Solcity/SMxx
SM12 - MZA Warszawa
Udało mi się upolować warszawski najnowszy nabytek, czyli Solbus SM12. Trafiłem na #1204, obsługiwał linię nr. 222.
Autobus nie zrobił na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia, aczkolwiek nie oznacza to, że wcale mi się nie spodobał. Ma trochę plusów i trochę minusów, z czego część to nie wina producenta
A zatem do rzeczy
To już Znacie
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27001
To też. Nic nowego. Znów wyświetlacz poniżej. Brak tylnej szyby
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27002
Od środka ten tył wygląda tak
http://imageshack.us/photo/my-images/528/sm123m.jpg/
Mało praktyczne dla pasażerów, ale nic nowego, bo zarówno Solcity 10, jak i Scanie OmniCity również mają zabudowany tył.
Tak poza tym wnętrze jest ładnie zaprojektowane i w autobusie jest w miarę luźno
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27000
http://imageshack.us/photo/my-images/593/sm126.jpg/
Zastanawiam się po co ten dodatkowy uchwyt obok miejsca na biletomat ?
http://imageshack.us/photo/my-images/252/sm125c.jpg/
Aczkolwiek, biletomat będzie małych rozmiarów
Skoro już weszliśmy do środka, to fotele - Kiel, wygodne, ale ...
http://imageshack.us/photo/my-images/823/sm122x.jpg/
... ta żółta obwódka w górnej części foteli już zaczyna się brudzić - a to jest raptem czwarty dzień eksploatacji autobusu. Wg. mnie to jest mało praktyczne
To mi się spodobało. Można zatrzymać autobus - siedząc. Przycisk "STOP" umiejscowiono nisko, na wyciągnięcie ręki osoby siedzącej. Dobre dla niepełnosprawnych ruchowo lub osób starszych
http://imageshack.us/photo/my-images/839/sm121.jpg/
Kabina kierowcy jest ładnie zabudowana, driver ma osobne wejście + możliwość przejścia do przestrzeni pasażerskiej
http://imageshack.us/photo/my-images/407/sm127.jpg/
Pulpit VDO
http://imageshack.us/photo/my-images/855/sm128.jpg/
Generalnie autobus całkiem ładnie zachowuje się na drodze. W sumie jeśli chodzi o głośność i zawieszenie jest porównywalny do Solarisa Urbino 12 III. Co najwyżej plastiki sufitowe zaczynają popiskiwać na nierównościach, dziurach i kocich łbach
Informacja pasażerska działa dosyć dobrze... aczkolwiek wydaje mi się, że ZTM tudzież MZA naprawdę mocno przesadza z tą nadmierną ilością LCD. Tych monitorów jest zdecydowanie za dużo
http://imageshack.us/photo/my-images/526/sm124.jpg/
Autobus nie zrobił na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia, aczkolwiek nie oznacza to, że wcale mi się nie spodobał. Ma trochę plusów i trochę minusów, z czego część to nie wina producenta
A zatem do rzeczy
To już Znacie
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27001
To też. Nic nowego. Znów wyświetlacz poniżej. Brak tylnej szyby
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27002
Od środka ten tył wygląda tak
http://imageshack.us/photo/my-images/528/sm123m.jpg/
Mało praktyczne dla pasażerów, ale nic nowego, bo zarówno Solcity 10, jak i Scanie OmniCity również mają zabudowany tył.
Tak poza tym wnętrze jest ładnie zaprojektowane i w autobusie jest w miarę luźno
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=27000
http://imageshack.us/photo/my-images/593/sm126.jpg/
Zastanawiam się po co ten dodatkowy uchwyt obok miejsca na biletomat ?
http://imageshack.us/photo/my-images/252/sm125c.jpg/
Aczkolwiek, biletomat będzie małych rozmiarów
Skoro już weszliśmy do środka, to fotele - Kiel, wygodne, ale ...
