Pesa Twist/Twist Step
Turkusowe elementy wnętrza mają zostać zmienione.Marcin N pisze:Co miały helmuty wewnątrz w turkusowych barwach, chyba tylko drzwi.wojtek1611 pisze:Teraz skojarzyłem, że podobne barwy miały Helmuty przed przemalowaniem, a we wnętrzu niektórych nawet trochę zostało, więc może chcą to jakoś ujednolicić
transport-publiczny.pl pisze:Katowice: Pasażerom nie podobają się „szpitalne” kolory w twistach
– Tych maili przyszło około trzydziestu. Rzeczywiście w większości pasażerom kolor się nie podoba, ale już kontaktowaliśmy się z producentem i wybierzemy coś ładniejszego – mówi w rozmowie z nami rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada.
Dalsza część artykułu: link
Będą zmieniać wystrój wnętrza wagonów ... będących w trakcie produkcji ?
Jeżeli do tego dojdzie, to TŚ mogą zabulić sporo kasy, PESA tak łatwo może nie odpuścić. A wszystko skończy się tym, że i tak znajdą się jacyś niezadowoleni, że np. jest za dużo szarości.
Zresztą wystarczy poczytać sobie komentarze pod artykułem. Mnie to nawet nie dziwi. "Gdzie dwóch Polaków, a tam trzy partie"
Swoją drogą zastanawia mnie - czy TŚ nie konsultowały kolorystyki wnętrza z producentem ? Przecież takie rzeczy powinny być już dawno ustalone, zanim producent zamówi te elementy u pod dostawców i rozpocznie montaż
Jeżeli do tego dojdzie, to TŚ mogą zabulić sporo kasy, PESA tak łatwo może nie odpuścić. A wszystko skończy się tym, że i tak znajdą się jacyś niezadowoleni, że np. jest za dużo szarości.
Zresztą wystarczy poczytać sobie komentarze pod artykułem. Mnie to nawet nie dziwi. "Gdzie dwóch Polaków, a tam trzy partie"
Swoją drogą zastanawia mnie - czy TŚ nie konsultowały kolorystyki wnętrza z producentem ? Przecież takie rzeczy powinny być już dawno ustalone, zanim producent zamówi te elementy u pod dostawców i rozpocznie montaż
Bez przesady, w kontekście wartości całego kontraktu to są nieduże pieniądze, o ile w ogóle będzie to kosztować. W kontraktach zawsze jest zawarty pewien margines na różnego rodzaju poprawki. Niemniej jednak zrobienie z tego problemu na dużą skalę trąci absurdem.J-31 pisze:Jeżeli do tego dojdzie, to TŚ mogą zabulić sporo kasy, PESA tak łatwo może nie odpuścić.
Jeżeli te turkusowe elementy nie zostały jeszcze dostarczone przez podwykonawcę do fabryki PESY to nie widzę problemu, aby można zażądać zmiany, a w razie czego wyprodukowaną już daną ilość zawsze idzie zamontować w wagonach dla innego klienta (o ile wyrazi on na to zgodę)J-31 pisze:Będą zmieniać wystrój wnętrza wagonów ... będących w trakcie produkcji ?
Ciekawy jestem czy po wybraniu nowej wersji kolorystycznej wnętrza będzie ono zmieniane także w dostarczonym już wagonie.www.wpk.katowice.pl pisze:Czy w Twistach zmieni się kolor wnętrza? Najprawdopodobniej tak - Tramwaje Śląskie zdecydowały się na rozpatrzenie innych propozycji pod wpływem głosów pasażerów, którzy skarżyli się na fatalny dobór kolorów.
Pierwszy wagon z rodziny Twist produkcji bydgoskiej Pesy został zaprezentowany 22 listopada 2013 r. Pojawiły się różne opinie na jego temat, najczęściej powtarzały się jednak głosy, że dobór kolorów wewnątrz wagonu jest fatalny. Wnętrze utrzymane jest bowiem w tonacji seledynowej (siedzenia są bordowe), która sporej części pasażerów skojarzyła się od razu ze szpitalem albo przenośną toaletą.
Jak informują Tramwaje Śląskie, zwrócono się do producenta o przedstawienie propozycji innych wersji kolorystycznych. Po ich przygotowaniu mają zostać przedstawione pasażerom i na podstawie ich głosów ma zapaść ostateczna decyzja.
