[GOP] Przetargi Tramwajów Śląskich
Mnie ciekawi kryterium wyboru oferty. Bo u przewoźników kolejowych takie podejście do tematu to narażanie się na interwencję KIO, łącznie z anulowaniem wyników przetargu.Tigin pisze:Pewno chodzi o przetarg na modernizację 45 sztuk stopiątek. Wygrał Modertrans z MPK Łódź; Protram był tańszy ale przegrał na punkty. Więcej szczegółów nie znam.
Z SIWZ:
Sam SIWZ jak i reszta papierków dostępna jest tutaj: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... rp3712012/Kryterium oceny ofert będzie :
a) cena oferty brutto – 85 %,
b) czas wykonania modernizacji wagonów – 10 %.
c) gwarancja – 5 % wg następującego podziału: gwarancja na tramwajową instalację elektryczna (wiązki przewodów), (min. 36 miesięcy – max. 120 miesięcy) – 1 %, gwarancja na elementy konstrukcyjne, w tym na zabezpieczenie antykorozyjne (min. 60 miesięcy – max. 120 miesięcy) – 1 %, gwarancja na powłokę lakierniczą (min. 24 miesiące – max. 60 miesięcy) – 1 %, gwarancja na podzespoły nowo montowane (elementy asynchronicznego napędu prądu przemiennego, przetwornica statyczna, przekształtnik, napęd drzwi, nagrzewnice przedziału pasażerskiego, nagrzewnica kabiny motorniczego, klimatyzator, autokomputer, system fonicznego i wizualnego zapowiadania przystanków, elektroniczne tablice informacyjne, monitoring i piasecznice), (min. 24 miesiące – max. 36 miesięcy) - 1 %, gwarancja na pozostałe elementy, podzespoły oraz aparaturę elektryczną (min. 12 miesięcy – max. 24 miesiące ) – 1 %.
http://www.rynek-kolejowy.pl/34733/Newa ... dla_TS.htmNewag odwołał się w przetargu na 30 tramwajów dla TŚ
W przetargu na dostawę 30 nowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich Newag chce startować w konsorcjum z chorwackim Koncarem. Wykluczają to jednak warunki zamówienia. Newag uważa, że łamie to porozumienia międzynarodowe. Odwołanie jest już w KIO.
Postępowanie na dostawę 30 fabrycznie nowych tramwajów jest dwustopniowe. Same pojazdy mają być "wysokiej jakości i nowoczesnej konstrukcji", do tego jednokierunkowe, wieloczłonowe, o udziale niskiej podłogi nie mniej niż 60 proc. długości podłogi przedziału pasażerskiego. TŚ zamawiają tramwaje wraz z pakietem naprawczym i specjalistycznym sprzętem niezbędnym do eksploatacji wagonów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", od warunków postępowania odwołał się Newag Chodzi o kryterium doświadczenia. Zamawiający zapisał, że podmioty uczestniczące w przetargu mają mieć na koncie dostawę 10 tramwajów, które mają świadectwo homologacji wydane w jednym z krajów Unii Europejskiej.
Eurodyskryminacja
Newag, który nie dostarczył jeszcze tramwajów, ale stara się wejść na ten rynek, chciał wystartować w konsorcjum z chorwackim Koncarem. Zapis to uniemożliwia, ale Newag liczy na umowy o międzynarodowej współpracy.
- Ten producent dostarczył 30 tramwajów do Chorwacji. Ten kraj jest stowarzyszony z UE od 2003 roku. Zapisy umowy, ratyfikowanej też przez nasz kraj mówią, że po podpisaniu umowy Chorwacja nie powinna być dyskryminowana gospodarczo. Polska strona powinna uwzględnić fakt że zapis dyskryminuje wykonawcę, i odpowiednio zmienić wymagania - mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu Newagu.
Chorwackie tramwaje w Katowicach?
Obecne prawo zamówień publicznych pozwala na swoisty handel doświadczeniem wykonawców - wystarczy być w konsorcjum, żeby użyczyć doświadczenia, nie trzeba w nim nic de facto robić. Michalik zapewnia, że ten przypadek nie wchodzi w grę - Planujemy współpracę podobną, do znanego z konsorcjum dla dostawy wagonów Inspiro dla Metra Warszawskiego - twierdzi.
