Irisbus Axer
Irisbus Axer
Szanowni Państwo pozwolą, że skrobnę kilka słów na temat autobusów Karosy, a w zasadzie Irisbus.
....Firmą, która preferuje fabrycznie nowe autobusy firmy Irisbus jest podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki. Wg. TWB 13 sztuk.
A tutaj źródło informacji. TWB
I są to dokładnie autobusy firmy Irisbus w wersji Axer. Pierwsze pojazdy miały inne makijaż
Irisbus Axer w jeszcze starym makijażu
I kolejny Axer, od tyłu
A tak wygląda ostatnio zakupiony #50004
Zdjęcie z TWB
A to już moje zdjęcie. Niestety nie nadaje się do albumu, stąd prezentuje je w taki sposób.
Ładnie wyglądające autobusy, co chwila pojawiające się w Warszawie... A tymczasem uciąłem sobie krótką pogawędkę z kierowcą jednego z Axerów. Ten pan ostro krytykował te autobusy. Wg. jego słów to po prostu międzynarodowy składak, do tego sprawiający wiele problemów w eksploatacji...
A co Wy Myślicie ? Zapraszam do małej dyskusji
....Firmą, która preferuje fabrycznie nowe autobusy firmy Irisbus jest podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki. Wg. TWB 13 sztuk.
A tutaj źródło informacji. TWB
I są to dokładnie autobusy firmy Irisbus w wersji Axer. Pierwsze pojazdy miały inne makijaż
Irisbus Axer w jeszcze starym makijażu
I kolejny Axer, od tyłu
A tak wygląda ostatnio zakupiony #50004
Zdjęcie z TWB
A to już moje zdjęcie. Niestety nie nadaje się do albumu, stąd prezentuje je w taki sposób.
Ładnie wyglądające autobusy, co chwila pojawiające się w Warszawie... A tymczasem uciąłem sobie krótką pogawędkę z kierowcą jednego z Axerów. Ten pan ostro krytykował te autobusy. Wg. jego słów to po prostu międzynarodowy składak, do tego sprawiający wiele problemów w eksploatacji...
A co Wy Myślicie ? Zapraszam do małej dyskusji
Wygląd typowy dla Irisbusa - w sumie nie wygląda źle, jak dla mnie to może być
Chociaż osobiście wolałbym aby PKSy i inni przewoźnicy w naszym kraju dalej zaopatrywali się w polskie autobusy międzymiastowe - dobre bo polskie
Sam Axerek został wprowadzony do sprzedaży w Polsce w 2003 roku, jest to rozwinięcie czeskiej konstrukcji C954, następcy popularnych modeli 700 i 900.
Z tego co się orientuje to chwali się w nim bogatą ofertę wyposażenia opcjonalnego, którego zakres obejmuje m.in. możliwość wyboru pojedynczych lub podwójnych drzwi wejściowych, wyposażenia dodatkowego siedzeń oraz elementów wykończenia wnętrza. Ponadto dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży, klient może zamówić system audio-video, ogrzewane i elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterek.
Co do samych wrażeń z jazdy itp to się nie wypowiadam bo nie miałem okazji jechać tym wozem, ale myśle, że ktoś tym z forumowiczów jechał i się z nami podzieli swoimi odczuciami
Chociaż osobiście wolałbym aby PKSy i inni przewoźnicy w naszym kraju dalej zaopatrywali się w polskie autobusy międzymiastowe - dobre bo polskie
Sam Axerek został wprowadzony do sprzedaży w Polsce w 2003 roku, jest to rozwinięcie czeskiej konstrukcji C954, następcy popularnych modeli 700 i 900.
Z tego co się orientuje to chwali się w nim bogatą ofertę wyposażenia opcjonalnego, którego zakres obejmuje m.in. możliwość wyboru pojedynczych lub podwójnych drzwi wejściowych, wyposażenia dodatkowego siedzeń oraz elementów wykończenia wnętrza. Ponadto dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży, klient może zamówić system audio-video, ogrzewane i elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterek.
Co do samych wrażeń z jazdy itp to się nie wypowiadam bo nie miałem okazji jechać tym wozem, ale myśle, że ktoś tym z forumowiczów jechał i się z nami podzieli swoimi odczuciami
Całkiem niedawno miałem przyjemność jechać z Warszawy do Gdyni Polskim Expressem. Na trasie wylotowej z Warszawy, a właściwie kawałek za Łomiankami w stronę Gdyni zobaczyłem coś ciekwego A mianowicie były 2 pasy ruchu, plus dość szerokie pobocze. Sytuacja wyglądała tak, poboczem wlekł się Axer (około 50 km/h), środkowym pasem wyprzedzał go Autosan H9-35 (około 60 km/h), a lewym pasem śmigałem Ja (około 100 km/h). Wyglądało to dość ciekwie, nawet chciało mi się z tego śmiać. Co więcej dodam, że Autosan był na ful załadowany, a prędkości podaje na oko
Po tym wydarzeniu, oraz po przyjrzeniu się tej Karosie (Irisbusowi) dochodzę do wniosku, że Autosan Lider jest o wiele lepszy
Po tym wydarzeniu, oraz po przyjrzeniu się tej Karosie (Irisbusowi) dochodzę do wniosku, że Autosan Lider jest o wiele lepszy
Ja swego czasu jeździłem często do Płocka i kilka razy widziałem śmigającego Axera w kierunku Nowego Dworu. W Warszawie też bywa różnie. Jednak faktycznie nie są to szybkie autobusy.B.A. Baracus pisze:Całkiem niedawno miałem przyjemność jechać z Warszawy do Gdyni Polskim Expressem. Na trasie wylotowej z Warszawy, a właściwie kawałek za Łomiankami w stronę Gdyni zobaczyłem coś ciekwego A
Jak się domyślam, firma Irisbus ostro walczy z konkurencją, toteż nie dziwię się, że jest tak bogata oferta wyposażenia opcjonalnego.Mac pisze:(...)