Moja propozycja: zmienić tylko te turkusowe elementy na kolor szary lub czerwony i wizualnie będzie się dużo lepiej prezentować niż obecnie.
Re: PESA Twist
Pierwsze zdjęcia nowego Twista dla Moskwy:
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2tre8XZeJ
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2tre8XZeJ
Re: Pesa Twist/Twist Step
Pesa dla Moskwy jest według mnie za szeroka, ale w Rosji są szersze tory. Fotele kojażą mi się z MAN-em, ale to może tylko ja tak mam.
Co do Pesy na GOP, rzeczywiście kolory są trochę "szpitalne", może uda im się to zmienić.
Co do Pesy na GOP, rzeczywiście kolory są trochę "szpitalne", może uda im się to zmienić.
Re: Pesa Twist/Twist Step
Już jakiś czas temu były zmienione.mati555 pisze:Co do Pesy na GOP, rzeczywiście kolory są trochę "szpitalne", może uda im się to zmienić.
Re: Pesa Twist/Twist Step
Mati, gratuluje refleksu. Temat błękitnego obramowanie okien tak bardzo poruszył mieszkańców Górnego Śląska, że zlecono producentowi zmianę koloru. I teraz będzie to jasno szary. Dziwię się, że o tym nie wiedziałeśmati555 pisze:Co do Pesy na GOP, rzeczywiście kolory są trochę "szpitalne", może uda im się to zmienić.
Re: Pesa Twist/Twist Step
Nie zauważyłem daty . Zresztą mieszkam w Warszawie więc..., no nie ważne
Już się nie tłumacz. //Mrozard.
Już się nie tłumacz. //Mrozard.
Re: Pesa Twist/Twist Step
No i na reszcie udało mi się zaliczyć kolejną Pesę... tym razem śląską Pesę Twist-Step. Bardzo chciałem zobaczyć te wagony, obejrzeć je na żywo i przejechać się tym. No i ....
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
... Jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem Zarówno wystrój wagonu jak i jego aranżacja jest bez większych zarzutów. Jedyne czego mi brakuje, to automatów biletowych. Wszędzie w Polsce w nowych wagonach montuje się obecnie automaty... na Śląsku ich nie ma. Co prawda tu i ówdzie takowe pojawiają się na przystankach, ale nikt w Tramwajach Śląskich ani w KZK nie pomyślał o ich instalacji w nowych tramwajach (w nowych autobusach też ich próżno szukać - np. PKM Sosnowiec). Dziwne to trochę
Tramwaj ma twarde fotele...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
... ale na szczęście rekompensuje to dosyć przyjemne zawieszenie - jest ono porównywalne z Pesą 120Na "Swing" - znaną zarówno w Warszawie jak i w Gdańsku czy Szczecinie
Jedyne co mnie zastanawia, to tramwaj bardzo głośno zachowuje się na betonowych torowiskach w Centrum Katowic. Zarówno na zewnątrz jak i w środku. Co więcej na tychże torowiskach tramwaj jakby rzęził a nawet trzeszczała mu podsufitka. Nie stwierdziłem takich odgłosów... na torowiskach nie zabetonowanych np. na katowickim Zawodziu.
Jeśli mogę tutaj - a propo - coś napisać, to prawdę rzekłszy martwi mnie stan torowisk, po których te tramwaje kursują. O ile w obrębie Katowic i na liniach węzłowych z Katowic do Świętochłowic a także przez Dąb do Chorzowa - jest OK, torowiska są bez zarzutu, a niektóre linie nadal jeszcze są remontowane (np. na Gliwickiej), o tyle stan torowisk lokalnych w Sosnowcu (na ul. Będzińskiej - czyli rejon Pogoni) i Będzinie, czyli tam gdzie kursują będzińskie Twist-Stepy, obsługujące linię 45... woła o pomstę do nieba. Obawiam się, że te tramwaje długo tam nie pożyją, no chyba, że 15-stka szybko wróci do Katowic, a wraz z nią będzińskie Pesy.
