[Warszawa] Przetargi MZA
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Rzeczywiście może być pewien problem z serwisowaniem i dostępnością części. BYD nie ma serwisu w Polsce. Jak już powiedziano MZA traktuje ten zakup jako pewien eksperyment, czy się powiedzie - poczekajmy, to się dowiemy
Natomiast co do tego co napisał powyżej Pmaster - tzn. plexi, fotel od Neoplana, rurka zaspawana - nie sądzę. Takie rzeczy to raczej w Mobilisie, już nie w MZA... aczkolwiek, zobaczymy, historia czasami lubi się powtarzać
Same pojazdy jako takie mogą być solidnie wykonane, ale raczej bardziej obawiałbym się dewastacji, które w Warszawie niestety mogą być normą.
Natomiast co do tego co napisał powyżej Pmaster - tzn. plexi, fotel od Neoplana, rurka zaspawana - nie sądzę. Takie rzeczy to raczej w Mobilisie, już nie w MZA... aczkolwiek, zobaczymy, historia czasami lubi się powtarzać
Same pojazdy jako takie mogą być solidnie wykonane, ale raczej bardziej obawiałbym się dewastacji, które w Warszawie niestety mogą być normą.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
To chyba oczywiste, że w przytoczonej wypowiedzi, sformuowanie "większe zamówienie" oznacza tyle, co więcej niż zamówione 10 sztuk?pmaster pisze:10 sztuk to większe zamówienieW przypadku większego zamówienia koncern może otworzyć swoje przedstawicielstwo w Polsce
Zresztą BYD planuje uruchomić produkcję modelu K9 w Europie - w grę wchodzi albo Bułgaria, albo Polska (źródło), więc wcale nie jest powiedziane, że MZA będą zmuszone zamawiać części do K9 w Chinach, jak niektórzy tutaj spekulują. Części takie jak fotele to sprawa indywidualnego zamówienia, więc o to bym się nie martwił.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Może składanie to nie produkcja ale około 12 jeździ po Łodzi i około 1 po PoznaniuPlanowało to MPK Łódź produkcję tramwajów i jakoś Boatramy nie jeżdżą po torowiskach ani niczym innym.
Najsensowniejsza w tym wszystkim byłaby kooperacja - tanie chińskie podzespoły napędu w znanej budzie Solarisa. Napęd powinien sprawować się przyzwoicie (tym bardziej że to pokazowa seria to mogą dobrać części z zapasem mocy ), a z dostępnością części do nadwozia nie byłoby żadnego problemu
MAZy i Autosany też ktoś kupił.Taka, że w Europie ktoś już wcześniej zakupił ten model. EOT.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
No ja jakoś nie sądzę by nadwozie Solarisa lub jakiekolwiek inne nadawałoby się sensownie do zastosowania koncepcji napędu BYDa.ppln pisze: Najsensowniejsza w tym wszystkim byłaby kooperacja - tanie chińskie podzespoły napędu w znanej budzie Solarisa. Napęd powinien sprawować się przyzwoicie (tym bardziej że to pokazowa seria to mogą dobrać części z zapasem mocy ), a z dostępnością części do nadwozia nie byłoby żadnego problemu
Po za tym bez przesady. To nie trolejbusy żeby iść w takie miszmasze. Elektryczne autobusy są przyszłością, więc każdy chce rozwijać swoje konstrukcje.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Posprzątane. Po raz ostatni upominam: proszę pisać na temat związany z przetargami MZA.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Przetarg MZA, na 25 sztuk autobusów przegubowych - trwa.
O ten przetarg walczą trzej oferenci: Solaris, Evobus i MAN. Solaris zaoferował autobusy z najniższą ceną. Pojazdy mają być wyposażone w silniki spełniające normę Euro6.
O ten przetarg walczą trzej oferenci: Solaris, Evobus i MAN. Solaris zaoferował autobusy z najniższą ceną. Pojazdy mają być wyposażone w silniki spełniające normę Euro6.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Witamy elektryczne Solarisy w Warszawie. No, jednak nie jest jeszcze tak źle z naszym krajem
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2495.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2495.html
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Jeszcze na razie nie witamy Solarisów. Spokojnie
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Ja bym raczej powiedział że to właśnie świadczy o tym, jak źle jest, skoro zamyka się kraj na lepsze by trwać we własnym zacofaniu...
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
To udowadnia tylko to że w większości przetargów, cena nie powinna być najwyższym z kryteriów.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Właśnie, że jest bardzo źle.Burmistrz pisze: No, jednak nie jest jeszcze tak źle z naszym krajem
Solaris wygrywa ceną (bo prawie zawsze to robi) - sukces, tak ma być.
Solaris przegrywa ceną - nie no tamci musieli zaniżyć cenę!
To jest żałosne. Solarisa boli dupa, że ktoś jest tańszy od nich. Bo po prostu chińskie jest tanie. I tyle. To, że cena nie powinna być najważniejszym kryterium nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Niedługo to Solaris zabroni innym firmom w ogóle startować w przetargach, ponieważ będzie uważał i już uważa, że cały ten tort przetargowy tylko mu się należy. Bo ich autobusy są wspaniałe, cudowne, niezawodne. A to g*wno prawda.
