Solaris Urbino 18 MetroStyle
To jest tylko dodatkowe wyposażenie. Nikt Ci nie każe kupować takich bajerów.KB pisze:Pewnie by było trochę problemów z nim gdyż pojazd ma optyczne sterowanie no i niestety trzeba by pewnie drogi utrzymywać w idealnym stanie, żeby kamery mogły czytać białą linię pasów, a nie np. szarą czy czarną
No co Ty. Paręnaście lat i ktoś to sobie sprowadzi. Też będziemy mieliAuper pisze:choć znając nasze realia to do końca świata (czyt. 2012) i dłużej się takich nie doczekamy...
Co Ty rozumiesz przez sformułowanie "normalny Solaris" Jeżeli podobny design by się pojawił w czwórce, to oczywiście, że pojazd by nie był droższy. Ale to co widzimy na obrazku jako pojazd bazujący na trójce (a przynajmniej domyślam się, że tak jest), to z pewnością jest droższy.polsmol pisze:Czy normalny Solaris z takim designem byłby dużo droższy od zwykłego. Nie sadzę.
Tzn niby kto jeszcze Chyba tylko Francuzi się na to rzucili, a sama koncepcja jest stosunkowo niepraktyczna i do zastosowania w zasadzie tylko w takich krajach jak Francja, Hiszpania czy Portugalia.KB pisze:z resztą nie tylko oni w takie bajery się wyposażają
Moim zdaniem to co jest tam napisane jest dość niejednoznaczne. Pragnę zauważyć, że na zdjęciach na których jest widoczny hybrydowy Urbi-Tramino droga jest zwykła tzn nieprzystosowana do prowadzenia optycznego. Tak więc podejrzewam, że ta cała wrzawa jest wyłącznie o to, że za rok gotowy będzie system optycznego sterowania. A co za tym idzie owy brak kierowy będzie polegał na braku osoby która będzie musiała kręcić kierownicą, ale kierowca zostanie do operowania pedałami. Czyli nic innowacyjnego. Szczerze wątpię w to by udało się zbudować w pełni autonomiczny system który bez niczyjej pomocy będzie prowadził autobus. Zwłaszcza przy optycznym sterowaniu
Tak dorzucając do tematu:
http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLn ... r_embedded
Jeżeli ktoś nie kmini, to nie był to planowany crash test. To Volvo było wyposażone w system który miał samodzielnie zatrzymać pojazd w sytuacji w której kierowca nie reaguje na pojawienie się przeszkody. Jak widać system też nie zareagował. Co najlepsze kilka miesięcy później powtórzono test(tym razem z pieszym) i zakończył się o tak samo:
http://www.youtube.com/watch?v=lcJ9xgBZ ... r_embedded
Tak więc ja osobiście bałbym się wsiąść do takiego autobusu bez kierowcy czy nawet przebywać w jego pobliżu. Elektronika może ogłupieć, a w przypadku "bezzałogowych" pojazdów szynowych, to przynajmniej wiadomo gdzie pojedzie.
Tak dorzucając do tematu:
http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLn ... r_embedded
Jeżeli ktoś nie kmini, to nie był to planowany crash test. To Volvo było wyposażone w system który miał samodzielnie zatrzymać pojazd w sytuacji w której kierowca nie reaguje na pojawienie się przeszkody. Jak widać system też nie zareagował. Co najlepsze kilka miesięcy później powtórzono test(tym razem z pieszym) i zakończył się o tak samo:
http://www.youtube.com/watch?v=lcJ9xgBZ ... r_embedded
Tak więc ja osobiście bałbym się wsiąść do takiego autobusu bez kierowcy czy nawet przebywać w jego pobliżu. Elektronika może ogłupieć, a w przypadku "bezzałogowych" pojazdów szynowych, to przynajmniej wiadomo gdzie pojedzie.
No i tak zasadniczo zapytam - co z tegoLopez pisze:A o tym słyszałeś:
http://news.techworld.com/personal-tech ... e-and-asia
Tutaj można sobie poczytać o nowym Solarisie
http://forsal.pl/artykuly/490558,solari ... rowcy.html
http://forsal.pl/artykuly/490558,solari ... rowcy.html
No i widać kolejne zdjęcia na których autobus jeździ ewidentnie na "manualu" i nic ponadto.
Moim zdaniem skończy się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
http://www.youtube.com/watch?v=EsCwi0Vc ... re=related
http://www.phototrans.eu/1014,9737,2092.html
Moim zdaniem skończy się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
http://www.youtube.com/watch?v=EsCwi0Vc ... re=related
http://www.phototrans.eu/1014,9737,2092.html
No tak. Tylko zasadniczo po co?Coffee pisze:Na takich odcinkach jest możliwe wyłączenie tego systemu i samodzielne prowadzenie pojazdu?
Jeżeli uważasz, ze maszyna z definicji popełnia mniej błędów niż człowiek, to czeka nas jeszcze bardzo daleka droga żeby osiągnąć cokolwiek. Bo żeby stworzyć taki system który sobie poradzi w każdych warunkach trzeba naprawdę dużo. I dlatego nie ma co się rajcować kilkoma Piaggio które przejechały z Włoch do Chin. To na razie tylko projekt który ma co najmniej kilka ułomności, a jeszcze należy sobie odpowiedzieć ile taka aparatura musi kosztować.Lopez pisze:Myślę, że rozwój bezzałogowych pojazdów KM, który już widać w przypadku automatycznego metra w wielu krajach, dotknie w końcu także autobusy. Komputer (dobrze zaprogramowany) popełnia z definicji mniej błędów niż człowiek.