- Na pewno Konar miałby udział w dostawach, a nie tylko użyczył doświadczenia na potrzeby przetargu. Najprawdopodobniej nabędziemy od nich silniki trakcyjne i sterowanie dla nich. Ale trudno to ocenić, bo to zależy od wymagań przetargu, które poznamy w drugim etapie. Być może okaże się, że efektywniej będzie wykorzystać gotową konstrukcję Koncaru - kończy Michalik.
Przetarg może się przedłużyć
Krajowa Izba odwoławcza ma dwa tygodnie na zwołanie posiedzenia i rozpatrzenie odwołania Newagu. W Tramwajach Śląskich usłyszeliśmy, że postępowanie przetargowe może się trochę przedłużyć z powodu odwołania - To zależy od tego, ile KIO będzie potrzebować na wydanie orzeczenia - mówią w TŚ.
Rychło w czas...
Pewnie będą starali się przedłużyć do 1 lipca 2013, wtedy Chorwacja wchodzi do Unii. A same tramwaje Koncaru są bardzo fajne, miałem przyjemność jechać (co prawda tu będzie produkował Newag, ale to tylko takie luźne spostrzeżenie).Przetarg może się przedłużyć
Nie wiem skąd Michalik wytrzasnął tą liczbę, bo Konèar wyprodukował dokładnie 142 sztuki, wszystkie jeżdżą w Zagrzebiu.sphinx pisze:Ten producent dostarczył 30 tramwajów do Chorwacji
http://www.rynek-kolejowy.pl/34874/30_w ... oncaru.htm30 wagonów dla Tramwajów Śląskich: KIO nie zgadza się na wykluczenie Newagu i Koncaru
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" wykluczenie Newagu i Koncaru z przetargu na dostawę 30 nowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich zostało unieważnione przez KIO. Polsko-chorwackie konsorcjum musi teraz wykazać, że spełnia wymóg doświadczenia.
Postępowanie na dostawę 30 fabrycznie nowych tramwajów jest dwustopniowe. Z pierwszego etapu przetargu wykluczone zostało konsorcjum Newagu i Koncaru, gdyż chorwacki producent dostarczał tramwaje do kraju nienależącego do Unii Europejskiej (Chorwacji), przez co nie spełnił wymogu doświadczenia. Newag odwołał się od tegj decyzji do KIO. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
KIO ogłosiła wyrok w tej sprawie wczoraj. - Izba uwzględniła odwołanie i nakazała unieważnienie czynności wykluczenia Odwołującego z postępowania oraz nakazała ponową czynność badania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka KIO Małgorzata Stręciwilk.
KIO nakazała też Tramwajom Śląskim wezwanie Newagu do uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia.
Czyli jednak się wybronili.
Na razie niech Tramwaje Śląskie podpiszą umowę z jakimś producentem (np. z PES¡), a potem można mówić o oczekiwaniu nowych wagonów konkretnym terminie
Natomiast podoba mi się, to, że coś zaczyna się pozytywnego dziać w Śląskich Tramwajach i oby więcej było remontów, a potem nowych wagonów (nie odwrotnie)
Natomiast podoba mi się, to, że coś zaczyna się pozytywnego dziać w Śląskich Tramwajach i oby więcej było remontów, a potem nowych wagonów (nie odwrotnie)
No przecież ma być podpisana umowa z Pesą, tak przynajmniej słyszałemJ-31 pisze:a razie niech Tramwaje Śląskie podpiszą umowę z jakimś producentem (np. z PES¡), a potem można mówić o oczekiwaniu nowych wagonów konkretnym terminie
Panie, ale to już od jakiegoś czasu, sprowadzenie Helmutów, Wiedeńców, remonty torowisk w Katowicach no i większa część wagonów została odmalowana i odświeżona nie strasząc już swoim wyglądem. Nawet Będzin nie jeździ już takimi strupami jak kiedyśJ-31 pisze:Natomiast podoba mi się, to, że coś zaczyna się pozytywnego dziać w Śląskich Tramwajach i oby więcej było remontów, a potem nowych wagonów (nie odwrotnie)
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... yborze.pdf
Zwróćcie na fragment mówiący o procencie udziału niskiej podłogi. Czyli rozumiem, że mamy się szykować na kolejny model tramwaju PESy?
Zwróćcie na fragment mówiący o procencie udziału niskiej podłogi. Czyli rozumiem, że mamy się szykować na kolejny model tramwaju PESy?