O405N
Swoją drogą, ciekawy jestem, komu Evobus Polska, sprzedaje te używane, miejskie autobusy.
Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ) - ale czy to były te same pojazdy ? Nie wiem
Potem przez dłuższy czas, po ich placu błąkał się solowy O 405N2, znów gdzieś zniknął... A teraz ten - O405NK. Stoi już od dłuższego czasu - czyli chętnych za bardzo nie ma
Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ) - ale czy to były te same pojazdy ? Nie wiem
Potem przez dłuższy czas, po ich placu błąkał się solowy O 405N2, znów gdzieś zniknął... A teraz ten - O405NK. Stoi już od dłuższego czasu - czyli chętnych za bardzo nie ma
Mówisz o tych Mercedesach ?J-31 pisze: Kiedyś widziałem na ich placu przegubowe O405GN2 - a potem, autobusy w podobnym malowaniu widziałem na zdjęciach na Górnym Śląsku, zdaje się, że we flocie firmy "Nowak Transport" (o ile się nie mylę ) - ale czy to były te same pojazdy ?
Zguba J-31 się odnalazła
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,251698,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,251698,0.html
Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
Oczywiście to nie są wszystkie możliwe warianty więc jeśli ktoś spotkał się z innym układem, jak chce to może umieścić dla informacji ogółu.
Oczywiście to nie są wszystkie możliwe warianty więc jeśli ktoś spotkał się z innym układem, jak chce to może umieścić dla informacji ogółu.
Ciekawe spostrzeżenia. I przyznam szczerze, że nie dziwię Ci się. Zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku można spotkać tak różne MB O405N oraz MB O405GN2, że faktycznie one różnią się detalami. Ja co prawda tylko troszkę "liznąłem" trójmiejskich Mercedesów, ale i tak na podstawie moich pobieżnych obserwacji, potwierdzam - one się różnią. W Gdyni, najlepiej to widać chociażby po przebudowanych MB O405NE.ep40 pisze:Ostatnio siedząc przy kompie postanowiłem na podstawie zebranych informacji sporządzić rysunki przedstawiające różne ułożenia oświetlenia i szyberdachów w Mercedesach serii O405.
A jak to wygląda? Można prosić o rysunek (można przerobić moje)? Gdyż też miałem takie przypuszczenia, że standardem są trzy, a nie cztery szyberdachy, ale na co dzień z przegubów spotykam tylko dwa z PKMu i gazowce Gryfu, a dla pozostałych musiałbym się zapuścić w inne dzielnice i sprawdzić.
Ilostan przegubów w Gdyni wynosi:
3-PKS Gdańsk
2-PKM Gdynia
2-PKA Gdynia
2-PKS Wejherowo
3-P.A. Gryf (2 z nich to gazowce)
Jeśli chodzi o solówki:
8-PKM Gdynia
23-PKT Gdynia
8-PKS Wejherowo
10-P.A. Gryf (2 to CNG)
Ilostan przegubów w Gdyni wynosi:
3-PKS Gdańsk
2-PKM Gdynia
2-PKA Gdynia
2-PKS Wejherowo
3-P.A. Gryf (2 z nich to gazowce)
Jeśli chodzi o solówki:
8-PKM Gdynia
23-PKT Gdynia
8-PKS Wejherowo
10-P.A. Gryf (2 to CNG)
Odgrzeje trochę temat...
http://phototrans.eu/14,201437,0,Merced ... _2006.html
Wie ktoś może więcej na temat tego wozu?
http://phototrans.eu/14,201437,0,Merced ... _2006.html
Wie ktoś może więcej na temat tego wozu?
Chciałby zadać pytanie osobom mającym na co dzień styk z firmą GRYF. Interesuje mnie w jakim stanie są te dwa pojazdy:
Link 1
Link 2
Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
Ostatnie pytanie dotyczy spalania: ile średnio w ruchu miejskim o niskim natężeniu samochodów może palić 405N z dieslem, a ile zasilana CNG?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Link 1
Link 2
Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?
Ostatnie pytanie dotyczy spalania: ile średnio w ruchu miejskim o niskim natężeniu samochodów może palić 405N z dieslem, a ile zasilana CNG?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
O dokładniejsze dane należy zapytać kogoś innego, ale jak mogę powiedzieć, że z wielu Merców CNG kursujących po sieci ZKM, w większość z nich przerobili na diesle w czasie ich eksploatacji, a te które jeszcze uchowały napęd gazowy, prawdopodobnie wkrótce też zostaną zdieslowane.lukmek pisze:Kolejne pytanie dotyczy wystawionych na sprzedaż O405N CNG - czy ktoś wie jak spisują się w eksploatacji, chodzi mi głównie o silnik. Słyszałem, że silniki CNG z lat 90 nie są do końca dopracowane. Czy ktoś ma jakąś opinię na ten temat?