http://imageshack.us/photo/my-images/823/sm122x.jpg/
... ta żółta obwódka w górnej części foteli już zaczyna się brudzić - a to jest raptem czwarty dzień eksploatacji autobusu. Wg. mnie to jest mało praktyczne
To mi się spodobało. Można zatrzymać autobus - siedząc. Przycisk "STOP" umiejscowiono nisko, na wyciągnięcie ręki osoby siedzącej. Dobre dla niepełnosprawnych ruchowo lub osób starszych
http://imageshack.us/photo/my-images/839/sm121.jpg/
Kabina kierowcy jest ładnie zabudowana, driver ma osobne wejście + możliwość przejścia do przestrzeni pasażerskiej
http://imageshack.us/photo/my-images/407/sm127.jpg/
Pulpit VDO
http://imageshack.us/photo/my-images/855/sm128.jpg/
Generalnie autobus całkiem ładnie zachowuje się na drodze. W sumie jeśli chodzi o głośność i zawieszenie jest porównywalny do Solarisa Urbino 12 III. Co najwyżej plastiki sufitowe zaczynają popiskiwać na nierównościach, dziurach i kocich łbach
Informacja pasażerska działa dosyć dobrze... aczkolwiek wydaje mi się, że ZTM tudzież MZA naprawdę mocno przesadza z tą nadmierną ilością LCD. Tych monitorów jest zdecydowanie za dużo
http://imageshack.us/photo/my-images/526/sm124.jpg/
Ja dodam opinie nt. nowych Solbusów od kierowcy.
1. Znajoma, narzeka na ogrzewanie/klimatyzację. Wczoraj miała dodatek na 174 i na drugim kółku klimatyzacja włączyła się sama.
2. Umiejscowienie kamer w kabinie kierowcy obejmujące wejście z przestrzeni do kabiny jest fatalne. Zamontowana jest w takim miejscu, że o kabiniarstwie można zapomnieć, bo wozy posiadają GPS i są cały czas na podglądzie.
3. Głośność całego osprzętu elektronicznego (głównie panelu sterującego SIP-em) doprowadza do szewskiej pasji. Znajoma powiedziała mi, że gdyby dostała Solbusa na stałe pierwsze co by zrobiła to przyszła godzinę przed wyjazdem i dała elektrykom do przyciszenia.
4. Na pochwałę zasługuje wyciszenie wozu, gdyż moja znajoma musiała zwrócić uwagę facetowi, który stał przy szafie z tyłu, bo ona nie słyszała swojego radia, które było włączone na minimalnej głośności.
5. Kolejną zaletą wozów jest pełna kabina.
6. Wóz całkiem ładnie zbiera się z przystanków.
1. Znajoma, narzeka na ogrzewanie/klimatyzację. Wczoraj miała dodatek na 174 i na drugim kółku klimatyzacja włączyła się sama.
2. Umiejscowienie kamer w kabinie kierowcy obejmujące wejście z przestrzeni do kabiny jest fatalne. Zamontowana jest w takim miejscu, że o kabiniarstwie można zapomnieć, bo wozy posiadają GPS i są cały czas na podglądzie.
3. Głośność całego osprzętu elektronicznego (głównie panelu sterującego SIP-em) doprowadza do szewskiej pasji. Znajoma powiedziała mi, że gdyby dostała Solbusa na stałe pierwsze co by zrobiła to przyszła godzinę przed wyjazdem i dała elektrykom do przyciszenia.
4. Na pochwałę zasługuje wyciszenie wozu, gdyż moja znajoma musiała zwrócić uwagę facetowi, który stał przy szafie z tyłu, bo ona nie słyszała swojego radia, które było włączone na minimalnej głośności.
5. Kolejną zaletą wozów jest pełna kabina.
6. Wóz całkiem ładnie zbiera się z przystanków.
Odniosłem wrażenie, że są nieznacznie lepiej zrobione od poprzedniej serii dziesiątek. Chociaż jakoś montażu paneli nadokiennych nadal bez zmian (nie ma karniszy i zaczepów do firanek). Mam wrażenie, że to jednak zasługa użytego tu materiału, a nie samej ich instalacji. Zawieszenie wciąż tak samo twarde, aranżacja i rozmieszczenie podestów o kant dupy. Efekt psuje też zabudowa kabiny (oraz to, że ścianka działowa jest dociągnięta idealnie do połowy I drzwi; w Solarisie pozostawiono szersze przejście dla podróżnych). Nie zamontowano wiatrołapów. Nie ma jeszcze mrozów, a już daje się we znaki ich brak.
Autobus rzeczywiście cichy, chociaż wpada w niewielkie wibracje podczas postoju.
Autobus rzeczywiście cichy, chociaż wpada w niewielkie wibracje podczas postoju.
Hahahahahaha Rozwaliłeś mnienowaczek61 pisze:że o kabiniarstwie można zapomnieć,
____________________________________________
Nie, no Te Solbusy to godny zas/następca gniota Szczere graty dla mieszkańców Stolicy. Z deszczu pod rynnę.
