W międzyczasie - o czym pisałem wyżej - została wymontowana przekładnia. Od wczoraj wóz jest w zasadzie na trasie. Poranna próba techniczna była związana z wymianą sprężarki. Po południu też go widziałem ale info najwyżej jutro.
[ Dodano: 04 Mar 2009 21:22 ]
No i wszystko wiadomo. Wymieniona sprężarka (po regeneracji) za długo nie pochodziła
A w kwestii formalnej, jak to jest z sprężarką w 3046? Gdyż w pozostałych Mercach jest to powiązane z pozostałymi układami jak przetwornica (w skrócie mówiąc, gdyż na poprzednich stronach było to już omówione, że to nie jest typowa przetwornica), a w tym pierwszym egzemplarzu gdyby przysłuchać się odgłosom to dźwięki są podobne jak w 3052.
Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)
A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
A tak wygląda napęd m.in. sprężarki w #3046:
Wow. To widzę, że PKT Gdynia rozwija się. Nowe napędy - rozumiem, że będą kolejne MB O405NE... + dwa nowe Solarisy Trollino 12
Ostatnio zmieniony 2009-03-10, 13:17 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Słyszałem odmienną opinię, ale warto też posłuchać innych osób, szczególnie tych mających bezpośredni kontakt z tymi pojazdami. A tak poza tym, te 2 Solarisy będą miały aparaturę na dachu, czy będą to pierwsze Medcomy z wieżą? A jeśli to pierwsze, to czy jest mowa o ilości poręczy? Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.
No ja opieram swoją opinię na obserwacji, po prostu prawie codziennie widzę przynajmniej dwa A co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek od ilości siedzeń gdyż większa ich liczba niż 28(o ile dobrze pamiętam) to niezły skok w górę ze stawką podatku, którego wielkość de facto ustala rada miasta czy tam UM.
kombino pisze:Będą mieć obniżoną nominalną ilość miejsc ze względu na zwiększoną masę.
ep40 pisze:Gdyż lepiej żeby nie było tej sławnej poręczy na bagaż z tyłu.
Słusznie. Można wręcz sądzić, żeby uzyskać max. 80 miejsc, ilość miejsc siedzących zostanie wykorzystana do maksimuma Citadis pisze:co do poręczy to nie musisz się bać to tylko wymysł lubelskiego MPK żeby płacić niższy podatek
Od czego jest napędzana pompa wspomagania ukladu kierowniczego?u2w pisze:Gwoli ścisłości - z Merców przetwornicę - a tym samym kompresor napędzany silnikiem 3-fazowym 3x400V na razie ma tylko #3052. #3046 ma - jak pozostałe Merce i Jelcze - sprężarkę napędzaną z silnika pomocniczego na 600V. Różnica polega jedynie w typie zastosowanej sprężarki. Pierwsze egzemplarze (m.in. #3046) były wyposażane w sprężarkę dwutłokową (taką jak w Jelczach). Późniejsze (w tym #3052) - w sprężarkę jednotłokową (ale w tej chwili nie pamiętam od którego numeru były takowe montowane)