Nawet nie wiesz jak się z Tobą w tej kwestii zgadzam
Amalio pisze:Właśnie, że jest bardzo źle.Burmistrz pisze: No, jednak nie jest jeszcze tak źle z naszym krajem
Solaris wygrywa ceną (bo prawie zawsze to robi) - sukces, tak ma być.
Solaris przegrywa ceną - nie no tamci musieli zaniżyć cenę!
To jest żałosne. Solarisa boli dupa, że ktoś jest tańszy od nich. Bo po prostu chińskie jest tanie. I tyle. To, że cena nie powinna być najważniejszym kryterium nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.
Nawet nie wiesz jak się z Tobą w tej kwestii zgadzam
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Dobra, KIO się wypowiedziało. Teraz piłka leży w bramce MZA. Zobaczymy jaki będzie ruch MZA. Teraz decyzja należy do nich
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Ale to ma sens akurat.Solaris wygrywa ceną (bo prawie zawsze to robi) - sukces, tak ma być.
Solaris przegrywa ceną - nie no tamci musieli zaniżyć cenę!
Ja tam bym się nie cieszył, jeśli akurat taki obrót sprawy cieszy — chińczykom teraz się nie udało, co nie oznacza bynajmniej, że za następnym razem im się też musi nie udać. Jest jak jest po prostu (i ty dobrze o tym wiesz).
A BYD chyba rzeczywiście zastosował dumping, ponoć w NYC te autobusy były 2x droższe
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Ale dlaczego wychodzisz z założenia, że w NYC jest normalna cena, a w Warszawie dumping? A może u nas jest normalna cena, a w NYC jak za zboże Taka sama zagrywka jak Solarisa. Pomiędzy dwoma podobnymi pod względem specyfikacji egzemplarzami może być spora różnica w cenie w zależności jak bardzo przetarg jest pod Solarisa.
Po za tym chodzi mi tylko i wyłącznie o to, że trafiła kosa na kamień. Solaris zachował się jak dziecko bezstresowego wychowania, które nie rozumie i nie akceptuje słowa "nie". Z całego serca im życzę by polegli.
Po za tym chodzi mi tylko i wyłącznie o to, że trafiła kosa na kamień. Solaris zachował się jak dziecko bezstresowego wychowania, które nie rozumie i nie akceptuje słowa "nie". Z całego serca im życzę by polegli.
Ostatnio zmieniony 2014-06-04, 12:46 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Ale przecież Solaris ma już wygraną prawie w kieszeni, skoro były dwie oferty, jedna została odrzucona, to ta druga (Solarisa), wygra.
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Panowie, litości. Krajowa Izba Odwoławcza to nie jest organ Solarisa tylko państwowy, którego orzecznictwo jest określone prawem. Nie orzeka zgodnie z własnymi sympatiami. Jeżeli Solaris przedstawił solidne dowody na rażąco niską ofertę BYDa KIO orzekło na rzecz Solarisa. Jeżeli któraś ze stron uważa, że jest inaczej - rozstrzygnie to sąd (przy czym nie blokuje to drogi do podpisania kontraktu)
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Nie oszukujmy się, ChRL nie jest krajem, który działa na rynku całkiem uczciwie. Nie jest tajemnicą, że chińskie władze dotują eksport swoich produktów. Dlaczego nie mamy bronić wewnętrznego, unijnego rynku przed takimi zagrywkami i tym samym wystawiać nasze firmy na konkurencję, w której nie mają żadnych szans na rywalizację?
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Troszkę panowie zbaczacie z tematu dyskusji
Re: [Warszawa] Przetargi MZA
Solaris nie ma niczego w kieszeni. Wystarczy, że MZA przetarg unieważni.Burmistrz pisze:Ale przecież Solaris ma już wygraną prawie w kieszeni, skoro były dwie oferty, jedna została odrzucona, to ta druga (Solarisa), wygra.
Bzdura. Po pierwsze ich orzecznictwo potrafi być absurdalne. A po drugie i co najważniejsze oni sami często podkreślają, że wyrok jest na podstawie dotychczasowej praktyki. No więc jakiej w tym przypadku skoro po raz pierwszy mamy do czynienia z producentem z Chin? A te twarde dowody to pewnie "No Panie my robimy najtańsze autobusy, więc to nie możliwe by ktoś zrobił taniej od nas no!".TLG pisze:Panowie, litości. Krajowa Izba Odwoławcza to nie jest organ Solarisa tylko państwowy, którego orzecznictwo jest określone prawem.
Przecieram monitor ze zdumienia. No kto to pisze! Za chwilę się okaże, że tantus by się cieszył z wygranej SORa. Przecież to wszystko nasz wewnętrzny unijny rynek.tantus pisze:Nie oszukujmy się, ChRL nie jest krajem, który działa na rynku całkiem uczciwie. Nie jest tajemnicą, że chińskie władze dotują eksport swoich produktów. Dlaczego nie mamy bronić wewnętrznego, unijnego rynku przed takimi zagrywkami i tym samym wystawiać nasze firmy na konkurencję, w której nie mają żadnych szans na rywalizację?