A co do ekranów LCD to faktycznie lekka przesada jednak sądzę iż MZA nie zamówiło tego na darmo
Co do samych Solbusów bardzo brakuje mi tylnej szyby. Jakoś tak Jelczowato-plastikowo ta zabudowa wygląda
Novamedia w teorii na coś takiego pozwala (tzn. w Łodzi system działa w taki sposób), ale w praktyce nikt z tego nie będzie dla zabawy korzystał i jeśli ktoś nie podpadnie kierownikowi to nikt plików z monitoringu po zjeździe przeglądać nie będzienowaczek61 pisze: 2. Umiejscowienie kamer w kabinie kierowcy obejmujące wejście z przestrzeni do kabiny jest fatalne. Zamontowana jest w takim miejscu, że o kabiniarstwie można zapomnieć, bo wozy posiadają GPS i są cały czas na podglądzie.
Owszem. Nikt od tak tego przeglądać nie będzie, ale zajrzy do nagrania, jeśli dojdzie np. do wypadku z udziałem takiego autobus. I jeśli w nagraniu - w kabinie prócz kierowcy - będzie znajdować dodatkowa osoba, to driver ma przerąbane.
Tak naprawdę "kabiniarstwo" załatwia się dzisiaj inaczej. Robi to ZTM, konktrolując pojazdy na mieście w ciągu dnia. Często widać, w różnych miejscach samochody ZTM-u, w których siedzą sobie panowie i coś notują. Kierowcy o tym wiedzą i już od dawna sporadycznie widuję drugą osobą w kabinie. Swego czasu to była plaga
Tak naprawdę "kabiniarstwo" załatwia się dzisiaj inaczej. Robi to ZTM, konktrolując pojazdy na mieście w ciągu dnia. Często widać, w różnych miejscach samochody ZTM-u, w których siedzą sobie panowie i coś notują. Kierowcy o tym wiedzą i już od dawna sporadycznie widuję drugą osobą w kabinie. Swego czasu to była plaga
I informują się wzajemnie I nie wiem jak w Warszawie ale w Łodzi organizator patrzy tylko na dekoracje i punktualność (w przypadku kontroli na mieście, w przypadku kontroli na pętlach sprawdza się też ubiór, bilety i chyba czystość i względną sprawność pojazdu) a "kabiny" wyłapuje NR przewoźnikaJ-31 pisze:Kierowcy o tym wiedzą
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
PKS Bydgoszcz nadal wypożycza 2 Solbusy Solcity SM12 # 2043, 2157 jeżdzą one tym razem na trasach lokalnych. Choć nie raz się zdarza że jeżdzą na liniach 80 i 84.
------------------
Elbląg testuje Solbusa Solcity SM12:
http://www.photo-komunikacja.cba.pl/det ... ge_id=2128
http://www.photo-komunikacja.cba.pl/det ... ge_id=2129
------------------
Zamówienia na rok 2013:
- Konsorcjum: KDD Dariusz Gackowski (lider) i Blue Line (partner) Olsztyn - 11 Solbus SM12 (wersja 12m)
- MZA Warszawa: 20 Solbus SM12 (wersja 10m)
- MPK Nowy Sącz: 10 Solbus SM12 (wersja 12m)
Łącznie: 41 sztuk
------------------
Elbląg testuje Solbusa Solcity SM12:
http://www.photo-komunikacja.cba.pl/det ... ge_id=2128
http://www.photo-komunikacja.cba.pl/det ... ge_id=2129
------------------
Zamówienia na rok 2013:
- Konsorcjum: KDD Dariusz Gackowski (lider) i Blue Line (partner) Olsztyn - 11 Solbus SM12 (wersja 12m)
- MZA Warszawa: 20 Solbus SM12 (wersja 10m)
- MPK Nowy Sącz: 10 Solbus SM12 (wersja 12m)
Łącznie: 41 sztuk
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Pewien skandynawski epizod Solbusa znowu daje o sobie znać. klik
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
On co jakiś czas znikał i pojawiał się M. in. na mascus.pl też można było spotkać to ogłoszenie. Teraz z resztą też jest:Jack the Ripper pisze:Jesteś pewien ? Ja odnoszę wrażenie, że temat ucichł jakieś pół roku temu. Stąd taka a nie inna moja reakcja.
http://www.mascus.pl/transport/uzywane- ... gocqm.html