Porównania autobusów
Zły stan autobusów Meteora jest spowodowany chyba tylko tym,że na początku,przy rozkręcaniu biznesu brali wszystkie autobusy w leasing,co odbiło się tym,że teraz Solarisy i Jelcze oraz inne pojazdy Meteora jeżdżą na opale,zaś wozy wygladają tak,jak wyglądają.Co do Volvo to nie są to takie złe wozy,ale mają problem,właśnie z wyświetlaczami Emtala,które są dosyć awaryjne.
Zgadnij dlaczegoppln pisze:Solaris to największy temat sporów na tym forum.
Inż. Walczak zawsze jest gotów służyć pomocą obywatelom Polski Ludowej… Ale Organizacja Q to coś o wiele gorszego od pplna.Mac pisze:Ale tu nawet inż Walczak by nie pomógł
Ppln, a może ty należysz do niej i chcesz podstępnie zagarnąć nasze polskie Solarisy dla wrogich, kapitalistycznych krajów? Inżynier poskromi twoje zapędy niedobry kapitalisto!
To się jeszcze okaże…Adrian_ pisze:Inżyniera Walczaka to można pkonać Ojcem Dyrektorem .
Każdy autobus się posypie jak będzie niewłaściwie eksploatowany, a najstarsze Solarisy mają już 7 lat i jak na razie chyba nie sprawiają większych problemów.Adrian_ pisze:Solarisy nie sprawiają problemu.Na razie ale nigdy nic nie wiadomo.Zresztą wystaczry spojrzec na dojechane już Solarisy Meteora i już ma się porównanie.
_________________
Do Volva można równie dobrze wsadzić R&G.Adrian_ pisze:Co do Volvo to nie są to takie złe wozy,ale mają problem,właśnie z wyświetlaczami Emtala,które są dosyć awaryjne.
Jego stan spowodowany jest tym, że muszą jeździć po zaniżonych stawkach za wozokm, gdyż inaczej nie wygrywaliby przetargów. Do tego niewłaściwe zarządzanie i mamy to, co mamy.Adrian_ pisze:Zły stan autobusów Meteora jest spowodowany chyba tylko tym,że na początku,przy rozkręcaniu biznesu brali wszystkie autobusy w leasing,co odbiło się tym,że teraz Solarisy i Jelcze oraz inne pojazdy Meteora jeżdżą na opale,zaś wozy wygladają tak,jak wyglądają.
Bo jest najlepszy I dorównać mu może tylko MANplocmaster pisze:Zgadnij dlaczego
A dlaczego kierowcy twierdzą, że wszystkie Volva w Łodzi są awaryjne, mimo że tych z wyświetlaczami Emtala mamy tylko 15?Adrian_ pisze:Volvo to nie są to takie złe wozy,ale mają problem,właśnie z wyświetlaczami Emtala,które są dosyć awaryjne.
Jasne,że nie sprawiają.Tylko któraś z Solarek 15 stoi na zajezdni Meteora całkowicie rozwalona.A R&G jest moim zdaniem lepsze od Emtala,bo bardziej czytelne,co widać np.na sanockich A1010M.A co do łódzkich Volvo to moze źle nimi zarządacie? bo nie zawsze autobus psuje sie sam z siebie.Poza tym jeden rzeszowski Solaris już się spalił,ale to była pewnie wina przypadku.Poza tym leasing też miał wpływ na stan autobusów,gdyż musieli je spłacać,a nie każdy prywaciarz może pochwalić sie wysokimi pieniędzmi.A co do Solarisów to budza one u niektórych euforię,jak w latach 80 PR110M.A z tym dorównywaniem Mana do Solarisa to nie powiedziałbym,że tylko te 2 marki są dobre.Osobiście znam lepsze,np.Scanie,które (szczególnie przegubowe) także nie sprawiają większych problemów w eksploatacji,a są eksploatowane m.in. przez MPK Kraków.
Tak, to jest ten powód, aczkolwiek odpowiedź nie jest taka, o jakiej myślałem.ppln pisze:Bo jest najlepszy I dorównać mu może tylko MAN
Bo służyła Meteorowi za dawcę części.Adrian_ pisze:Jasne,że nie sprawiają.Tylko któraś z Solarek 15 stoi na zajezdni Meteora całkowicie rozwalona.
