Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
W ofercie Bogdan T-107.16 jest jako Ursus T-107.16:
Sami zmontujemy ukraińskie trolejbusy?
Dwie firmy chcą sprzedać miastu 38 pojazdów z dodatkowym zasilaniem akumulatorowym. Tańsza jest wspólna oferta lubelskiego Ursusa i ukraińskiej firmy Bogdan.
O możliwym uruchomieniu w Lublinie montażu trolejbusów, mówił kilka dni temu konsul generalny Ukrainy. Ujawnił, że chodzi o firmę Bogdan z Łucka i hale dawnej fabryki Daewoo.
Wczoraj okazało się, że firma Bogdan Motors dogadała się z lubelską fabryką ciągników Ursus. Jako konsorcjum (liderem jest Ursus) złożyły ofertę w ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego przetargu na 38 nowych trolejbusów. Za wozy typu Ursus T-701.16 chce blisko 65 milionów zł. Droższą, o zaledwie 313 tys. zł, ofertę dostawy solarisów trollino 12s, złożył producent znanych już w Lublinie pojazdów.
Cena gra na korzyść Ursusa, ale tylko w 70 proc. ma ona decydować o ocenie oferty. Pozostałe punkty oceny przypadają na parametry techniczne. Tu wozy różnią się tylko dystansem, który mogą przejechać na zasilaniu akumulatorowym. Solaris deklaruje 2500 m, a Ursus dwa razy więcej. Obie firmy dają taką samą gwarancję (10 proc. oceny ofert), mogą też uzyskać równą punktację za liczbę siedzeń na najniższym poziomie podłogi.
Duże szanse Ursusa wzbudziły niepokój na internetowych forach miłośników komunikacji. Obawiają się o jakość wozów.
Skrajne opinie wzbudził niedawny zakup 12-metrowych autosanów. 18 autobusów zawrócono do fabryki w celu usunięcia wad. Chodziło o wzmocnienie dachu uginającego się pod ciężarem klimatyzatorów. Wozy krytykowane są również za "skrzypiące wnętrze”. Ale to właśnie autosan uzyskał najlepszą punktację. To, że przed złożeniem oferty producent zmontował zaledwie jeden egzemplarz tego modelu, nawet nie mogło być uwzględnione przy rozstrzyganiu przetargu.
Nie jest jednak pewne, że przetarg na trolejbusy oznacza ich zakup. Obie oferty przekraczają kwotę przygotowaną przez ZTM (61,7 mln zł). To potencjalny powód do unieważnienia przetargu. Można też wybrać zwycięzcę i poprosić prezydenta, by dołożył pieniędzy. Ratusz nie wyklucza, że przychyliłby się do takiej prośby.
– Jeśli chodzi o nasze dalsze działanie, to oferty zostaną przez nas sprawdzone pod względem formalnym. Dopiero po ich analizie będziemy mogli podjąć dalsze kroki, a więc w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty, wystąpić o zwiększenie kwoty na sfinansowanie zamówienia – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.
Co zamawiamy
Trolejbusy z akumulatorami pojadą ulicami, nad którymi nie ma drutów, np. ul. 3 Maja. Kierowca z kabiny sterowałby opuszczaniem pałąków oraz podłączaniem ich do sieci. Wozy na min. 90 miejsc mają posiadać klimatyzację, monitoring i biletomat. Pierwsza piątka ma dojechać do końca września, kolejne 12 szt. między grudniem br. a połową czerwca 2014 r., a pozostałe 21 do marca 2015 r.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /130129614
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Jeżeli w ofercie kosmo-konsorcjum brakuje 2 kwitów (to prawdopodobnie oni pytali o możliwość rezygnacji z wymogu ISO i TUV), a magistrat zdecyduje się na zwiększenie kosztorysu to obejdzie się bez sensacji. Kwestia tylko czy klimat polityczny będzie temu sprzyjał. Tydzień temu niestety narobiono znowu niepotrzebnego ambarasu zwanego 'rozkręcamy n-ty raz w Lublinie przemysł motoryzacyjny'.
http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=34143
Wykonawcy
biorący udział w postępowaniu
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12 (Nr ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dz.U.U.E nr 2012/S 242-397873 z dnia 15.12.2012 r.)
1. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną dalej Pzp, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że w przetargu nieograniczonym na dostawę pod nazwą „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi”, Nr sprawy DZ.381-1-19/12 za najkorzystniejszą została uznana n/w oferta:
Oferta nr 1 złożona przez konsorcjum firm: URSUS S.A., ul. Fabryczna 21, 11-040 Dobre Miasto i Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy Nr 1” Publiczna Spółka Akcyjna „Kompania samochodowa „Bogdan Motors”, ul. Riwnenska 42, 43010 Łuck, Ukraina
Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, treść jego oferty odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i została oceniona jako najkorzystniejsza spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteria wyboru.
2. Informacja o wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania ofert.
Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12
...
Wykonawcy
biorący udział w postępowaniu
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12 (Nr ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dz.U.U.E nr 2012/S 242-397873 z dnia 15.12.2012 r.)
1. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną dalej Pzp, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że w przetargu nieograniczonym na dostawę pod nazwą „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi”, Nr sprawy DZ.381-1-19/12 za najkorzystniejszą została uznana n/w oferta:
Oferta nr 1 złożona przez konsorcjum firm: URSUS S.A., ul. Fabryczna 21, 11-040 Dobre Miasto i Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy Nr 1” Publiczna Spółka Akcyjna „Kompania samochodowa „Bogdan Motors”, ul. Riwnenska 42, 43010 Łuck, Ukraina
Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, treść jego oferty odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i została oceniona jako najkorzystniejsza spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteria wyboru.
2. Informacja o wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania ofert.
Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12
...
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Wychodzi na to że w Polsce Ursus będzie produkował w Lublinie autobusy i trolejbusy Bogdana:
new: Nowa wersja Bogadan A09202 Ataman:
http://autoline.info/sf/bus-city-bus-BO ... 25200.html
Teraz Elbud i DLA Wrocław mogą kupować ucywilizowaną wersje Bogusia.
------------------------URSUS dostarczy ... trolejbusy dla Lublina
Dzięki realizacji kontraktu, oraz zgodnie z zapowiedziami spółka w szybki sposób weszła na rynek produkcji autobusów i trolejbusów. Dodatkowym powodem satysfakcji dla spółki jest to, że przetarg będzie realizowany dla Lublina, czyli obecnego miejsca produkcji ciągników Ursus. Oferta zaproponowana przez Ursus SA okazała się lepsza od oferty złożonej przez doświadczonego gracza na tym rynku firmy Solaris Bus and Coach SA.
URSUS SA to firma z ponad 120 letnią historią. Zajmuje się produkcją i sprzedażą ciągników oraz maszyn rolniczych. Posiada cztery zakłady produkcyjne na terenie kraju oraz jeden w Bośni i Hercegowinie. Ursus SA jest jedyną spółką z segmentu maszyn i urządzeń dla rolnictwa notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
źródło: URSUS
http://motoryzacja.wnp.pl/ursus-dostarc ... 1_0_0.html
----------------------------Lubelakkk
Ponadto Bogdan na stronie zakładu produkcyjnego w Łucku wypuścił notkę prasową:
http://luaz.com/press.php?article=320
Według firmy konsorcjum z Ursusem, ze względu na spadającą sprzedaż na "rodzimych rynkach, jest pierwszym krokiem do ekspansji na rynki EU.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=19762
new: Nowa wersja Bogadan A09202 Ataman:
http://autoline.info/sf/bus-city-bus-BO ... 25200.html
Teraz Elbud i DLA Wrocław mogą kupować ucywilizowaną wersje Bogusia.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ursus z Bogdanem zamierza startować w innych przetargach? Czy czekają aż skończą robić trolejbusy dla Lublina i dopiero potem nowe kontrakty?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Elektryczny Ursus z homologacją:
Ursus uzyskał świadectwa homologacji na autobus elektryczny Ekovolt
- Ursus otrzymał europejskie świadectwo homologacji na autobus elektryczny marki Ursus, typ E70110, o nazwie handlowej Ekovolt, podała spółka.