Chyba szybko się na to nie zanosi, bo na Piłsudskiego jeszcze ostro trwają prace torowe na rozjazdach. Za to, muszę przyznać, że torowisko na ul. Sosnowieckiej jest teraz naprawdę nie do poznania
Wracając do Pesy Twist-Step. Jest ona w pełni porównywalna chociażby z krakowskim Bombardierem NGT8. I choć pewnie niektórzy z Was bardzo będą się ze mną spierać (bo niby jak można porównać Bombardiera do jakiejś tam Pesy), to oba tramwaje są naprawdę dosyć zbliżone do siebie:
1. Oba wagony mają po jednym stopniu na krańcach
2. Oba wagony mają twarde fotele
3. Oba wagony mają odsuwane okna - ale oczywiście MPK zamówiło wagony z klimatyzacją... Tramwaje Śląskie zrezygnowały z klimy - to chyba był błąd
4. Oba wagony są w miarę ciche i dosyć przyjemne w podróżowaniu - ale o ile dobrze pamiętam Bombardier NGT8 ma nieco bardziej sztywne zawieszenie niż Pesa Twist Step.
Aranżacja Pesy Twist Step - jest bardzo fajna, bardzo mi się spodobała. Tramwaje Śląskie bardzo ładnie połączyły dwa w jednym.
Po pierwsze na krótkie odcinki tramwaj może zabrać sporą liczbę pasażerów stojących. W skrajnych członach zostawiono sporo wolnej przestrzeni.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
A jednocześnie - ponieważ specyfika komunikacji tramwajowej znacznie odbiega od tego co znamy w pozostałych polskich miastach - czyli tramwaje międzymiastowe, kursujące na naprawdę długi relacjach, nie porównywalnych z innymi miastami, toteż, tramwaj posiada bardzo dużo miejsc siedzących.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
I tu przy okazji wielkie brawa dla Pesy... nie popełnili makabrycznego błędu poznańskiego konkurenta Zakładów Cegielskiego, czyli HCP 118N "Puma"... korytarze pomiędzy nadbudową wózków są wprawdzie wąskie, ale mimo znacznie szersze niż w "Pumie" i dają szansę na przejście pomimo zatłoczenia.
Porównajcie sami
Pesa Twist-Step
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
HCP 118N "Puma"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9174246717
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9174246717
W "Pumie" miałem problem z przejściem... w pustym wagonie, nie chcę nawet myśleć co by było, gdybym musiał przejść przez ten korytarz w zatłoczonym tramwaju. W Pesie nie miałem z tym większych problemów
Informacja pasażerska. Zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Połączono tradycję z nowoczesnością. I dodano do tego jeszcze mapę miasta. Jest to świetny pomysł. Mapa co prawda jest bardzo mała i dosyć ograniczona obszarowo, ale może komuś pomóc.
Wygląda to tak
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
W katowickich Twist-Stepach, przynajmniej na linii 35 nadal trasę zapowiada pani Joanna Bartel i jest ona świetna w tej roli. Jej "wykrzykiwanie" przystanków pobudza śpiącego
Nie wiem jak jest na innych liniach. I nie wiem jak jest w będzińskich na linii 45 - niestety, ze względu na opóźnienie pociągu nie udało mi się już załapać na linię 45... tylko mijałem się z tymi tramwajami na ul. Będzińskiej w Sosnowcu
I jeszcze jedno co mnie trochę dziwi. Kompletnie nie rozumiem po co Tramwaje Śląskie zdecydowały się na paski na drzwiach. Ani to ładne, ani praktyczne. Przez chwilę miałem wrażenie, że jadę więźniarką.