R&G jest jak demokracja — jako tako do anusa (znowu subtelne porównanie), ale weź wymyśl coś lepszego.Adrian_ pisze:A R&G jest moim zdaniem lepsze od Emtala,bo bardziej czytelne,co widać np.na sanockich A1010M.
Chwalone przez ciebie Mercedesy palą się o wiele lepiej od Solarisów.Adrian_ pisze:Poza tym jeden rzeszowski Solaris już się spalił,ale to była pewnie wina przypadku.
Dokładnie, Meteor po prostu musiał jeździć za zbyt niskie stawki. Jak już stwierdziłem, bez pieniędzy nie ma porządnej KM.Adrian_ pisze:Poza tym leasing też miał wpływ na stan autobusów,gdyż musieli je spłacać,a nie każdy prywaciarz może pochwalić sie wysokimi pieniędzmi.
No cóż — porządny, polski autobus stworzony prawie bez udziału zagranicy, to jest już coś.Adrian_ pisze:A co do Solarisów to budza one u niektórych euforię,jak w latach 80 PR110M.
MPK Kraków kupił też niedawno sporo odkurzaczy. A co do Scanii różnie z nimi bywa (miejsce produkcji, itd.).Adrian_ pisze:A z tym dorównywaniem Mana do Solarisa to nie powiedziałbym,że tylko te 2 marki są dobre.Osobiście znam lepsze,np.Scanie,które (szczególnie przegubowe) także nie sprawiają większych problemów w eksploatacji,a są eksploatowane m.in. przez MPK Kraków.
Fakt,kupili Tantusy,ale ponoć są z nimi straszne problemy w eksploatacji.Co do majętności przedsiębiorstw KM to chyba wydaje mi sie,że duże miasta mają większą szansę rozwinięcia swojej KM od mniejszych miast i duża miasta kupują nowe,drogie autobusy,zaś małe albo kupują używańce,albo sprowadzają MAN-y z Niemiec,czy też Mercedesy (tak jak Przemyśl,Opole itd.).Co do Mercedesów to jeszcze nie słyszałem,by np.jakiś O405 czy też O405N sie zjarał.A z Mercami Citaro to już inna para kapci .One najprawdopodobniej były źle zmontowane,bądź miały problemy z silnikami (nie wiem,jak to do końca było),co powodowało tak dużą liczbę samozapłonów.Zresztą nie rozumiem niektórych przedsiębiorstw,które potrafią autobus z 1996,czy też 2002 roku odstawić i brać z niego części,a później skasować.Zresztą w Meteorze mechanicy takze nie dbali o wozy,skoro ostatnio tyle gniotów sie zjarało,o Salusie nie wspominając.ale tak się kończą fuszerki odwalane na halach remontowych.Poza tym Solaris nie do końca jest polski,ale nie chce mi sie juz wywoływać kolejnych sporów na ten temat.Skoro Solaris jest Waszym zdaniem w 100% polskich tylko dlatego,bo jego fabryka jest w Polsce to tak samo,jakbym stwierdził,że Volvo jest polskie,a to nieprawda,bo Volvo to szwedzka firma i przez kilkanaście lat produkowali w Szwecji,zanim przenieśli sie do Wrocka,próbujac dobić okoliczny JZS.Co do Scanii to te słupskie są odrobinę lepsze od tych szwedzkich.No,chyba że jest w Polsce jakaś firma,która w przeciągu 4 lat potrafiła skasować 4 Scanie,jak w Przemyślu (jedna miała bliskie spotkanie 3 stopnia z TIR-em,druga miała 2 razy spalony silnik,aż w końcu sama sie zjarała).
Dokładnie chodziło mi o to,że projekt nie jest do końca Polski.Cóż,Solaris jest produktem znanym i lubianym,chociaż nie do końca takim idealnym.Swoją drogą do Rzeszowa ostatnio przybyły kolejne Solarisy CNG i zapowiada sie na to,że odbiorą monopol na gazowe Vecto w tej firmie.Mam tylko nadzieję,że przy nowych Solarisach MPK Rzesów wyciszyło jakos te wyjące silniki .
Śledze ten temat i tylko czekałem, aż ktoś się przyczepi do foteli i... oto kolega Voy był pierwsze.