Z tego co się orientuje to chwali się w nim bogatą ofertę wyposażenia opcjonalnego, którego zakres obejmuje m.in. możliwość wyboru pojedynczych lub podwójnych drzwi wejściowych, wyposażenia dodatkowego siedzeń oraz elementów wykończenia wnętrza. Ponadto dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży, klient może zamówić system audio-video, ogrzewane i elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterek.
Z tymże nie oszukujmy się, dodatkowa opcja = dodatkowe koszty :smile2:
Nie mniej jednak, wiadomo, że przewoźnicy są zainteresowani pojazdami na zamówienie, a to oznacza, że opcje dodatkowe są dla nich baaardzo ważne.
Jak wiadomo na Irisbusy są dosyc popularne w PKSach przejętych przez grupe Connex. Do Kołobrzegu trafiły 3 takowe Irisbusy w maju 2005r. Z zewnątrz prezentują sie bardzo ładnie. Z zewnątrz jest podobno nieciekawie (z relacji brata który jechał Irisbusem jako wynajem: siedzenia strasznie nie wygodne). Irisbusy zdały sie na medal latem gdy obsługiwały głównie pośpiechy do: Jeleniej Góry, Cieszyna, Krakowa, Zakopanego i Warszawy. Obecnie stałym (90% w miesiacu) obiegiem Irisbusów jest kurs pospieszny Kołobrzeg- Poznań. Ponadto często sie trafia na trasie do Zakopanego. Warto nadmienić iż przed zakupem odwiedził Kołobrzeg takze tester (bez klimatyzacji) Fotki:
Tester
ZKL 71AW
ZKL 71AW
ZKL 69AW
Tester
ZKL 71AW
ZKL 71AW
ZKL 69AW
ppln pisze:Bo Vacanza to towar z wyższej półki, a Autosan pewnie drożej sobie liczy
Co do Vacanzy to tak. Autosan z tego co wiem liczy sobie mniej. Tylko: Karosa oferuje mocniejszy silnik w standardzie (Iveco Cursor, o mocy 310 KM, Autosan do Lidera o podobnej mocy nie montuje). Co do samej Karosy: produkt trwały, co widać po starszych egzemplarzach tego producenta, znakomicie zabezpieczone blachy (kataforeza zanurzeniowa). Co do szybkości, wszystko zależy od kierowcy. Ja miałem przyjemność jechać Karosą Axer z prędkością 110 km/h na autostradzie (V max. tego pojazdu to 115 km/h, z tego co kiedyś czytałem). I kolejna sprawa, czy Lider jest lepszy? Jakoś nie ma wzięcia w Niemczech, Francji, Włoszech i kilku innych krajach, za to Axery sprzedają się tam dobrze Także chyba to mówi samo za siebie, co jest uważane za lepsze.
Re: Irisbus (Karosa) Axer
Czy to nie jest aby pomyłka? Jeśli nie proszę o źródło. Ciekawe od kiedy i na jakich warunkach Connex przejął ten PKS.J-31 pisze: podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki.
Re: Irisbus (Karosa) Axer
Taką informację - pisząc pierwszego posta - odnalazłem na TWB i uznałem ją za wiarygodną, szczególnie, że TWB było i jest raczej wiarygodnym źródłem informacjidixie pisze:Czy to nie jest aby pomyłka? Jeśli nie proszę o źródło. Ciekawe od kiedy i na jakich warunkach Connex przejął ten PKS.J-31 pisze: podwarszawski przewoźnik PPKS Connex Nowy Dwór Mazowiecki.
Może dlatego że Connex to firma francuska , a koncern Irisbus jest też poniekąd francuskiJ-31 pisze:A tak swoją drogą, ciekawe, czemu Connex, wykupujący PKS-y postawił właśnie na produktach Irisbusa (Karosa) ?
[ Dodano: 2006-05-22, 21:33 ]
A ogólnie to Connex Polska wybiera autobusy najtańsze i nie ma się co spodziewać u nich Vacanzy czy innego autokaru z wyższej półki. Oni mają "swoją" grupę pojazdów które kupują. Są to głównie Autosany A1010T , A1012T , Irsisbusy Axer , Irisbusy Midirider i nic więcej mi do głowy nie przychodzi...
Ostatnio zmieniony 2006-05-22, 22:29 przez emes133, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten autobus był również testowany przez sanocki Connex (że też pani dyrektor dała go sobie wcisnąć) i notorycznie jeździł tylko i wyłącznie do Kołobrzegu (jakby innych relacji nie było). Testowiec ten posiadał nr. rej. GS 23671 i był testowany we wszystkich Connexach w rejonie (włącznie z Brzozowem). Dyrektorka naszego Connexu rozważała zakup tego typu autobusu, gdyż dla niej był to świetny turystyk, ale jak zwykle Autosan poraził wszystkich niską ceną i do Connexu przyszły jedynie nowe Lidery. Wśród Connexów na 2. miejscu, jesli chodzi o ilość Axerów powinien uplasować się PKS Connex Mielec, który ma chyba 5 sztuk tego typu autobusu. Jest to autobus preferowany przez Connex i dlatego starają się wciskać je wszedzie, byleby tylko wypróbowac nowy produkt. osobiście design Axera, jak i jego wnętrze przypadły mi do gustu. Jest to autobus całkiem komfortowy i na pewno urozmaica w pewien sposób zasób autobusów turystycznych w danej firmie.