Natomiast bardzo ładne jest to ciemno szare obramowanie okien, ładnie to się komponuje i dobrze, że zrezygnowano z tego "błękitu" znanego z pierwszego wagonu
Po cichu planuję wizytę w Częstochowie - może uda mi się tam dotrzeć... w celu złapania się na częstochowskiego Twista - byłaby okazja do porównania obu wagonów, szczególnie, że są one bardzo zbliżone do siebie
A póki co, gdyby ktoś z Was chciał przejechać się śląską Pesą Twist-Step, to zapraszam na film
https://www.youtube.com/watch?v=J7FYkU7rZWI
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
... Jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem Zarówno wystrój wagonu jak i jego aranżacja jest bez większych zarzutów. Jedyne czego mi brakuje, to automatów biletowych. Wszędzie w Polsce w nowych wagonach montuje się obecnie automaty... na Śląsku ich nie ma. Co prawda tu i ówdzie takowe pojawiają się na przystankach, ale nikt w Tramwajach Śląskich ani w KZK nie pomyślał o ich instalacji w nowych tramwajach (w nowych autobusach też ich próżno szukać - np. PKM Sosnowiec). Dziwne to trochę
Tramwaj ma twarde fotele...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
... ale na szczęście rekompensuje to dosyć przyjemne zawieszenie - jest ono porównywalne z Pesą 120Na "Swing" - znaną zarówno w Warszawie jak i w Gdańsku czy Szczecinie
Jedyne co mnie zastanawia, to tramwaj bardzo głośno zachowuje się na betonowych torowiskach w Centrum Katowic. Zarówno na zewnątrz jak i w środku. Co więcej na tychże torowiskach tramwaj jakby rzęził a nawet trzeszczała mu podsufitka. Nie stwierdziłem takich odgłosów... na torowiskach nie zabetonowanych np. na katowickim Zawodziu.
Jeśli mogę tutaj - a propo - coś napisać, to prawdę rzekłszy martwi mnie stan torowisk, po których te tramwaje kursują. O ile w obrębie Katowic i na liniach węzłowych z Katowic do Świętochłowic a także przez Dąb do Chorzowa - jest OK, torowiska są bez zarzutu, a niektóre linie nadal jeszcze są remontowane (np. na Gliwickiej), o tyle stan torowisk lokalnych w Sosnowcu (na ul. Będzińskiej - czyli rejon Pogoni) i Będzinie, czyli tam gdzie kursują będzińskie Twist-Stepy, obsługujące linię 45... woła o pomstę do nieba. Obawiam się, że te tramwaje długo tam nie pożyją, no chyba, że 15-stka szybko wróci do Katowic, a wraz z nią będzińskie Pesy.
Chyba szybko się na to nie zanosi, bo na Piłsudskiego jeszcze ostro trwają prace torowe na rozjazdach. Za to, muszę przyznać, że torowisko na ul. Sosnowieckiej jest teraz naprawdę nie do poznania
Wracając do Pesy Twist-Step. Jest ona w pełni porównywalna chociażby z krakowskim Bombardierem NGT8. I choć pewnie niektórzy z Was bardzo będą się ze mną spierać (bo niby jak można porównać Bombardiera do jakiejś tam Pesy), to oba tramwaje są naprawdę dosyć zbliżone do siebie:
1. Oba wagony mają po jednym stopniu na krańcach
2. Oba wagony mają twarde fotele
3. Oba wagony mają odsuwane okna - ale oczywiście MPK zamówiło wagony z klimatyzacją... Tramwaje Śląskie zrezygnowały z klimy - to chyba był błąd
4. Oba wagony są w miarę ciche i dosyć przyjemne w podróżowaniu - ale o ile dobrze pamiętam Bombardier NGT8 ma nieco bardziej sztywne zawieszenie niż Pesa Twist Step.
Aranżacja Pesy Twist Step - jest bardzo fajna, bardzo mi się spodobała. Tramwaje Śląskie bardzo ładnie połączyły dwa w jednym.
Po pierwsze na krótkie odcinki tramwaj może zabrać sporą liczbę pasażerów stojących. W skrajnych członach zostawiono sporo wolnej przestrzeni.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
A jednocześnie - ponieważ specyfika komunikacji tramwajowej znacznie odbiega od tego co znamy w pozostałych polskich miastach - czyli tramwaje międzymiastowe, kursujące na naprawdę długi relacjach, nie porównywalnych z innymi miastami, toteż, tramwaj posiada bardzo dużo miejsc siedzących.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
I tu przy okazji wielkie brawa dla Pesy... nie popełnili makabrycznego błędu poznańskiego konkurenta Zakładów Cegielskiego, czyli HCP 118N "Puma"... korytarze pomiędzy nadbudową wózków są wprawdzie wąskie, ale mimo znacznie szersze niż w "Pumie" i dają szansę na przejście pomimo zatłoczenia.
