Kapena Thesi City
Po prostu kolorystyka taboru jest ujednolicona, jest to bardzo ważne, ponieważ po Warszawie jeżdżą też autobusy miejskie nie obsługujące publicznej KM. ¯ółto-czerwony makijaż autobusów, to już niemalże znak rozpoznawczy dla pasażerów KM posiadających bilety ZTM...Michal pisze:Tak ale dzięki tym Manom i Solarisom warszawski tabor jest monotonny przez to żółto-czerwone
Natomiast co do monotonności taboru, to spokojnie tak monotonnie w Warszawie nie jest - zapewniam...
A co do Kapen, to w tym momencie, ze względu na spore potoki pasażerskie, a także dzięki w miarę sporym pętlom oraz w miarę szerokim ulicom, nie ma potrzeby kupowania autobusów mniejszych niż 10-metrowe.
Dlatego jeśli przewoźnik kupuje tak małe autobusy, to tylko dlatego, że takie potrzebuje, nie zależnie od tego czy mowa tu o Kapenie Thesi City czy o Jelczu M081MB...
Wczoraj na lini nr 13 zadebiutował nowy tester w Nowym Sączu - Kapena Thesi City. Wóz pochodzi z PKS Tarnów, rocznik 2007.
Z tego co wiem ma być testowany do Niedzieli.
Na początku istnienia tego tematu zabierałem głos w/s Kapeny - wtedy wypowiadałem się niestety w złym tonie - na dzień dzisiejszy mam zupełnie odmienne zdanie. Dwukrotnie miałem okazję się tym przejechać - wczoraj i dziś i muszę przyznać, że jest to całkiem, całkiem wóz. Jedzie się tym bardzo wygodnie, o jakichkolwiek zgrzytach nie ma mowy, silnik jest mocny, a zarazem bardzo cichy. W tej klasie tj. małych pojazdów istnieje zjawisko "rzucania" po pojeździe. w Kapence tego praktycznie nie zauważyłem, no może na samym tyle pojazdu. Egzemplarz pochodzący z PKS Tarnów ma niestety bardzo mało miejsc siedzących - zaledwie 11. Moim zdaniem spokojnie weszło by jeszcze kilka foteli i jest to możliwe - na stronie słupskiej fabryki jest opcja z większą ilością miejsc siedzących. Ciekawostką jest fakt, że zrezygnowano z przednich drzwi harmonijkowych - teraz są odskokowe. Z tyłu pojazdu, podobnie jak w Vero jest niska podłoga.
Stanowisko kierowcy wygląda naprawdę przyjaźnie - przypomina kokpit osobówki.
Następny na testy ma przyjechać Solbus, potem znowu coś od Jelcza. MPK Nowy Sącz będzie miało twardy orzech do zgryzienia aby wybrać ten właściwy wóz.
Foto: galeria/details.php?image_id=7796
Z tego co wiem ma być testowany do Niedzieli.
Na początku istnienia tego tematu zabierałem głos w/s Kapeny - wtedy wypowiadałem się niestety w złym tonie - na dzień dzisiejszy mam zupełnie odmienne zdanie. Dwukrotnie miałem okazję się tym przejechać - wczoraj i dziś i muszę przyznać, że jest to całkiem, całkiem wóz. Jedzie się tym bardzo wygodnie, o jakichkolwiek zgrzytach nie ma mowy, silnik jest mocny, a zarazem bardzo cichy. W tej klasie tj. małych pojazdów istnieje zjawisko "rzucania" po pojeździe. w Kapence tego praktycznie nie zauważyłem, no może na samym tyle pojazdu. Egzemplarz pochodzący z PKS Tarnów ma niestety bardzo mało miejsc siedzących - zaledwie 11. Moim zdaniem spokojnie weszło by jeszcze kilka foteli i jest to możliwe - na stronie słupskiej fabryki jest opcja z większą ilością miejsc siedzących. Ciekawostką jest fakt, że zrezygnowano z przednich drzwi harmonijkowych - teraz są odskokowe. Z tyłu pojazdu, podobnie jak w Vero jest niska podłoga.