Zobaczcie jakie siedzenia mają gliwickie lionsy... Dziwne, że jeszcze nikt nie narzeka
To już jest chyba narodowe hobby "Swego nie znacie a cudze chwalicie" brawo panowie wykazujecie się ogromną znajomością tematu. To samo było robione z Jelczem i prosze jak się skończyło, że Jelcza nie stać na nowe projekty
Dlatego jak naprawde chcecie kogoś zmieszać z błotem to prosze o konkrety, a nie wymówki w stylu: twarde siedzenia, zły układ siedzeń, mocowanie lusterek etc.
Zobaczcie jakie siedzenia mają gliwickie lionsy... Dziwne, że jeszcze nikt nie narzeka
To już jest chyba narodowe hobby "Swego nie znacie a cudze chwalicie" brawo panowie wykazujecie się ogromną znajomością tematu. To samo było robione z Jelczem i prosze jak się skończyło, że Jelcza nie stać na nowe projekty
Dlatego jak naprawde chcecie kogoś zmieszać z błotem to prosze o konkrety, a nie wymówki w stylu: twarde siedzenia, zły układ siedzeń, mocowanie lusterek etc.
Hehe - ja niestety muszę. I czytam. Wszystkie posty. W końcu to podobno mój obowiązek, a na koniec jeszcze dostaje mi się po głowie....B.A. Baracus pisze:(...) już nawet ja nie moge tego czytać.
Adrian - jeśli już jesteśmy przy twardych fotelach, to czy Możesz mi napisać - czy fotele Autometa posiadają wszystkie Autosany w Sanoku, czy po prostu wszystkie autobusy niezależnie od producenta ?
J-31 problem w tym,ze w sanockich przedsiębiorstwach nie ma za bardzo niczego innego oprócz lokalnego produktu nazywanego Autosanem.W MKS-ie ok.80% autobusów posiada Automety.W Connexie natomiast jest Jelcz PR110D Lux i Solbus,ale one na 100% mają turystyczne siedzenia (w Solbusie cholernie niewygodne,ale czego wymagać od podstawowej wersji C10,5).Kiedyś nawet po Sanoku jeździł M11 z reklamą Autometu,który w środku takze miał siedzenia firmy,którą reklamował.Sanocki MKS decyduje się na Automety,gdyż podobno są tańsze od innych,a Automet podobnie jak Autosan ma monopol na montaż siedzeń w autobusach MKS-u.Obecnie Automety posiadają wszystkie A1010M,obydwa H7-20 i spora część Autosanów H9-35 (reszta ma skórzane).Wyjątkiem jest Tramp,który ma zupełnie inny rodzaj siedzeń,jak H9-35.
Wiem że nie, ale powiedz nam, co jest w nim niepolskieAdrian_ pisze:Poza tym Solaris nie do końca jest polski,ale nie chce mi sie juz wywoływać kolejnych sporów na ten temat.
No nie wiem, czy istotnie nic takiego się nie stało.Adrian_ pisze:Co do Mercedesów to jeszcze nie słyszałem,by np.jakiś O405 czy też O405N sie zjarał.
Oj, gdybyś był takim np. prezesem zadłużonego MPK Uć to byś zrozumiał…Adrian_ pisze:Zresztą nie rozumiem niektórych przedsiębiorstw,które potrafią autobus z 1996,czy też 2002 roku odstawić i brać z niego części,a później skasować.
Nie było za co.Adrian_ pisze:Zresztą w Meteorze mechanicy takze nie dbali o wozy,
A gdzie Solaris produkował przez kilkanaście lat? A Jelcz i Volvo to raczej 2 różne kalosze.Adrian_ pisze:to nieprawda,bo Volvo to szwedzka firma i przez kilkanaście lat produkowali w Szwecji,zanim przenieśli sie do Wrocka,próbujac dobić okoliczny JZS.
Chyba odwrotnie…Adrian_ pisze:Co do Scanii to te słupskie są odrobinę lepsze od tych szwedzkich.
Twoim tokiem myślenia Jelcz to też nie jest polska firma — w końcu rdzennie polskie jest tylko Vecto, Vero ma niemieckie podwozie, a inne modele to tylko modernizacja francuskiego PR100.