"Wyprodukowanie przez emitenta autobusu elektrycznego stanowi po trolejbusach kolejny krok w realizacji strategii zarządu Ursusu S.A., będącej odpowiedzią spółki na zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne produkty" - czytamy w komunikacie.
Uzyskane świadectwa homologacji na autobus Ekovolt ma charakter międzynarodowy i umożliwia spółce sprzedaż autobusu elektrycznego na rynku polskim oraz na rynkach Unii Europejskiej, podano także.
Homologowany autobus elektryczny Ursus jest efektem współpracy spółki z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym sp. z o.o. w Lublinie oraz Politechniką Lubelską w ramach Konsorcjum - Autobus Elektryczny.
Współpraca członków Konsorcjum ma na celu budowę i przeprowadzenie badań elektrycznego autobusu miejskiego dostosowanego do potrzeb Lublina, z możliwością oferowania go miejskim przedsiębiorstwom komunikacyjnym w Polsce i poza jej granicami, a także stworzenia w Lublinie zaplecza produkcyjnego i badawczego autobusów elektrycznych.
Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.
http://stooq.pl/n/?f=958540
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ciekawy jestem czy Ursus znajdzie nabywców na Ekovolta. Oby to się nie skończyło na jednym egzemplarzu dla MPK Lublin - tak jak w przypadku tego elektro Maz-aka
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ursus współpracuje z AMZ-Kutno:
Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów
13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobus elektryczny –Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firma AZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70488
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ursus powołał specjalną spółkę co do produkcji autobusów, trolejbusów i elektrobusów: Ursus Bus:
Co ciekawe w spółce Ursus Bus będzie miał udziały AMZ-Kutno.W Lublinie powstała nowa firma. Takiej produkcji jeszcze nie było
Producent traktorów poważnie myśli o swojej przyszłości jako fabryce autobusów. W Lublinie właśnie powstał spółka Ursus Bus
Ursus (jeszcze jako firma Pol-Mot Warfama) otworzył w Lublinie swoją fabrykę ciągników w 2011 roku. Tak przywrócono do życia legendarną, polską markę z ponad 100-letnią tradycją na rynku.
Od jakiegoś czasu Ursus to nie tylko traktory. Obecnie po ulicach Lublina testowo jeździ elektryczny autobus - to wspólne dzieło Ursusa, MPK i Politechniki Lubelskiej.
Właśnie w tego rodzaju pojazdach Ursus widzi swoją przyszłość.
Jak właśnie poinformowała firma, została zawiązana spółka Ursus Bus S.A. z siedzibą w Lublinie.
60 procent udziałów w nowej firmie ma Ursus, a resztę AMZ Kutno, zajmująca się produkcją autobusów i pojazdów specjalnych - np. bankowozów czy karetek pogotowia.
Dzięki nowej firmie Ursus ma mocniej wejść na rynek autobusów, trolejbusów i autobusów elektrycznych.
Autobus elektryczny
Elektryczny pojazd Ursusa zasilany jest zestawem baterii litowo-jonowych umieszczonych pod podłogą autobusu. Dzięki temu baterie można łatwo wyjąć i zastąpić je naładowanymi.
Z ładowaniem autobusu ma nie być problemu. Będzie podłączany do sieci w zajezdni na 6-7 godzin i na pełnych bateriach - z 75 osobami na pokładzie - przejedzie około stu kilometrów.
Do tego na jednym z przystanków w mieście będzie stanowisko do szybkiego ładowania. W ciągu 15 minut można podładować baterię i zapewnić autobusowi jeszcze jazdę na odcinku 20 kilometrów.
Taki autobus jest o około 30 procent droższy niż spalinowy - kosztuje 1,7 mln zł, ale koszt eksploatacji pojazdu elektrycznego jest o blisko połowę niższy niż spalinowego. O ile przejechanie kilometra zwykłym autobusem kosztuje 2 zł, to trolejbusem lub autobusem elektrycznym to jakieś 1,2 zł.