Stanowisko kierowcy wygląda naprawdę przyjaźnie - przypomina kokpit osobówki.
Następny na testy ma przyjechać Solbus, potem znowu coś od Jelcza. MPK Nowy Sącz będzie miało twardy orzech do zgryzienia aby wybrać ten właściwy wóz.
Foto: galeria/details.php?image_id=7796
Może lepiej nie zabieraj głosu o wozie, którego nie znasz.
W PKS Poznań jeździ Kapena, ale nie Thesi City tylko Tema. Są to 2 różne pojazdy.
Poza tym nie napisałem, że należy wstawić drugie 15 miejsc, tylko zaznaczyłem, że jak na autobus miejsk 11 siedzeńi to za mało oraz, że spokojnie wejdzie jeszcze kilka miejsc siedzących.
Kapena oferuję taką możliwość:
Pojemność:
Miejsca siedzące/stojące/obsługa
- 11+27+1*
- 14+18+1
- 18+14+1
- 11+21+1
[ Dodano: 23 Cze 2007 09:27 ]
Różni się szczegółami od tego egzemplarza testowanego w NS - rodzaj siedzeń, brak firanek etc
W PKS Poznań jeździ Kapena, ale nie Thesi City tylko Tema. Są to 2 różne pojazdy.
Poza tym nie napisałem, że należy wstawić drugie 15 miejsc, tylko zaznaczyłem, że jak na autobus miejsk 11 siedzeńi to za mało oraz, że spokojnie wejdzie jeszcze kilka miejsc siedzących.
Kapena oferuję taką możliwość:
Pojemność:
Miejsca siedzące/stojące/obsługa
- 11+27+1*
- 14+18+1
- 18+14+1
- 11+21+1
[ Dodano: 23 Cze 2007 09:27 ]
Niestety nie. Znalazłem jedynie takie na stronie producenta > http://kapena.com.pl/produkty/urbanino/8_big.jpgAmalio pisze:A masz może fotkę wnętrza
Różni się szczegółami od tego egzemplarza testowanego w NS - rodzaj siedzeń, brak firanek etc
Podałem to jako przykład, że nie należy przeginać w drugą stronę. Ale koniec OTHannibal pisze:Może lepiej nie zabieraj głosu o wozie, którego nie znasz.
W PKS Poznań jeździ Kapena, ale nie Thesi City tylko Tema. Są to 2 różne pojazdy.
Poza tym nie napisałem, że należy wstawić drugie 15 miejsc, tylko zaznaczyłem, że jak na autobus miejsk 11 siedzeńi to za mało oraz, że spokojnie wejdzie jeszcze kilka miejsc siedzących.
Wow mało tych siedzeń - jastrzębskie mają podwójne po lewejHannibal pisze: [ Dodano: 23 Cze 2007 09:27 ]Niestety nie. Znalazłem jedynie takie na stronie producenta > http://kapena.com.pl/produkty/urbanino/8_big.jpgAmalio pisze:A masz może fotkę wnętrza
No, ale Panowie nie Przesadzajcie. Przecież to jest autobus komunikacji miejskiej, a nie komunikacji lokalnej (PKS). Tak więc wg. mnie taki układ foteli jest jak najbardziej w porządku. Oczywiście nie Zapomniajcie, że to jest tester i dodatkowo sprowadzony zupełnie z innego miastaAmalio pisze:Wow mało tych siedzeń - jastrzębskie mają podwójne po lewej
MPK w Nowym Sączu może zamówić taką Kapenę zupełnie innej konfiguracji.
PS. Oj coś mi się wydaje, że Jelcz ma poważnego konkurenta, a Nowy Sącz problem - który lepszy
Ciekawy jestem jak z awaryjnością tych Kapen, bo u malutkiego Jelcza awaryjność jest bardzo duża, podobno co chwile coś się w nim psuje.J-31 pisze:PS. Oj coś mi się wydaje, że Jelcz ma poważnego konkurenta, a Nowy Sącz problem - który lepszy
Myślę, że Nowy Sącz powinien postawić na Kapene nie tylko ze względu na awaryjność, ale także ze względu na jakość, bo jaki jest Jelcz to każdy widzi