M121M
Wóz wozi gości na wesela. A należy do firmy użytkownika TWB - znawcy. Po więcej informacji warto się jego zapytać.J-31 pisze:Został bardzo ładnie wyremontowany i myślałem, że gdzieś się pojawi na trasie - a on tymczasem stoi - prawie w krzakach
http://www.a-bus.pl/
4777
Jest w Warszawie taki autobus - Jelcz M121M, rocznik 1997 - który otrzymał numer taborowy #4777.
Warszawiacy przez ostatnich parę lat mieli okazję z daleka go rozpoznawać, po tym jak stał się "łysy", tzn. stracił górny, czerwony pasek. I wyglądał tak
galeria/details.php?image_id=12436
Inni jego pobratymcy trafili na remonty do Jelcza... a on, bidak, pozostał taki łysy. Już myślałem, że MZA przeznaczyło go na "żyletki"... aż tu wczoraj miło się zdziwiłem, jak go zobaczyłem.
Autobus wrócił do nas odmieniony. MZA wyremontowała mu blachy. I zewnętrznie wygląda teraz jak nowy
galeria/details.php?image_id=17930
galeria/details.php?image_id=17931
http://img15.imageshack.us/img15/15/mza47775.jpg
Niestety wnętrze pozostało po staremu, ale wymieniono mu rampę dla wózków inwalidzkich.
http://img14.imageshack.us/img14/5180/mza47772.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/7616/mza47773.jpg
Jak zauważyłem nie tylko #4777 przeszedł taki "lifting". Znalazł się on w grupie kilku M121M, które - podobnie jak on - przeszły remont blach. Zdaje się, że chyba na Włościańskiej. Autobusy zostały zewnętrznie odświeżone.
Jest to miłe, bo myślałem, że MZA będzie chciało kasować część "gniotów" A skoro je remontują, to oznacza, że te autobusy jeszcze pojeżdżą kilka lat.
Warszawiacy przez ostatnich parę lat mieli okazję z daleka go rozpoznawać, po tym jak stał się "łysy", tzn. stracił górny, czerwony pasek. I wyglądał tak
galeria/details.php?image_id=12436
Inni jego pobratymcy trafili na remonty do Jelcza... a on, bidak, pozostał taki łysy. Już myślałem, że MZA przeznaczyło go na "żyletki"... aż tu wczoraj miło się zdziwiłem, jak go zobaczyłem.
Autobus wrócił do nas odmieniony. MZA wyremontowała mu blachy. I zewnętrznie wygląda teraz jak nowy
galeria/details.php?image_id=17930
galeria/details.php?image_id=17931
http://img15.imageshack.us/img15/15/mza47775.jpg
Niestety wnętrze pozostało po staremu, ale wymieniono mu rampę dla wózków inwalidzkich.
http://img14.imageshack.us/img14/5180/mza47772.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/7616/mza47773.jpg
Jak zauważyłem nie tylko #4777 przeszedł taki "lifting". Znalazł się on w grupie kilku M121M, które - podobnie jak on - przeszły remont blach. Zdaje się, że chyba na Włościańskiej. Autobusy zostały zewnętrznie odświeżone.
Jest to miłe, bo myślałem, że MZA będzie chciało kasować część "gniotów" A skoro je remontują, to oznacza, że te autobusy jeszcze pojeżdżą kilka lat.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Remontują i to coraz więcej - nie tylko Jelczy ale i Ikarusów, wystarczy poprzeglądać galerię "Przegubowca" i zdjęcia z Włościańskiej Aktualnie MZA ogłosiło też jakiś czas temu spory przetarg na remonty całkiem pokaźnej ilości M121M, M181M i Neoplanów N4020 -> tu klikamy
Tak się teraz robi większość napraw bieżących, które przypominają zakresem naprawy główne.J-31 pisze:Autobus wrócił do nas odmieniony. MZA wyremontowała mu blachy. I zewnętrznie wygląda teraz jak nowy
Z wnętrzem starego gniota niewiele da się zrobić poza odświeżeniem.J-31 pisze:Niestety wnętrze pozostało po staremu
Jelcz M121 Roku Pańskiego 2009:
http://phototrans.eu/14,356274,2.html
http://phototrans.eu/14,356274,2.html
Miałem wczoraj okazję przejechać się jednym z naszych najnowszych M121I/4 (cztery przyjechały w drugiej połowie zeszłego roku).
Był to #4953. Autobus nieco się różni od naszych M121I/4 z rocznika 2007. Co ciekawe najwyraźniej te cztery pojazdy różnią się między sobą tapicerką foteli.
Dla przykładu, link do zdjęcia z Przegubowca. To jest #4952
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... 294&pos=78
Natomiast #4953 ma na fotelach tapicerkę "krakowską". I poniżej link do zdjęcia krakowskiego SU18. W Warszawskim #4953 fotele mają taką samą grafikę
http://www.phototrans.eu/14,62484,0,Sol ... BR714.html
Oczywiście fotele w #4953 to są te same Astromale jak w pozostałych pojazdach.
Kolejną zmianą jest rezygnacja z podwójnego rzędu foteli na tylnym zwisie, czyli na przeciwko trzecich drzwi. Tzn. zamiast podwójnego rzędum foteli, stoją fotele pojedyncze (na podeście). A zatem te najnowsze gnioty, w porównaniu z autobusami z rocznika 2007 - są uboższe o dwa miejsca siedzące.
No, ale przez to jest tam więcej miejsc stojących.
I jeszcze jedna ciekawostka - prawe skrzydło w pierwszych drzwiach ma ogrzewaną szybę - to powinno ułatwić kierowcy obserwację z prawej strony
Był to #4953. Autobus nieco się różni od naszych M121I/4 z rocznika 2007. Co ciekawe najwyraźniej te cztery pojazdy różnią się między sobą tapicerką foteli.
Dla przykładu, link do zdjęcia z Przegubowca. To jest #4952
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... 294&pos=78
Natomiast #4953 ma na fotelach tapicerkę "krakowską". I poniżej link do zdjęcia krakowskiego SU18. W Warszawskim #4953 fotele mają taką samą grafikę
http://www.phototrans.eu/14,62484,0,Sol ... BR714.html
Oczywiście fotele w #4953 to są te same Astromale jak w pozostałych pojazdach.
Kolejną zmianą jest rezygnacja z podwójnego rzędu foteli na tylnym zwisie, czyli na przeciwko trzecich drzwi. Tzn. zamiast podwójnego rzędum foteli, stoją fotele pojedyncze (na podeście). A zatem te najnowsze gnioty, w porównaniu z autobusami z rocznika 2007 - są uboższe o dwa miejsca siedzące.
No, ale przez to jest tam więcej miejsc stojących.
I jeszcze jedna ciekawostka - prawe skrzydło w pierwszych drzwiach ma ogrzewaną szybę - to powinno ułatwić kierowcy obserwację z prawej strony
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
U nas w GazGniotach już się to pojawiło, w 2006r.J-31 pisze: Kolejną zmianą jest rezygnacja z podwójnego rzędu foteli na tylnym zwisie, czyli na przeciwko trzecich drzwi. Tzn. zamiast podwójnego rzędum foteli, stoją fotele pojedyncze (na podeście). A zatem te najnowsze gnioty, w porównaniu z autobusami z rocznika 2007 - są uboższe o dwa miejsca siedzące.