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724, ... z3YJAg3Tx5
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Pytanie tylko, jaki AMZ ma w tym cel. Może planują porzucić rynek autobusów, albo stworzyć z Ursusa budżetową markę.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Bogdan A09302:
http://fotobus.msk.ru/vehicle/249722/#n452975
Wersja midika znanego z DLA Wrocław z wklejanymi szybami i po lekkiej modernizacji przodu.
http://fotobus.msk.ru/vehicle/249722/#n452975
Wersja midika znanego z DLA Wrocław z wklejanymi szybami i po lekkiej modernizacji przodu.
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Wklejane okna nie zmienią mej opinii o tym, żeby nie powiedzieć brzydkiego słowa - szrocie.
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Niestety dalej wygląda jak kupa. Przecież oni swego czasu oferowali wersje A092 ale z wyglądem normalnych miejskich Bogdanów. No ale na Ukraińskie marszrutki to dalej auto jak znalazł.
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
O tym że Ursus ma nowego elektryka, który w dowodzie ma Bogdan, ale gadajom na niego Ekovolt - to już Wiecie. Tyle, że teraz dostał numer #2444 i trafił do eksploatacji lubelskiego MPK
http://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,4872 ... LokLubLink
Ten autobus jest w stanie przejechać (na w pełni naładowanych akumulatorach) - 100 km, jest możliwość ładowania go na pętli, ale wg. tego co napisano w artykule to przedłuży jego żywot o 35 km.
Ursus planuje powiększyć możliwości akumulatorów - tak aby pojazd mógł przejechać nawet 200km (na razie walczą z Bogdanem aby przejechał 165km), a po za tym pracują nad autobusem na wodór
Reasumując. Bogdan będzie odlotowy
http://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,4872 ... LokLubLink
Ten autobus jest w stanie przejechać (na w pełni naładowanych akumulatorach) - 100 km, jest możliwość ładowania go na pętli, ale wg. tego co napisano w artykule to przedłuży jego żywot o 35 km.
Ursus planuje powiększyć możliwości akumulatorów - tak aby pojazd mógł przejechać nawet 200km (na razie walczą z Bogdanem aby przejechał 165km), a po za tym pracują nad autobusem na wodór
Reasumując. Bogdan będzie odlotowy
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
To już chyba nie Bogdan, a AMZ?
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
A rzeczywiście, coś słyszałem, że to zdaje się, AMZ przejął, ale szczegółów nie znam
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)
Ukraińskie zakupy Bogdanów:
Łuck:
Łuck:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)
Bardzo ładny schemat malowania. Dosyć nietypowy. A trajtek, jak trajtek. Ja tym jechałem w Lublinie i te lubelskie są naprawdę niezłe, ale to co mnie jednak zdziwiło, to jak poruszają się na bateriach - a te lubelskie są i owszem bateryjne - to nie są tak żwawe, raczej zachowują się jak zmulone. Podłączenie do sieci i trajtek śmiga jak ta lala.
A czemu mnie to zdziwiło ? Bo znam gdyńskie trolejbusy bateryjne (Solarisy Trollino) i tam nie ma to większego znaczenia, czy jedzie na szelkach, czy bez.
Jedno co mnie w tych Bogdanach lubelskich miło zaskoczyło to dosyć dobrze zorganizowana przestrzeń pasażerska, było dosyć pojemnie i praktycznie ... w przeciwieństwie do lubelskich Solarisów Trollino, w Solarisach źle rozplanowano przestrzeń i jest ciasno.
A czemu mnie to zdziwiło ? Bo znam gdyńskie trolejbusy bateryjne (Solarisy Trollino) i tam nie ma to większego znaczenia, czy jedzie na szelkach, czy bez.
Jedno co mnie w tych Bogdanach lubelskich miło zaskoczyło to dosyć dobrze zorganizowana przestrzeń pasażerska, było dosyć pojemnie i praktycznie ... w przeciwieństwie do lubelskich Solarisów Trollino, w Solarisach źle rozplanowano przestrzeń i jest ciasno.