Porównajcie sami
Pesa Twist-Step
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
HCP 118N "Puma"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9174246717
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9174246717
W "Pumie" miałem problem z przejściem... w pustym wagonie, nie chcę nawet myśleć co by było, gdybym musiał przejść przez ten korytarz w zatłoczonym tramwaju. W Pesie nie miałem z tym większych problemów
Informacja pasażerska. Zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Połączono tradycję z nowoczesnością. I dodano do tego jeszcze mapę miasta. Jest to świetny pomysł. Mapa co prawda jest bardzo mała i dosyć ograniczona obszarowo, ale może komuś pomóc.
Wygląda to tak
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7266932923
W katowickich Twist-Stepach, przynajmniej na linii 35 nadal trasę zapowiada pani Joanna Bartel i jest ona świetna w tej roli. Jej "wykrzykiwanie" przystanków pobudza śpiącego
Nie wiem jak jest na innych liniach. I nie wiem jak jest w będzińskich na linii 45 - niestety, ze względu na opóźnienie pociągu nie udało mi się już załapać na linię 45... tylko mijałem się z tymi tramwajami na ul. Będzińskiej w Sosnowcu
I jeszcze jedno co mnie trochę dziwi. Kompletnie nie rozumiem po co Tramwaje Śląskie zdecydowały się na paski na drzwiach. Ani to ładne, ani praktyczne. Przez chwilę miałem wrażenie, że jadę więźniarką.
Natomiast bardzo ładne jest to ciemno szare obramowanie okien, ładnie to się komponuje i dobrze, że zrezygnowano z tego "błękitu" znanego z pierwszego wagonu
Po cichu planuję wizytę w Częstochowie - może uda mi się tam dotrzeć... w celu złapania się na częstochowskiego Twista - byłaby okazja do porównania obu wagonów, szczególnie, że są one bardzo zbliżone do siebie
A póki co, gdyby ktoś z Was chciał przejechać się śląską Pesą Twist-Step, to zapraszam na film
https://www.youtube.com/watch?v=J7FYkU7rZWI
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pesa Twist/Twist Step
Zarząd KZK najwidoczniej wychodzi z założenia że skoro oni nie potrzebują automatów w swoich samochodach to w autobusach i tramwajach też są zbędneJ-31 pisze: Jedyne czego mi brakuje, to automatów biletowych. Wszędzie w Polsce w nowych wagonach montuje się obecnie automaty... na Śląsku ich nie ma. Co prawda tu i ówdzie takowe pojawiają się na przystankach, ale nikt w Tramwajach Śląskich ani w KZK nie pomyślał o ich instalacji w nowych tramwajach (w nowych autobusach też ich próżno szukać - np. PKM Sosnowiec)
Aczkolwiek jest to dość denerwujące. Szczególnie że automaty przy przystankach (których jest naprawdę niewiele) są już dość wiekowe i ich stan pozostawia wiele do życzenia. Trudno kupić bilet tak, żeby automat nie chciał nie przyjąć jakiejś monety.
Pesy miały tam nie kursować, ale z tego co czytałem remont tej trasy jest uwzględniony w najnowszych planach TŚ.J-31 pisze:o tyle stan torowisk lokalnych w Sosnowcu (na ul. Będzińskiej - czyli rejon Pogoni) i Będzinie, czyli tam gdzie kursują będzińskie Twist-Stepy, obsługujące linię 45... woła o pomstę do nieba.
W będzińskich jest tak samo (oczywiście tylko po Polsku )J-31 pisze:W katowickich Twist-Stepach, przynajmniej na linii 35 nadal trasę zapowiada pani Joanna Bartel i jest ona świetna w tej roli. Jej "wykrzykiwanie" przystanków pobudza śpiącego
Nie wiem jak jest na innych liniach. I nie wiem jak jest w będzińskich na linii 45 - niestety, ze względu na opóźnienie pociągu nie udało mi się już załapać na linię 45... tylko mijałem się z tymi tramwajami na ul. Będzińskiej w Sosnowcu
Być może mniejsze ryzyko że osoba nietrzeźwa w porę je zauważyJ-31 pisze:I jeszcze jedno co mnie trochę dziwi. Kompletnie nie rozumiem po co Tramwaje Śląskie zdecydowały się na paski na drzwiach. Ani to ładne, ani praktyczne. Przez chwilę miałem wrażenie, że jadę więźniarką.
Re: Pesa Twist/Twist Step
A propo - Wojtek - a czyj głos zapowiada przystanki w będzińskich Pesach ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pesa Twist/Twist Step
Też pani Joanna Bartel